Att ta bort miniatyren och förhandsvisningen blev kalasbra! Nu blev det mycket mer lättöverskådligt :)

:ok:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
M
Tycker att det är för mycket saker runt alla inlägg. Det är svårare att hitta nu, speciellt trådlistorna är jobbigare nu än förut.

Runda avatarer är obegripligt.

Lägg tillbaka deltagit längst upp på gröna menyraden.

Jag gillar att sidan känns snabbare nu =)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Micke64 skrev:
Tycker att det är för mycket saker runt alla inlägg. Det är svårare att hitta nu, speciellt trådlistorna är jobbigare nu än förut.

Runda avatarer är obegripligt.

Lägg tillbaka deltagit längst upp på gröna menyraden.

Jag gillar att sidan känns snabbare nu =)
@Micke64: det låter som du använder mobilsajten, stämmer det?
Klicka på din "profilbild" i gröna listen och välj Inställningar och scrolla ner och slå av "Bilder i trådlistor" och "Senaste inlägget i trådlistor".
 
S
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Utveckla gärna vad du tror det är som gör att du måste läsa om oftare nu än tidigare (annat än att du är ovan vid det nya utseendet). Är det ikonerna bredvid gilla, svara, dela, bästa svar-knapparna under innehållet som stör dig eller är det att det är för många alternativ eller är det något annat?
som att raderna blivit konstiga, för ljust?
 
M
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Micke64: det låter som du använder mobilsajten, stämmer det?
Klicka på din "profilbild" i gröna listen och välj Inställningar och scrolla ner och slå av "Bilder i trådlistor" och "Senaste inlägget i trådlistor".
Jag använder vanliga skrivbordsversionen i en webbläsare. Jag upplever sidan mer grötig och svårare att snabbt läsa av forumlistorna än tidigare. Det kan kanske ha med kontraster och val av typsnitt, tex och färger?
 
Strip Strip skrev:
Windows/Chrome: Gillar den nya designen skarpt.
Tack, vi har lagt tillbaka den ljusgrå färgen bakom inläggen och mörkat upp färgen runt inläggen och minskat lite grand på marginalerna så att det blir lite mer kompakt. Inte jättestor skillnad men ändå. Kul att du gillar den.
 
SBH skrev:
som att raderna blivit konstiga, för ljust?
Tycker du att det blivit bättre nu när vi har lagt tillbaka den ljusgrå bakgrundsfärgen i inläggen? (Obs! Vi har inte hunnit göra något åt trådlistorna på desktop än.)
 
Micke64 skrev:
Jag använder vanliga skrivbordsversionen i en webbläsare. Jag upplever sidan mer grötig och svårare att snabbt läsa av forumlistorna än tidigare. Det kan kanske ha med kontraster och val av typsnitt, tex och färger?
OK, då förstår jag vad du ser. Tycker du också att Senast inläggen på desktop är för bred?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har precis fixat en inställning så att du kan välja att inte visa bilder i dina trådlistor. Inställningen slår bara igenom i mobilen och i surfplattorna än så länge men vi tror vi kommer fixa så att det slår igenom även på datorn. Klicka på din "profilbild" uppe i gröna listen och välj Inställningar och scrolla ner lite grand till Bilder i trådlistor och välj Av.

Du kan också välja att inaktivera förhandsvisningen av senaste inlägget samt aktivera så att du kommer till första olästa inlägget där.
Stort Tack! Blev mycket bättre.
Börjar nu vänja mig med nya utseendet. Riktigt bra totalupplevelse av forumet på iPhone 7 via Safari. Toppenjobb av er.
 
S
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tycker du att det blivit bättre nu när vi har lagt tillbaka den ljusgrå bakgrundsfärgen i inläggen? (Obs! Vi har inte hunnit göra något åt trådlistorna på desktop än.)
kan lika gärna lägga ner. bara gröt för mig.
 
M
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
OK, då förstår jag vad du ser. Tycker du också att Senast inläggen på desktop är för bred?
Inte för bred. Kan man välja? Det är olika bredd på Senaste och Följer.
Det kanske går att göra något med kontrasten mellan rubrik och förhandsvisningen av inlägget? Men jag kanske får markera alla som lästa för att fixa det? ;)

Skärmdump av ett diskussionsforum med olika trådar och svar listade under rubriken "Senaste inläggen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Kan man få 2 eller 3 rader av förhandsvisning? Det ser bättre ut på mobilen än på datorn.
 
Martin_B
Tack gode gud för att Per har fixat bakgrundsfärg till ljusgrå i inläggsrutorna!
Betydligt bättre så!

Nu skall jag nog ta och ersätta min lila cirkel med en ljusgrå bild, så slipper jag den i alla fall.
Går det inte att stänga av cirklarna, så får man lura de istället :D
 
  • Gilla
b8q och 3 till
  • Laddar…
Android menysystem: det känns som det är för mycket oviktig info som tar plats. Vad kunde man se förut, 10 ämnen utan att scrolla? Nu är det istället 4-5 och omöjligt att snabbt se om någon tråd har nya svar? Ha ämnesraden stor och allt mindre viktigt (senaste inläggstid, vem som skrev det osv) i mindre iögonfallande text under ämnet...och ta gärna tillbaka systemet där ämnen med nya inlägg har fetare typsnitt. Runda bollen med användaravatar kan vara inne i trådarna men i ämnesläget tar den för mycket plats.
 
Johnny Viking Johnny Viking skrev:
...sätt den infon man nu måste toggla fram där istället då man ibland vill se vad för typ som svarar.
Vi har tagit bort togglern (pilen nedåt) eftersom vi upplevde den som onödig och visar nu upp metadatan direkt istället.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.