På startsidan så visas ej nya notiser-räknaren. Men måste surfa till forumet innan man ser en röd indikering med antalet notiser. Bör ses på då mitt bokmärke är startsidan (vilket jag antar ni vill man ska ha). Startsidan måste ha alla relevanta genomvägar till forumets funktioner.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Kikat runt lite. Tycker det borde gå att komprimera ämnena så det inte blir fullt med bilder överallt.

Finns en sajt med klockren mobilsida. Föreslår en titt på www.sweclockers.com, för inspiration hur ett optimerat forum kan se ut.

Johnny Viking Johnny Viking skrev:
På startsidan så visas ej nya notiser-räknaren. Men måste surfa till forumet innan man ser en röd indikering med antalet notiser. Bör ses på då mitt bokmärke är startsidan (vilket jag antar ni vill man ska ha). Startsidan måste ha alla relevanta genomvägar till forumets funktioner.
Hmm.. för mig funkar det. Låter som en cache-grej. Vi får kolla på det. Tack för rapporten.

@dyckert06 och @carlbanan,
klicka på på era "profilbilder" i gröna listen och välj Inställningar och slå Av Bilder i trådlistor.

Vart har stängknappen tagit vägen ? :thinking:

• Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Tittar in här igen nu nästan ett dygn sedan förra besöket, vad ni har jobbat! Mina invändningar gäller inte längre, allt har korrigerats. Bra jobbat!

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mycket fint att se att ni förbättrar och tweakar löpande, bra jobbat!

Personligen saknar jag mest följer/senaste länkar direkt i den stora menyn.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@dyckert06 och @carlbanan,
klicka på på era "profilbilder" i gröna listen och välj Inställningar och slå Av Bilder i trådlistor.
Ok, hjälpte, bättre, men ändringen gick inte att genomföra i iOS app, fick anv PCn. Min feedback gäller mobil app (ios) Fortfarande för mkt luft mellan rubriker. Vem som skrivit ligger före rubrik. Det är ju underordnad info vem som är författare, ämnet är det som intresserar. Ögat dras tyvärr till alla färgglada cirklar framför författarens id,

D dyckert06 skrev:
Ok, hjälpte, bättre, men ändringen gick inte att genomföra i iOS app, fick anv PCn. Min feedback gäller mobil app (ios) Fortfarande för mkt luft mellan rubriker. Vem som skrivit ligger före rubrik. Det är ju underordnad info vem som är författare, ämnet är det som intresserar. Ögat dras tyvärr till alla färgglada cirklar framför författarens id,
Hmm.. Det funkar för mig när jag gör ändringen i ios-appen. Kan det vara så enkelt att du missade klicka på Spara-knappen längst ned? Det misstaget har jag själv gjort tidigare.

• Skärmdump av diskussionsforumet Byggahus.se med användargränssnitt och en profilbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av användarinställningar på Byggahus.se forum med olika alternativ för läsningspreferenser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D dyckert06 skrev:
Ögat dras tyvärr till alla färgglada cirklar framför författarens id,
Jag håller med om att de färgglada cirklarna tilldrar sig för mycket uppmärksamhet. Vi kommer byta ut färgschemat eller tilldela alla en och samma färg på måndag.

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hmm.. Det funkar för mig när jag gör ändringen i ios-appen. Kan det vara så enkelt att du missade klicka på Spara-knappen längst ned? Det misstaget har jag själv gjort tidigare.
Ok, missade knappen i längst ned, ligger långt ned, men funkar att ändra

Nu när jag tagit bort trådbilden i inställningarna kånns mobilsajten bättre (android)
Det som jag saknar hittills är
1) deltagit- listan
2) när jag läst igenom em tråd via senaste, brukar ja backa tillbaks till listan över inlägg. I gamla forumet var då tråden jag just läst inte längre i fetstil om det nu inte skrivits nånting nyttsom jag inte fick ned. Det samma gäloer u6 då för alla trådar i senastlistan. Javisst, det går ju att uppdatera listan, men det är inte samma sak. Med den takt det kommer nya inlägg och kommentarer blir det lite av ett sisofysarbete att "läsa ikapp"

R RoBo skrev:
Vet inte om någon skrivit tidigare i tråden om detta ? Men hos mig funkar inte senaste inlägg på startsidan. Uppdateras inte Mycket irriterande.
Detta är fixat nu. Men Senaste inläggen på startsidan uppdateras av prestandaskäl inte i resltid utan var 10e minut för tillfället.

AndersPS AndersPS skrev:
Fast det verkar bara bli en länk till bilden, tidigare sparades den ner på er server?
Det ska den fortfarande göra. Vi har en proxy för detta. Lägger upp det på att göra som en bugg.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ser trevligt ut! Följda (bevakade) får gärna flytta längre vänsterut i menyn. För mig (iphone 6) ser jag de tre första bokstäverna längst ut till höger i menyn. Skulle tippa att den knappen används betydligt mer än trendar/aktivitet.
Nu har vi ändrat Trendande till Trend så nu syns hela Följer-länken i iPhone 6 och 7.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.