Finns det någon begränsning av hur stor en video får vara i MB? Jag försökte lägga upp en i 232 MB, det funkade inte. Om det finns en begränsning borde ni lägga in en funktion som automatiskt minskar storleken. Sådan funk. finns i andra forum.

/P-O

Diskussionen ramlar snabbt på och jag vet inte om det finns frågor om att man avmarkerade att skicka epost för alla inlägg på forumet. Jag har gjort så men får fortfarande brev.
Annars är jag nöjd. Snabbare och renare. Som många önskar så får man scrolla för mycket för att hitta intressanta trådar.

Skulle föredra om externa länkar öppnades i ett nytt fönster. Om det nu inte redan går att ställa in...

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skulle föredra om externa länkar öppnades i ett nytt fönster. Om det nu inte redan går att ställa in...
Vi har valt att göra så att externa länkar uppnas upp i ett nytt fönster på datorn men inte i ios eftersom det ska vara enkelt att backa tillbaka till sidan man var på i ios. Vi tror att många går vilse i Safari i mobilen och inte kan navigera sig bland Safaris fliksystem.

Men naturligtvis borde det vara en inställning så man får det som man vill ha det.

Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Martin_B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi ändrat Trendande till Trend så nu syns hela Följer-länken i iPhone 6 och 7.
När ni ändå håller på att ändra, kan ni inte ändra Gillningar till Gillanden? :) så det blir korrekt svenska.. hehe

Martin_B Martin_B skrev:
När ni ändå håller på att ändra, kan ni inte ändra Gillningar till Gillanden? :) så det blir korrekt svenska.. hehe
Tyvärr, just gillningar är inte en fras och därför kan jag inte ändra den samtidigt som jag klipper gräset. :p Om det hade varit en fras hade det varit enkelt.

Kan inte du ladda upp en annan profilbild så att det inte ser trasigt ut ovanför din användarnamn?

F
Snabb review efter 15 minuters surfande !

Väldigt mycket snabbare och mer responsivt än innan
Snygg och proper design.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
pools pools skrev:
Finns det någon begränsning av hur stor en video får vara i MB? Jag försökte lägga upp en i 232 MB, det funkade inte. Om det finns en begränsning borde ni lägga in en funktion som automatiskt minskar storleken. Sådan funk. finns i andra forum.

/P-O
Till att börja med har vi satt en begränsning på att en video inte får vara större än 1 GB (ca 7,5 minuter lång) när man laddar upp den.

Ett videoklipp på en minut är normalt 130 MB stor om filmen är tagen med standardinställningen i en iPhone 7 (HD i 1080p med 30 bilder/sekund). Så 232 MB ska inte vara något problem.

När filmen väl har laddats upp så konverteras filmen vid behov (androidanvändare kan t ex inte se .mov) till ett format som alla besökare kan se. Då blir videon normalt lite mindre än vad den var ursprungligen.

Kommer du ihåg vad du fick för felmeddelande?

Tänk på att du måste ha en bra internetuppkoppling när du laddar upp videon. Uppkopplingshastigheten kan skilja mycket beroende på var i huset du befinner dig. Om jag sitter vid matbordet så har jag urusel hastighet jämfört med om jag förflyttar mig 5 meter till hallen. En och samma fil kan ta allt från 1 minut till 25 minuter beroende på var jag sitter. Tänk på att det är "uppkopplingen" som ska vara snabb när du laddar upp.

Jag har observerat en bugg och det är att man progressbaren visar 100% klar lite för tidigt. Tyvärr måste man ha tålamod ett litet tag till och vänta till att det dyker upp en informationsruta i inlägget innan allt fungerar. Först då kan man lämna sidan för att sedan komma tillbaka till den när konverteringen är klar.

• Inställningsmeny för videoinspelning med alternativ för 720p, 1080p och 4K-upplösningar och filstorlek för en minuts video.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eriksgatan
Ursäkta om fråga redan ställts, men på min profil står det nu 0 bilder och 0 filmer. Det är inte korrekt.

Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Ursäkta om fråga redan ställts, men på min profil står det nu 0 bilder och 0 filmer. Det är inte korrekt.
Tack för felrapporten. Vi har inte hunnit uppdatera allas metadataprofiluppgifter därför stämmer inte alltid dessa uppgifter för alla. Detta tar lite tid men kommer sannolikt att fixas på måndag.

• Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Diskussionen ramlar snabbt på och jag vet inte om det finns frågor om att man avmarkerade att skicka epost för alla inlägg på forumet. Jag har gjort så men får fortfarande brev.
Annars är jag nöjd. Snabbare och renare. Som många önskar så får man scrolla för mycket för att hitta intressanta trådar.
Tack för felrapporten. Vi får titta på det.

Om du upplever att du får scrolla för mycket i mobilen så kan du välja att inte visa bilder och senaste inläggen i trådlistorna. Då blir Senaste, Trender, Följer betydligt mer kompakta. Ändringen gör du genom att klicka på din "profilbild" uppe i gröna listen och välja Inställningar och scrolla ner till Bilder i trådlistor. Glöm inte klicka på spara om du ändrar.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Nu har jag lyckats stänga av bilder i trådlistor i inställningarna, tack och lov fungerar det i mobilen (android) men på datorn (chrome) är bilderna kvar!?

Martin_B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tyvärr, just gillningar är inte en fras och därför kan jag inte ändra den samtidigt som jag klipper gräset. :p Om det hade varit en fras hade det varit enkelt.
Är det jag som är trög? Hänger inte med,.... klipper gräset? :D

Kan inte du ladda upp en annan profilbild så att det inte ser trasigt ut ovanför din användarnamn?
Ser det trasigt ut? Härifrån är det endast ljusgrått, samma ljusgråa färg som bakgrunden, så den syns liksom inte alls, som om den vore avstängd :)
Ser det trasigt ut på något sätt på din skärm? Hur skall jag annars fixa så det ser ut som ingenting typ, som om cirkeln vore avstängd?

legion legion skrev:
Nu har jag lyckats stänga av bilder i trådlistor i inställningarna, tack och lov fungerar det i mobilen (android) men på datorn (chrome) är bilderna kvar!?
Vi kommer att se över Senaste inläggen, Trendande och Följer även på datorn och göra dem smalare så allt inte ligger så utspritt samt fixa så att inställningen du gjorde även slår igenom på datorn. Vi hann dock inte fixa detta igår.

Redigerat:
Martin_B Martin_B skrev:
Är det jag som är trög? Hänger inte med,.... klipper gräset? :D
Jag ville bara säga att tack vare att sidan är responsiv så kan jag jobba oavsett var jag befinner mig. Bra ibland. Dåligt ibland. Men just denna grej kunde inte fixa från mobilen tyvärr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.