slaskman slaskman skrev:
En historik på bara 7 dagar dödar forumet effektivt för att kunna följa upp gamla trådar och frågor.
Hur menar du? Var hittar du denna 7 dagarsbegränsning?

BirgitS
Tack för lite ljusa bakgrundsfärger på inläggen i stället för det lysande vita (y)

• Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
Nu syns antal inlägg, gillanden och bilder.

Ang. gillningar, är ordet korrekt? Gillning är väl ett nytt ord i så fall och används väl bara på nätet gissar jag, och gillningar är således böjning av samma ord.
Annars heter det väl ett gillande eller flera gillanden.
Inte för att vara petig men jag reagerade lite nu när jag såg det :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snälla prioritera att göra om den blåa pricken för senast olästa inlägg. Jag blir galen av att försöka jaga den med mina korvfingrar.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
useless useless skrev:
Snälla prioritera att göra om den blåa pricken för senast olästa inlägg.
Den fick gärna vara större det håller jag med om. Men du kan även klicka på den lilla raden under ämnesrubriken, den funkar också som länk till senast olästa inlägg, kanske lättare att pricka.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
"Senaste" knappen fungerar inte längre för mig, kommer till forumsök bara
Nu har vi fixat så att "Senaste" knappen funkar i androidappen.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
M Micke_xyz skrev:
Hmm. Den blå färgen i inlägg från TS har ersatts av en ännu otydligare symbol. Saknar färgat inlägg.
Nu har vi ersatt den otydliga TS symbolen med den ljusblåa bakgrundsfärgen för att man enklare ska se vilka inlägg som trådskaparen gjort.

• Gilla
13th Marine och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gillar för övrigt att citat visas nedkortade. Folk citerar för ofta och för långt. Med det sagt, några ord till skulle gärna få vara med i förhandsvisningen av citat.
Nu har vi fixat så att man ser 2 rader istället för en rad.

• Gilla
KnockOnWood och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Miniatyren verkar vara fel :)
Nu har vi fixat "miniatyren" men har inte hunnit kolla att den fungerar.

H
Per, alla trådar som man bevakar, kanske bara jag, men går det inte att lägga så man snabbt kan länka sig in till senaste uppdateringen????

För att jag ska ta mig dit trycker jag på runda ringen bredvid sökruta - notiser - följer - sedan efter den skulle man vilja komma till sista inlägget i tråden. jag hittar inte knappen så hamnar på sidan 1, kan därefter trycka på sista sida och skrolla ner till sista inlägget...

På gamla sidan kom jag till senaste inlägget på typ en sekund, nu tar det minst 15 sekunder av frustration...

Med reservation för att jag navigerar en ovanligt krånglig väg :)

Windows/Chrome:

Gillar den nya designen skarpt.
Jag saknar menyraden som försvinner så fort jag scrollat ner lite. Både menyerna (Forum/Senaste/Aktivitet/Trendande/Följer/Gillat/...) och aktuell katalog (Byggahus.se › Forum › Information › Information & feedback) :(

Jag saknar även förhandsgranskningen av inlägg, så man kan kolla hur saker landar innan man skickar skarpt..

Användargränssnitt av forum med diskussionstrådstitel, användarnamn och blå prick.

Visst har den blå pricken vuxit lite sen imorse? Eller så är jag bara säkrare med musen nu när jag är ordentligt vaken.

phl phl skrev:
Kul med förändringar! Personligen tycker jag kolumnen med inlägg i forumet är på tok för smal. Önskar bredare rader, att sitta och kisa i en liten vertikal glugg känns rätt fånigt.
@phl, @Mats med flera, det kommer en inställning för det, vi har inte bara hunnit med.

• Gilla
Mats
  • Laddar…
H Haget skrev:
Per, alla trådar som man bevakar, kanske bara jag, men går det inte att lägga så man snabbt kan länka sig in till senaste uppdateringen????

För att jag ska ta mig dit trycker jag på runda ringen bredvid sökruta - notiser - följer - sedan efter den skulle man vilja komma till sista inlägget i tråden. jag hittar inte knappen så hamnar på sidan 1, kan därefter trycka på sista sida och skrolla ner till sista inlägget...

På gamla sidan kom jag till senaste inlägget på typ en sekund, nu tar det minst 15 sekunder av frustration...

Med reservation för att jag navigerar en ovanligt krånglig väg :)
Bevakningar har bytt namn till Följer. Klicka på "Följer" för att se alla ämnen (eller forum) som du bevakar.

granis70 granis70 skrev:
Flera har sagt det redan och jag instämmer, bilderna som visas i listan över senaste foruminlägg gör det mera svårläst istället för tvärtom. När man läser i mobilen, iPhone 7. Låt oss välja att stänga av bildvisningen. Dessutom om man inte skrivit själv på en vecka så ser man ju dessutom reklam, nu med bilder från inläggen så är det riktigt knivigt att särskilja reklamen från forum-innehållet.
Vi har precis fixat en inställning så att du kan välja att inte visa bilder i dina trådlistor. Inställningen slår bara igenom i mobilen och i surfplattorna än så länge men vi tror vi kommer fixa så att det slår igenom även på datorn. Klicka på din "profilbild" uppe i gröna listen och välj Inställningar och scrolla ner lite grand till Bilder i trådlistor och välj Av.

Du kan också välja att inaktivera förhandsvisningen av senaste inlägget samt aktivera så att du kommer till första olästa inlägget där.

• Gilla
eal och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Snälla prioritera att göra om den blåa pricken för senast olästa inlägg. Jag blir galen av att försöka jaga den med mina korvfingrar.
Klicka på din profilbild uppe i gröna listen och välj Inställningar > Länkar i trådlistor > Första olästa inlägget så slipper du jaga den lilla pricken.

Och ja, vi kommer att göra pricken större men vi har inte hunnit än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.