richardtenggren richardtenggren skrev:
Varför utnyttjas skärmen så oerhört dåligt? Gör något åt detta, det går väl sätta en dynamisk höjd eller hur man ska säga.
Tyvärr har jag nu detta bekymmer efter att jag kört i skarpa iOS13.

Tyvärr fungerar inte markera text särskilt bra heller, främst när man vill markera text som är större än textrutan.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Tyvärr har jag nu detta bekymmer efter att jag kört i skarpa iOS13.

Tyvärr fungerar inte markera text särskilt bra heller, främst när man vill markera text som är större än textrutan.

[video]
Ser att du använder appen. Problemet med att markera i editorn finns inte bara i appen utan även i webbläsaren Safari i mobilen.

Reklamen för remember är riktigt störig, det räcker med att man scrollar över den så öppnas ny sida. Jag har inga problem med övriga, dom öppnas vid ett tryck som vanligt.
(använder appen på samsung s9)

MultiMan
Det låter som reklamen för garageportar som också kapade webbläsaren (jag anmälde och det åtgärdades men borde fångats upp innan utläggning). Inte alls bra att släppa genom den typen av annonser på en seriös sida.

Har inte sett re:member-reklamen så kan därför inte testa vad som händer. Det enda jag vet om företaget är att de ringde upp och lånade ut 350' till en person i min närhet trots noll kreditvärdighet (och förstånd) och alldeles för låg inkomst och som snart ledde till personlig konkurs. Seriösa långivare skulle aldrig lånat ut de pengarna till en så utsatt människa. Amortering + skyhög ränta på det lånet stod för nästan 50% av personens inkomst.

Redigerat:
  • Ledsen
tompaah7503
  • Laddar…
Uppgraderade till ios 13 nu på morgonen och appen verkar funka bra. (y)

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Jag funderar på ifall sitens programvara kunde automatiskt ta bort alla dubbletter av likadana citeringar om man råkar få det så, typ här:
https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-brinner-inte-veden-upp.353470/page-2#post-3417129

Jag ser det som troligt att det beror på att det kommer en ny extra citering varje gång man börjar på nytt att skriva i en tråd, om man ångrat sig tidigare, och att den som skriver inte vet hur man får bort det, eller helt enkelt inte tänker på det.
Det är dock rätt vanligt i inlägg.

Men det skulle kanske kunna gå att få så det rensas bort automatiskt.

Jag funderar också på om det finns något tillfälle då man faktiskt vill ha samma citering flera gånger ...
Kanske ... så ev borde det komma en fråga om det. Men hursomhelst, är det ingen egen text mellan citeringarna, då kan det knappast finnas någon som är ute efter två identiska citeringar i rad ...

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Bra förslag @Mikael_L. Vi lägger till det på att göra listan.

Två andra grejer som jag irriterar mig på ibland är:

1. När ett "hard bracket" fallit bort i ett citat och att citatet därför inte skrivs ut som ett citat, till exempel:

QUOTE="Mikael_L, post: 3417342, member: 25464"]Jag funderar på ifall sitens programvara kunde automatiskt ta bort alla dubbletter av likadana citeringar om man råkar få det så, typ här:
https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-brinner-inte-veden-upp.353470/page-2#post-3417129

Jag ser det som troligt att det beror på att det kommer en ny extra citering varje gång man börjar på nytt att skriva i en tråd, om man ångrat sig tidigare, och att den som skriver inte vet hur man får bort det, eller helt enkelt inte tänker på det.
Det är dock rätt vanligt i inlägg.

Men det skulle kanske kunna gå att få så det rensas bort automatiskt.[/QUOTE]

2. När det blir två tomma rader under ett citat på grund av att man råkat skapa två radbrytningar under citatet istället för ett, så här:
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men det skulle kanske kunna gå att få så det rensas bort automatiskt.

Jag funderar också på om det finns något tillfälle då man faktiskt vill ha samma citering flera gånger ...
Kanske ... så ev borde det komma en fråga om det. Men hursomhelst, är det ingen egen text mellan citeringarna, då kan det knappast finnas någon som är ute efter två identiska citeringar i rad ...

Hoppas dessa saker går att fixa med några regex-övningar @cnils. ;)

3. Jag kom på en tredje grej också och det är jag inte gillar när man inte enkelt ser att ett citat har mer innehåll under, t ex här:
Skärmdump av forumtråd där användaren "Mikael_L" föreslår automatisk borttagning av dubbla citat.

Redigerat:
Mikael_L
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
3. Jag kom på en tredje grej också och det är jag inte gillar när man inte enkelt ser att ett citat har mer innehåll under, t ex här:
Ibland får jag också problem med det, det brukar resultera i att jag citerar lite extra, antingen som två skilda citeringsdelar, eller med lite löpande text, som här:
https://www.byggahus.se/forum/threa...gen-av-ringhals-2.351956/page-51#post-3417320
och här:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ot-att-bry-sig-om.93343/page-303#post-3417331

Det är när jag misstänker att kommande läsare inte kommer idas trycka upp hela citatet för att läsa, eller missa att det finns mer osv.
Men sällan något jag stör mig på, lite roligt att jag just idag fixat såhär två gånger. :)

Ibland börjar jag skriva ett svar för att sedan ångra mig, men då finns det autosparat och kommer upp igen om man ska skriva i tråden vid ett senare tillfälle.

En "rensa autosparat"-knapp önskar jag mig =)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det finns en ”rensa autosparat”-knapp redan. Knappen ser ut som en diskett.

Ikon föreställande en diskett markerad med grön ring för att visa en "rensa autosparat"-knapp på ett gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men man måste vara gammal nog för att veta hur en diskett ser ut. Känn dig ung! ;)

Där ser man, man lär sig nått nytt varje dag.

Det är ju en modern hård floppy, jag har trots allt använt floppy-floppy =)

• Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det finns en ”rensa autosparat”-knapp redan.
Men man måste vara gammal nog för att veta hur en diskett ser ut. Känn dig ung! ;)
Jag är så gammal att jag hållit på med 8"-disketter men skulle nog aldrig komma på idén att klicka på en diskett för att "rensa" något... ;) Men då har jag med lärt mig något idag jag med. (y)

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och jag har kvar några 8" floppys i någon låda.
Alltid kul att ta fram och visa för ungdomarna, och berätta en sån rymmer mindre än en halv minuts musik i mp3-format.

(Och nu börjar t.o.m mp3 bli alltmer okänt för de yngre ... :surprised:)

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är så gammal att jag hållit på med 8"-disketter men skulle nog aldrig komma på idén att klicka på en diskett för att "rensa" något... ;) Men då har jag med lärt mig något idag jag med. (y)
Kan bara hålla med, så ologiskt det kan bli!

Som att hälla i för mycket olja i bilen och ist. för att suga ut lite häller vi i mer ;)

Jag har sökt men inte hittat nåt bra... :thinking:

Menyn till vänster har kommit tillbaka, går det att få den stängd på något vis??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.