Ser nu att Push-API som notifikationer använder funkar i nästan alla webbläsare. Det är nästan bara Safari, iOS Safari, IE, Opera Mini och Android Browser som är förskonade.

https://caniuse.com/#feat=push-api

G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror vi gör så men att vi försöker igen efter en månad (eller två, minns inte) i ett försök att få de som tackat nej att ändra sig.

För de som bara använder en dator så är detta inget större problem, särskilt om de tackat ja eftersom de då normalt inte får upp frågan något mer. Men de som har flera uppsättningar av Chrome (tror bara det är där vi ställer denna fråga) och/eller kanske alltid rensar kakor när de stänger webbläsaren och tackar nej får då upp frågan på nytt i (kanske i flera datorer) efter en månad.

Kanske kan man formulera svaren som ”Ja, tack”, ”Inte nu, kanske senare” ”Aldrig”, vi måste kolla.
Vad heter er kaka för notisen, är det xf_user? För den kakan för mig går ut /expire 13 juni, vilket är cirka en månad, som verkar vara för notisen, som kommer tillbaka ungefär en gång i månaden.

Redigerat:
Mikael_L
Jag tror vi gör så men att vi försöker igen efter en månad (eller två, minns inte) i ett försök att få de som tackat nej att ändra sig.
:D

Nu fick jag också frågan.... Trots att jag ett flertal gånger tackat nej, börjar bli lite tjatigt att med jämna mellanrum säga att man INTE vill ha...

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Att då och då bli tillfrågad är ju inte det roligaste.

Men jag har svårt att bli superirriterad på det. Siten är ju i huvudsak relativt välfungerande.
Det finns många värre exempel.
Inte för att det är någon orsak att sluta försöka bli bättre, men som lite balans i det hela, tänkte jag.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Du får gärna svara på min fråga också, om jag slipper...;)

• Haha
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Någon med lite programmeringsskills kanske kan programmera en robot som kan svara nej, för alla forummedlemmar.
Så får Per och co styra frågan dit.

G
Mikael_L Mikael_L skrev:
Någon med lite programmeringsskills kanske kan programmera en robot som kan svara nej, för alla forummedlemmar.
Så får Per och co styra frågan dit.
Om man använder sig av webbläsar-funktionen så får man det automatiskt om man väljer nej första gången, då skickar webbläsaren automatiskt nej vid nästa förfrågan. fungerar dock inte med hemmabyggda förfråganfunktioner. :D

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Precis. Om du först klickar på ”Ja, tack” och sedan klickar på ”Nej” så får du inte upp frågan på den enheten något mer. Logiskt? Nej, men det funkar.

MultiMan
Precis. Om du först klickar på ”Ja, tack” och sedan klickar på ”Nej” så får du inte upp frågan på den enheten något mer. Logiskt? Nej, men det funkar.
Har Centerpartiet varit inblandat?

• Haha
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Anledningen till att vi har den första frågan är att vi sett andra ha den och att vi tror att den gör att fler svarar ja eftersom den inbyggda inte går att styla och är ganska osynlig.

C
Vi är väl medvetna om att alla inte gillar detta men om du ej gillar det så rekommenderar jag dig att klicka på "Nej tack".
Jag får upp den rutan på nytt varje gång jag klickar på något. "Nej tack" funkar inte för mig. Kanske därför så stor andel klickat på "Tillåt"? Säkert någon säkerhetsinställning i min webbläsare som jag förmodligen inte har någon lust att stänga av.

Blockar den i uBlock istället :geek:

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Q
Härlig reklam

• Skärmdump av diskussionsforum med en användares kommentar och en annonsbild med en man.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Något har hänt...,
sen några dagar har jag upplevt att det skett en förändring på vart jag hamnar när jag lämnar ett inlägg.
I listan över senaste inlägg (sortering alla) så scrollar jag nedåt till tex 20e senaste inlägget, klickar på det och sen när jag vill åter till listan klickar jag x. Förut kom jag åter till listan på det ställe jag gick in tex 20e inlägget, nu kommer jag till senaste inlägget. Jag använder IPhone och har inte kollat någon annan plattform. Hittar ingen inställning som ändrat sig eller tillkommit som ev styr detta.
Bugg eller medvetet?

@tttomten har du uppdaterat till senaste iOS (13.4.1) för några dagar sedan?
Om ja, då är det det som är ”felet”.
Står om det lite längre upp i tråden, inlägg 2155 å nedåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.