351 070 läst · 5 200 svar
351k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Ok, då provar vi...Per Eskilsson skrev:
Markerade och använde den där knappen du visade... men hmm, den fanns väl inte förut? Eller börjar jag bli dement?
Och nu provar jag igen:
Funkar fint.
Ang. hur det ser ut på mobil vet jag ej för jag använder datorn. PC, Win10, Firefox.
Men då vet jag Tack!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Funkade tyvärr inte fint. I telefon ser jag tre rader i de efterföljande citaten utan att kunna expandera dem.Martin_B skrev:
Jag tror man kan stapla citat genom att först markera det första man vill ha citerat och klicka på citat, sen nästa sak, och sen nästa. Lite omständligt, men vill man slippa att kopiera starttaggen med namn och inläggsnummer hamnar man nog där. Men nu är vi djupt inne på teknikaliteter.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Klar bugg: När jag klickar upp ett inlägg via mail ändras inte antalet notiser, utan står kvar på samma siffra.
Om jag istället tar upp notiser nollas siffran.
Givetvis ska den räkna ner med 1 (eller i förekommande fall flera, om jag fått flera notiser om samma tråd) för varje tråd jag tar upp, som jag fått notifiering om, och med 1 för varje notis jag klickar på.
Om jag istället tar upp notiser nollas siffran.
Givetvis ska den räkna ner med 1 (eller i förekommande fall flera, om jag fått flera notiser om samma tråd) för varje tråd jag tar upp, som jag fått notifiering om, och med 1 för varje notis jag klickar på.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 396 inlägg
Har inte vant mig, men är oftast emot förändringar av fungerande saker som inte sällan är till det sämre. Vad var det för fel på den gamla?
Går ja via Notiser hamnar jag rätt, vid första olästa.FredrikR skrev:
Går ja via bevakningar i appen hamnar jag på första inlägget i tråden.
Notiser skulle vara skönt att komma åt utan att behöva gå via profilmenyn.
Nu kör jag uteslutande via browser på dator, och jag läser aldrig under "Senaste" utan bara utvalda forumdelar, så det kanske funkar annorlunda.useless skrev:
Om jag trycker på trådens rubrik, (Måla stuprör svart...) så kommer jag till första inlägg, klickar jag på den grå raden under (Spraymåla låter ju...) så kommer jag till första olästa. Lite förvirrande kan det bli eftersom den grå raden är tagen ur senaste inlägg, inte första olästa.
Det jag ville få fram med mitt tidigare inlägg var att det nog är enklare att träffa den grå raden än den lilla blå pluppen.
Du kan inte mena att det inte går att ändra avatarens form till fyrkantig ?Per Eskilsson skrev:
Klart allt går, men det beror på vilken mall och verktyg man valt att bygga sidan i, och hur mycket man överlåtit till "mallmakarna" för att slippa peta på själv. Om det inte går att ändra sådana grundläggande saker som avatarernas form, luftighet o.s.v. kanske man inte valt rätt verktyg/mall ?
Anar också en viss irritation i en del svar, men Per, ta det inte så. Det är faktiskt konstruktiva synpunkter, som kommer från användare ni dessutom är beroende av.
Även om det inte är det rungande "Hurra" du hoppats på så är sannolikt den blandade reaktionen ganska nära sanningen. Lyssna på den och undvik att stänga några dörrar med svar som "det går inte" eller "många tycker så här, därför gjorde vi så". Även om det kanske gör lite ont.
Det finns säkert några gnällpellar bland oss också, men vi är nog många som faktiskt och ärligt har problem med den nya designen, på olika sätt. Inte bara av bekvämlighetsskäl. Jag har t ex ont av migrän och är rätt känslig för saker som hela tiden "stör" hjärnan vid skrollning som t ex färgade pluttar med små saker i, med den för hjärnan mest störande formen o.s.v.
För mig - som också designat webbsidor - finns därför inget svar som "det går i dagsläget inte att ändra. Punkt". Användaren är grenen man sitter på.
A alfista skrev:Nu kör jag uteslutande via browser på dator, och jag läser aldrig under "Senaste" utan bara utvalda forumdelar, så det kanske funkar annorlunda.
Om jag trycker på trådens rubrik, (Måla stuprör svart...) så kommer jag till första inlägg, klickar jag på den grå raden under (Spraymåla låter ju...) så kommer jag till första olästa. Lite förvirrande kan det bli eftersom den grå raden är tagen ur senaste inlägg, inte första olästa.
Det jag ville få fram med mitt tidigare inlägg var att det nog är enklare att träffa den grå raden än den lilla blå pluppen.
På mobilversionen av sidan är inte den grå texten under rubriken klickbar. Varför är det så?
Det går utmärkt. Du behöver bara överstyra CSS:en. Ange följande i en css-fil som laddar senare än ramverkets eller placeras direkt på sidan:Per Eskilsson skrev:
-- För de med egna avatarer
.messageUserBlock div.avatarHolder .avatar img {
border-radius: 0 !important;
}
-- För de utan avatar
.avatarHolder .avatar-letter {
border-radius: 0 !important;
}
Eventuellt behöver du inte !important efter 0, beror på hur hårt du vill tvinga det också.
Jag vill ha en rund avatar. Den lägger fokuset på ett helt annat sätt på det som ligger i mitten.
Jag förstår att det i många fall blir fel om man bara ändrar en fyrkantig avatar till en rund, men då går det att anpassa bilden eller centrera den så att den passar bättre
Jag förstår att det i många fall blir fel om man bara ändrar en fyrkantig avatar till en rund, men då går det att anpassa bilden eller centrera den så att den passar bättre
Jag får en knäpp inmatningsruta när jag ska skriva svar i trådar. Blir svaret längre än de synliga raderna så kommer sista raden bakom rull-listen.
Det känns som att det kan matas in någon för bred text, då de första eller sista tecknen i en rad försvinner utanför antingen åt vänster eller höger, samtidigt som rullisten uppenbarar sig längst ner (för att kunna scrolla fram det som inte syns i bredden)
WinXP, firefox 17 esr
Det känns som att det kan matas in någon för bred text, då de första eller sista tecknen i en rad försvinner utanför antingen åt vänster eller höger, samtidigt som rullisten uppenbarar sig längst ner (för att kunna scrolla fram det som inte syns i bredden)
WinXP, firefox 17 esr