348 547 läst · 5 181 svar
349k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Märker att jag får huvudvärk. Jag tror att det beror på att texten är för stor och bokstäverna för tunna, de verkar vara optimerade för pappersläsning och inte för skärmläsning.. Var ställer jag om det? Eller är det lika för alla?
Det är en bra regel! Lite som jag var inne med Gillaknappen också. Tycker att alla förenklingar tar från folks mentala kapacitet och leder till en fördumning. Dessutom är det trevligt att lätt och enkelt kunna läsa sig igenom texter med tydlig följd utan att behövs klicka fram saker.Anna_H skrev:
Undrar om inte BH kan använda Open Sans? Väl använd redan på webben. http://typecast.com/preview/google/Open SansAnna_H skrev:
Jag tycker tvärt om att det är en väldigt bra funktion så att man slipper svara på något man tror är obesvarat men i själva verket har fått tio svar sedan man öppnade fliken (och barnen sprang in osv....)M Mats skrev:
Kan man få så att det är tydligare vilka notiser som är lästa? https://www.byggahus.se/forum/account/alerts
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
I största allmänhet är jag nöjd, ogillar de runda avatarerna bara vad sägs som en superelips istället?
En annan trevlig sak skulle vara om man själv fick välja länkarna i listen, feber.se har så. T.ex. Jag kanske bara vill ha: FORUM SENASTE FÖLJER
En annan trevlig sak skulle vara om man själv fick välja länkarna i listen, feber.se har så. T.ex. Jag kanske bara vill ha: FORUM SENASTE FÖLJER
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Nu börjar det verkligen likna något! Filmuppladdningen funkade kalas och den verkade inte komprimera något heller
Saknar dock en snabbknapp till "bevakningar" som alltid finns tillgänglig utan att behöva scrolla eller klicka någon annanstans. Har sett "följer" men den ligger inte där jag vill att den ska ligga Ett knapptryck önskas, no more så är jag nöjd sen
Saknar dock en snabbknapp till "bevakningar" som alltid finns tillgänglig utan att behöva scrolla eller klicka någon annanstans. Har sett "följer" men den ligger inte där jag vill att den ska ligga Ett knapptryck önskas, no more så är jag nöjd sen
jag har inget emot funktionen som sådan, problemet är att den bygger om sidlayoten när den visas. En statiskt placerad funktion i en diskretare färg vore helt oktommib skrev:
Jag har samma typ av problem 10-15 min sen har jag ont i huvudet sen nya designen infördes.Anna_H skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 687 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 687 inlägg
Du behöver ju inte just gå via notiser för att få fram menyraden med "Följer" utan det går ju bra med att t.ex. klicka på "Forum i samma gröna menyrad.H Haget skrev:
När du har "Följer" framme så klickar du på tiden i "Senast"-kolumnen för att komma till sista inlägget.
Om man har problem med huvudvärk för att det är för mycket vitt på sajten, tror jag inte Byggahus är det största problemet. Utan att förringa problemet skulle jag rekommendera att man installerar till exempel TamperMonkey (https://chrome.google.com/webstore/detail/tampermonkey/dhdgffkkebhmkfjojejmpbldmpobfkfo) i sin webbläsare. Då kan man med ganska enkla medel ersätta färger på samtliga sajter på nätet, eller enbart för vissa utvalda.
Det är en synpunkt jag ställer upp på, en lugnare upplevelse om inte fönstret ritas om, tyvärr något som det syndas friskt med på "moderna" sidor.M Mats skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 999 inlägg
Hur skulle det bli om man flyttade upp "Gilla, Svara, Dela" knapparna till rubriken på inlägget för att göra inläggen mer kompakta?
Hej verkar som ni tittat mycket på FB som användargränssnitt. Det är ganska olyckligt då det tvingar en till mkt scrollande, i mobilen som i FB, mkt frustrerande. I nyhetsflödet på FB tvingas man stänga av individer som fyller flödet med ointressanta inlägg. Hade bara rubriker visats vore det snabbare att scrolla förbi till det som intresserar en.