G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror att orsaken är att jag har bett Christian ta bort statusen där man var innan eftersom man ibland kom till en helt vit sida när man backade tillbaka från att ha klickat på en länk i infinite scroll. Jag ska höra med honom. Men det kan också vara något annat. @cnils

Där har vi ett fint exempel på varför infinite scroll är schiesse. :D

MultiMan
G GargamelSE skrev:
Där har vi ett fint exempel på varför infinite scroll är schiesse. :D
Infinite scroll är en utmärkt funktion.

Ska du svära på utländska (vilket man inte bör enligt §4.5 i reglerna) så ser det bättre ut om du stavar rätt.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
richardtenggren
Fast infinite scroll blir ju värdelöst om man scrollat tre ”sidor” och sedan går bakåt och hamnar i toppen igen...

Det får nog bli att köra i safari så länge för min del. Så att man kan öppna nya flikar på de trådar man finner intressanta, då man annars får gå tillbaka till ”gå” och samtidigt riskerar att få scrollfinger(tänk musarm/tennisarmbåge)!

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det får nog bli att köra i safari så länge för min del. Så att man kan öppna nya flikar på de trådar man finner intressanta...
Öppna länkar i nya flikar kan man ju göra i alla webbläsare...

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
richardtenggren
P Paxman skrev:
Öppna länkar i nya flikar kan man ju göra i alla webbläsare...
Ja, men inte i appen! Men glömde ju nämna det, men skrev det i ursprungsinlägget ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Ah...missade det. Själv använder jag inte appen, så jag har ingen aning om hur den fungerar. :)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
G
Eftersom jag tyckte det tog lite lång tid att få annan färg, så körde jag på eget med stylish :D

lwekntp.pngbh.png

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Om man går in på en användare som raderat sina bilder, så kan man fortfarande komma in på användarbildsidan, men där buggar det lite, se Sanna90 tex. Testat men senaste Android appen

• Skärmbild av användarprofil på forum med upprepade meddelanden om att bilder saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte än, men jag uppskattar att 8-9 av 10 tackar nej.
Nu har jag fått frågan igen, misstänker att det är när kakor blir utdaterade.
Skulle man inte kunna ha en permanent inställning för detta i sin profil (för oss som vill stänga av det helt)

Mikael_L
Jag har också haft ett stim med den frågan i mina olika enheter här i veckan ...

Jag lät mig inte övertalas nu heller. Men vem vet, tjata lite till så kanske ... :rofl: :whistle:

G
Samma här, fick precis frågan om notis-spamtillåtelsen igen.

Jag och @cnils hör vad ni säger. Jag ska undersöka om vi kan skapa en setting för detta på något sätt.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
G
Jag och @cnils hör vad ni säger. Jag ska undersöka om vi kan skapa en setting för detta på något sätt.
Varför inte ställa frågan direkt "till webbläsaren" och sedan kan man välja nej och framtida förfrågningar blockas per automatik. :D

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Varför inte ställa frågan direkt "till webbläsaren" och sedan kan man välja nej och framtida förfrågningar blockas per automatik. :D
Jag tror vi gör så men att vi försöker igen efter en månad (eller två, minns inte) i ett försök att få de som tackat nej att ändra sig.

För de som bara använder en dator så är detta inget större problem, särskilt om de tackat ja eftersom de då normalt inte får upp frågan något mer. Men de som har flera uppsättningar av Chrome (tror bara det är där vi ställer denna fråga) och/eller kanske alltid rensar kakor när de stänger webbläsaren och tackar nej får då upp frågan på nytt i (kanske i flera datorer) efter en månad.

Kanske kan man formulera svaren som ”Ja, tack”, ”Inte nu, kanske senare” ”Aldrig”, vi måste kolla.

• Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
Jag har svarat på frågan förut, men fick den igen i går i Firefox på mobilen och i morse fick jag den i Chrome på datorn. Rensar aldrig kakor...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.