Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har bunkrat jättelitet.
Köpte extra; 2 kg ris, 2 kg pasta, 2 kg mjöl, glömde köpa torrjäst.
Och det gjorde jag för en vecka sedan.

Sen finns det som vanligt en hel del i frys och skafferi.

Så länge el och vatten levereras till huset så kommer det fungera minst 2 veckor, kanske lite enformigt och något lägre kaloriintag, men ingen svält.
Det är bra, om folk köper lite extra räcker det kanske till alla om det blir riktig kris. Men skit i pappret , det är inte bra för miljön ;)

Att bunkra är så lagom kul när någon storm drar in och det blir strömavbrott och alla elmontörer ligger sjuka i Corona. Då blir det att köpa sprit kök

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har bunkrat jättelitet.
Köpte extra; 2 kg ris, 2 kg pasta, 2 kg mjöl, glömde köpa torrjäst.
Och det gjorde jag för en vecka sedan.

Sen finns det som vanligt en hel del i frys och skafferi.

Så länge el och vatten levereras till huset så kommer det fungera minst 2 veckor, kanske lite enformigt och något lägre kaloriintag, men ingen svält.
Mjöl, jäs och vin. För i värden man klarade sig genom att doppa bröd i vin och äta. Ta en tur på systembolaget oxå.

P Putte 9497 skrev:
Att bunkra är så lagom kul när någon storm drar in och det blir strömavbrott och alla elmontörer ligger sjuka i Corona. Då blir det att köpa sprit kök
Bor man på landet så vet man att man kan bli fast ibland. Har varit instängd av översvämning två dygn. Har varit insnöad två dygn. Elavbrott tre dygn. Allt i nuvarande fastighet...

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Bunkra ved istället för skithuspapper!

• Gilla
tobiast
  • Laddar…
Jag har kört på receptet att köpa runt 1/3 mer än jag normalt köper ända sedan detta började, klarar mig säkert en månad på de som finns hemma om man står ut med att äta lite annorlunda kombinationer.

Pasta, mjöl, ris är väl det som har varit slut i butikerna här i trakterna, ganska utplockat i konservhyllan med.

Jag hoppas nog det får folk att fundera lite på varifrån vår mat och grejer kommer, är det bra att köpa mat från Tyskland bara för det är någon krona billigare, det gör ju att vi tappar den inhemska produktionen, det är ju lite som med sjukhusmaterialet nu, det är ju inte brist för att våra inhemska fabriker står still utan just för att väldigt lite tillverkas på hemmaplan.

Tycker det är lite märkligt varför Sverige gör tvärtemot så många andra länder, vad är det vi vet så himla mycket bättre?

Har bunkrat en jäkla massa byggmaterial med, ifall men får vara hemma av någon anledning

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
T
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bunkra ved istället för skithuspapper!
Blir inte det lite väl rivigt?

• Gilla
  • Haha
  • Wow
dosken och 8 till
  • Laddar…
Mossa och löv är gratis i skogen! Vad är det för fel med potatis? Ris & pasta är inte svenskt !

• Gilla
tobiast och 1 till
  • Laddar…
T
Tidningspapper funkar bra med. Hade en gård långt ut i tjottahejti i ungdomen och då kunde diverse saker ta slut, som dasspapper men det funkade riktigt bra med tidningspapper.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T
Det är inte så fiffigt att hela befolkningen ska bli preppers samma dag. Det blir lite av en självuppfyllande profetia.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
M
Undra om man kan ha haft Corona utan att vetat om det? Det är ju inte helt omöjligt att nån kommit hem till Sverige med smittan från Wuhan långt innan den upptäcktes.

Claes Sörmland
M Markarbetaren skrev:
Undra om man kan ha haft Corona utan att vetat om det? Det är ju inte helt omöjligt att nån kommit hem till Sverige med smittan från Wuhan långt innan den upptäcktes.
Det är mycket osannolikt eftersom vi inte har något som tyder på smittspridning i Sverige före importfallen. Men det är klart, har du hängt med folk som nyligen varit i Wuhan eller norra Italien så kanske.

• Gilla
tobiast
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
"Och vad vi ska vara väldigt glada för här är att politikerna inte lägger sig i det här!"
:) :cool:
Johan von Schreeb - P1 morgonstudion.
Någon minut in i klippet:
Och fungerar inte mp4-clipet så finns det här, men dock 1:18:15 in i programmet
[länk]

Redigerat:
useless useless skrev:
Det är väl lite motsägelsefullt? Gör man allt för att stoppa spridningen nu kommer man garanterat att få spridning i ett senare skede istället. Vad är fördelen med det?
Man måste begränsa så att vi inte får en samhällskollaps där bla personer som behöver vård inte får det. Man borde vilja platta ut det så vi inte har ett scenario med dubbla insjuknade varje dag. Jag tror inte på att eliminera men man bör sannerligen vilja platta ut kurvan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.