348 498 läst · 5 181 svar
348k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Gott!Per Eskilsson skrev:
Några reflektioner som säkert reda tagits upp, varför kommer man inte till senast olästa när man klickar på rubriken? Funkar på blå pricken och undertexten men känns konstigt att klicka där
Sen stör alla dessa färgglada prickar lite väl mycket, ögat dras till dem oavbrutet, för mig i alla fall. Förstår inte vitsen med dem
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svar på felmeddelande:Per Eskilsson skrev:Kommer du ihåg vad du fick för felmeddelande?
Tänk på att du måste ha en bra internetuppkoppling när du laddar upp videon. Uppkopplingshastigheten kan skilja mycket beroende på var i huset du befinner dig. Om jag sitter vid matbordet så har jag urusel hastighet jämfört med om jag förflyttar mig 5 meter till hallen. En och samma fil kan ta allt från 1 minut till 25 minuter beroende på var jag sitter. Tänk på att det är "uppkopplingen" som ska vara snabb när du laddar upp.
Jag har observerat en bugg och det är att man progressbaren visar 100% klar lite för tidigt. Tyvärr måste man ha tålamod ett litet tag till och vänta till att det dyker upp en informationsruta i inlägget innan allt fungerar. Först då kan man lämna sidan för att sedan komma tillbaka till den när konverteringen är klar.
Ja, i en grå ruta stod en suddig text: "Videon kommer snart." Väntade i säkert 5 minuter.
Svar på hastighet:
Kollade nu med "Bredbandskollen" Nedladdning, 94 MB, uppladdning 64 MB.
Jag testar igen!
/P-O
Nä, det undrar jag med. Dock har jag upptäckt att man gör det om man klickar på länken nedan, förutsatt att man har gjort inställningen i Inställningar, att man skall komma till första olästa inlägg. Men som du säger så funkar det ej om man klickar på just rubriken.legion skrev:
Ja och vi är inte de enda som stör sig på de. Ganska många verkar anse att de är jobbiga. Dock har Per skrivit att de skulle se över detta och ändra till något mer neutralt som grått eller något.
Frågar du mig bör de tas bort helt och hållet, eller i värsta fall ges samma ljusgråa färg som bakgrunden, så de inte syns alls. Så som jag har gjort med min avatar
Instruktioner för detta hittar du här: https://www.byggahus.se/forum/threa...jten-laemnas-haer.296893/page-17#post-2732947
Sen har jag två frågor till Per:
1. Var hittar jag Citera-knappen?
I det gamla gränssnittet kunde man ju markera en bit text och trycka på en Citera-knapp, så hamnade texten i fråga mellan Quote taggar.
Var hittar jag samma knapp nu?
2. Hur tusan förhandsgranskar man sitt inlägg?
Ser ingen knapp för Förhandsgranska någonstans - börjar jag bli blind eller?
3. Är det möjligt att ändra de runda avataren till fyrkantiga?
Frågan har ställts förut vet jag, men antingen har det ej svarats eller så har jag missat svaret.
4. Är det möjligt att låta verktyg vara synligt "by default"?
Det är irriterande jobbigt att behöva trycka på Verktyg-knappen varenda gång man vill formatera texten lite. Inte för att jag är handikappad och inte kan trycka, men jag anser ändå att momentet är helt onödigt.
1. Var hittar jag Citera-knappen?
I det gamla gränssnittet kunde man ju markera en bit text och trycka på en Citera-knapp, så hamnade texten i fråga mellan Quote taggar.
Var hittar jag samma knapp nu?
2. Hur tusan förhandsgranskar man sitt inlägg?
Ser ingen knapp för Förhandsgranska någonstans - börjar jag bli blind eller?
3. Är det möjligt att ändra de runda avataren till fyrkantiga?
Frågan har ställts förut vet jag, men antingen har det ej svarats eller så har jag missat svaret.
4. Är det möjligt att låta verktyg vara synligt "by default"?
Det är irriterande jobbigt att behöva trycka på Verktyg-knappen varenda gång man vill formatera texten lite. Inte för att jag är handikappad och inte kan trycka, men jag anser ändå att momentet är helt onödigt.
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
Du citerar enklast genom att markera texten du vill citera och sedan klickar på den lilla Citera-knappen som dyker upp. I mobilen är det inte alltid så lätt men så här ser det ut där.Martin_B skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förhandsgranskningen har vi tagit bort.
Svaret på de två sista frågorna är nej. Det går inte i dagsläget.
Sitter med PC, senaste Firefox. Får ingen knapp när jag markerar text.Per Eskilsson skrev:
Varför har ni tagit bort det?
Och går det att återimplementera?
Det är lite jobbigt när man inte ser hur bilder osv. hamnar. Då måste man in i efterhand och redigera inlägget etc.
Administrator
· Skåne
· 6 554 inlägg
Vi tog bort det av flera skäl. Dels för att vi ville förenkla och ta bort finesser som sällan används, dels för att knappen tog utrymme (som saknades i mindre enheter) och vi vill ha samma funktionalitet i alla enheter men främst för att vi saknade tid att fixa så att det såg bra ut.Martin_B skrev:
Allt går att fixa men vi är inte hundraprocentigt nöjda med editorn utan vill hellre byta ut editorn till en modernare men det är ett mycket större jobb.
Ååh, jag är inne dagligen och saknar fortfarande funktionerna som fanns i den svarta listen som var längst upp i förra versionen.
Att man kunde med ett tryck, ta sig till senaste, deltagit osv oavsett var på sajten du var.
Som det är nu så måste jag ju ta mig längst upp på trådsidan för att hitta "följer".
Okej, jag klickar home på tangentbordet så hamnar jag där, men ändå känns det avigt. Alternativt så klickar jag på min avatar längst uppe och sen notiser.
Att man kunde med ett tryck, ta sig till senaste, deltagit osv oavsett var på sajten du var.
Som det är nu så måste jag ju ta mig längst upp på trådsidan för att hitta "följer".
Okej, jag klickar home på tangentbordet så hamnar jag där, men ändå känns det avigt. Alternativt så klickar jag på min avatar längst uppe och sen notiser.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 084 inlägg
När man markerar text i ett inlägg så kommer Citeraknappen fram, såg jag nu.
MEN
Frågan avser alltså editorn, där jag skriver text.
Först trycker jag Svara på ett inlägg och kommer då till editorn.
Hur gör jag där då? Förut kunde man bara markera en bit av texten och trycka på en knapp så hamnade det Quote taggar före och efter texten.
Om jag exempelvis vill dela upp svaret så jag först citerar en bit av inlägget, och sedan en bit till, och en bit till. Skall jag då behöva manuellt behöva skriva in Quote taggarna alt. klippa klistra? Låter omständligt
MEN
Frågan avser alltså editorn, där jag skriver text.
Först trycker jag Svara på ett inlägg och kommer då till editorn.
Hur gör jag där då? Förut kunde man bara markera en bit av texten och trycka på en knapp så hamnade det Quote taggar före och efter texten.
Om jag exempelvis vill dela upp svaret så jag först citerar en bit av inlägget, och sedan en bit till, och en bit till. Skall jag då behöva manuellt behöva skriva in Quote taggarna alt. klippa klistra? Låter omständligt