343 155 läst · 5 118 svar
343k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
En sak jag noterade precis, vilket förvånar mig att ingen klagat på (om jag inte missat det) i dessa "genuskamps"-tider. Det är när man får bevakningsmail, och inläggsförfattaren inte lagt in någon profilbild så visas genustecknet som är knutet till användaren stort och centrerat som om det var det viktigaste i mailet.
Så här ser det ut:
Jag har klippt bort resten av mailet.
Mig stör det inte överhuvudtaget, men jag kan tänka mig att det sticker i ögonen på en del "hen"-vurmare. (Ingen värdering i det från min sida. )
Så här ser det ut:
Jag har klippt bort resten av mailet.
Mig stör det inte överhuvudtaget, men jag kan tänka mig att det sticker i ögonen på en del "hen"-vurmare. (Ingen värdering i det från min sida. )
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg
Hur många gånger ska jag behöva tacka nej till att även byggahus vill pyssla med otyget att pusha notiser till min dator?!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 535 inlägg
En gång räckte för mig. BH behöver antagligen spara ditt val i en kaka.
Fick precis ett meddelande på siten att ni vill skräpa ner webbläsaren med push-notiser också.Per Eskilsson skrev:@ullberg, @Mikael_L, @hsd, @Marlen Eskilsson, @pathal, @Paxman, @Nötegårdsgubben, @GargamelSE, @civilingenjören, @kashieda, @Magnus E K, @AndersPS, @Guson, @13th Marine, @hus520, @rothman, @Melb, @sijo 50, @Trunk, @Fel av Åke
Antalet som klickar på push-notiserna i mobilen för ”populärt just nu”-puffarna är fortfarande många. Men tack vare er feedback så gör vi inatt följande ändringar:
Många av er har säkert redan inaktiverat funktionen under inställningar men jag vill ändå berätta detta för er.
- Vi slutar visa upp notisen för populärt just nu under Notiser.
- Vi fortsätter att skicka ut push-notiser för populärt just nu men vi gör det mer selektivt genom att inte skicka ut det till medlemmar som varit aktiva senaste 7 dagarna.
- Vi ändrar från att skicka ut dessa push-notiser varje dag till 2 gånger i veckan.
Den som uppfann sånt skräp skulle arkebuserats innan denna person fick uppfinna push-notiser till webbläsaren.
Hatar att bli påtvingad en massa popups/pop-overs/layovers/push-notiser osv.
Självbyggare
· SE4
· 3 172 inlägg
Den frågade väl ändå. Då är det skillnad som mellan fetisch och Fritzl.G GargamelSE skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Vi vill så klart inte vara sämre än de flesta andra och vill också testa ny teknik. Vi är väl medvetna om att alla inte gillar detta men om du ej gillar det så rekommenderar jag dig att klicka på "Nej tack". Vi rullade ut denna fråga till desktopanvändare strax efter lunch och bara på några timmar har 438 tackat ja till det.G GargamelSE skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg
Hur många har tackat nej då?
Förstår ni att det är en kaka som sparades, därför jag fick trycka bort den en gång per enhet jag använder, dvs fyra gånger totalt.
Förstår ni att det är en kaka som sparades, därför jag fick trycka bort den en gång per enhet jag använder, dvs fyra gånger totalt.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Jag saknar möjligheten att ställa in så att länkar öppnas i webbläsaren istället för i appen (iphone 8). Länkar ut från sajten alltså. De öppnas enligt min smak bäst i en egen flik, och då funkar det inte i appen.
Jag har laddat upp ett ljudklipp som jag provat konvertera till både mp4 och ogg (för forumet tar ej emot mp3) men inget av formaten har börjat fungera, utan det är texten "Snart klar! Filmen konverteras nu till ett format som alla kan se. Ladda om sidan om någon minut." hela tiden.
Vad är det som är fel?
Här är inläggen:
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-128#post-3607783
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-131#post-3607940
Vad är det som är fel?
Här är inläggen:
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-128#post-3607783
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-131#post-3607940
Varför är all text på siten kursiv (Italic) numera?
Win10 och Chrome, samma i Explorer.
Hmmmm, skumt?
Är så på ena datorn, IE, Chrome och Edge. På andra datorn normalt???
Gäller endast Byggahus, andra siter är som vanligt.
Win10 och Chrome, samma i Explorer.
Hmmmm, skumt?
Är så på ena datorn, IE, Chrome och Edge. På andra datorn normalt???
Gäller endast Byggahus, andra siter är som vanligt.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 106 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 106 inlägg
Har Windows förlorat ett typsnitt?
En gång var jag med om att en dålig hårddisk gjorde att en typsnittsfil blev skadad och då tog Windows en liknande i stället, för mig så har jag för mig att det blev fetstil.
Hittar detta vid en inspektion:
font-family: -apple-system,BlinkMacSystemFont,Roboto,'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;
Men jag är inte webbutvecklare så jag vet inte om det är rätt sak jag har hittat men du skulle kunna kolla vilka typsnittsfiler du har av de som nämns och om de fungerar.
C:\Windows\Fonts
Arial verkar se ut som forumet i min dator.
En gång var jag med om att en dålig hårddisk gjorde att en typsnittsfil blev skadad och då tog Windows en liknande i stället, för mig så har jag för mig att det blev fetstil.
Hittar detta vid en inspektion:
font-family: -apple-system,BlinkMacSystemFont,Roboto,'Helvetica Neue',Arial,Helvetica,sans-serif;
Men jag är inte webbutvecklare så jag vet inte om det är rätt sak jag har hittat men du skulle kunna kolla vilka typsnittsfiler du har av de som nämns och om de fungerar.
C:\Windows\Fonts
Arial verkar se ut som forumet i min dator.