Martin_B
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har FIrefox i Windows 10 och det ser ut så här:
[bild]
Ja, direkt i inlägget ja. Men inte i editorn, där man skriver text. :(

Citat-knappen i editorn finns näst sist i raden över oförståeliga knappar.

• Skärmbild av texteditorns verktygsfält med öppen dropdown-meny för citat-knappen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Eftersom editorn inte är så enkel att konfigurera som vi vill så har vi valt att dölja den som standard.

Ett av syftet med uppdateringen var att göra det enklare att ladda upp bilder. Men om vi visar upp editorn som standard så kommer de allra flesta klicka på infoga bildlänkknappen först eftersom man är van att göra så på andra ställen (t ex gmail). Problemet är då att vi gör det svårare för dom som vill ladda upp bilder, vilket vi vill. Därför har vi valt att förenkla editorn och tvinga de som absolut vill ha alla alternativ att klicka på Mer (kugghjulet i mobilen).

• Gilla
holetaker
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Eller så klickar man på svara under inlägget man vill citera istället för sist i tråden. Då laddas det inlägget som citat. I alla fall i telefon.
Samma sak händer på datorn. Frågan är dock om det inte blir inflation i antalet citat nu. Det jag egentligen vill ska hända är att det bara står "pil" + namnet på den jag svara + mitt svar..." ungefär som det funkar på twitter men eftersom det inte gick att göra så är det som det är.

Per, bara för att det går att citera behöver man som sagt inte göra det i tid och otid – det finns fler sätt att få fram vad och vem man besvarar.

K
22 sidor långt och min feedback kanske redan har behandlats.
Men i förra versionen kunde man se antal bildvisningar om man hovrade över en bifogad bild, vilket man inte kan nu. Quick fix eller skall man vänja om sig? :)

Nu är första chansen jag haft att kolla på sidan från en dator. Där är upplevelsen ganska trevlig. Betydligt mer lättdriven och snabb.

Jag tycker dock att det borde gå att använda sidbredden bättre. Utrymmet för inläggen är smalt i förhållande tilll hur mycket skärmyta som finns tillgängligt. Drar jag ihop webläsaren så reklamen till höger försvinner blir det visserligen bättre... men det förstör funktion/utseende på andra sidor som jag surfar på parallellt med byggahus.se. Har oftast ett fönster kring 1500px brett och får då en hel del vitt utrymme längst till vänster som är helt oanvänt. Breddar jag webläsaren så blir det bara större utan att det breddar forumet något.

Fyrkantinga avatarer skulle också uppskattas. Runda känns mest som något som implementeras för att det går.. inte för att det tillför något.

Edit: Tidsangivelserna vid trådrubriker vore bra att få välja om de ska visas som "för x min/timmar/dagar sedan" eller absolut tidsangivelse, dvs 2017-06-03 20:03 (som det anges i trådarna)

Edit 2: Tidsangivelser verkar nästan lite godtyckliga över hela sidan. Tittar i forumöversikten och när senaste inlägg är skrivna vilket blir en enda soppa.

Förslag på tydligare visning: idag/igår och sen klockslag (idag 12:45) , äldre inlägg med datum (2017-05-24 12:45)

Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
antal bildvisningar om man hovrade över en bifogad bild
Den siffran stämde tyvärr sällan. Bara om bilden var riktigt liten (så att originalfilen var mindre än våra minitayrer som normalt är stora) så stämde den. Av det skälet så saknar jag inte den funktion.

Hittar inget inlägg i denna tråd om hur man ser vilka trådar man deltagit i. Inte heller hittar jag det i min profil eller någon annan sida. Går det lösa så man får en URL man kan bokmärka? För funktionen "Deltagit" var verkligen användbar.

Deltagit kommer tillbaka men finns inte nu. Så länge får vi använda Följer, Aktivitet > Min, Notiser eller Forumsök > Inlägg (användarnamn).

• Gilla
holetaker
  • Laddar…
O OskarJ skrev:
Tidsangivelser verkar nästan lite godtyckliga över hela sidan. Tittar i forumöversikten och när senaste inlägg är skrivna vilket blir en enda soppa.

Förslag på tydligare visning: idag/igår och sen klockslag (idag 12:45) , äldre inlägg med datum (2017-05-24 12:45)
Kanske inte den mest prioriterade tweaken, men det skulle utan tvekan se mer genomarbetat ut om det ensades, helst till absolut tid.

Jag vill visa fler än 15 inlägg per sida men hittar inte längre den inställningen.

A alfista skrev:
Den fick gärna vara större det håller jag med om. Men du kan även klicka på den lilla raden under ämnesrubriken, den funkar också som länk till senast olästa inlägg, kanske lättare att pricka.
Vilken rad??

• Skärmdump av ett bygg- och renoveringsforum med diskussionstrådar om målning och sajtfeedback.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Vilken rad??
@useless du har valt "första inlägget", du ska välja "första olästa".

Ok. Men jag vill ha möjligheten att gå till första inlägget också... När blir pricken större?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.