Det är webbläsarens bredd som avgör huruvida vänstermenyn syns eller inte. Har du ändrat bredden på fönstret du surfar i eller har du skaffat en större bildskärm?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är webbläsarens bredd som avgör huruvida vänstermenyn syns eller inte. Har du ändrat bredden på fönstret du surfar i eller har du skaffat en större bildskärm?
På a svarar jag: möjligt. :) (Jag eller barnen)
På b svarar jag: ja, men inte orkat köpa ett nytt gfx kort så ja kan köra i 4k.

Tack Per, nu blev det som "vanligt" igen.;) :heart:
 
H
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det finns en ”rensa autosparat”-knapp redan. Knappen ser ut som en diskett.

[bild]
Men man måste vara gammal nog för att veta hur en diskett ser ut. Känn dig ung! ;)
Jag tycker att använda en diskett som icon för att rensa känns ologiskt.

Hur stänger jag av autospara?
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
hsd
Placera en papperskorg under disketten;)
 
H hus520 skrev:
Jag tycker att använda en diskett som icon för att rensa känns ologiskt.

Hur stänger jag av autospara?
Jag håller med om att det är en ologisk ikon, men valet av ikoner ovanför inputfältet är inget vi själva råder över.

Det går tyvärr inte att inaktivera autospar för enskilda utan inställningen gäller för alla. Det enda du kan göra själv är att inaktivera rich text editorn via dina inställningar men det kan medföra andra utmaningar.
 
Vet inte om det är en effekt av IOS-uppdateringen eller ett medvetet val, men jag tycker att de nya sidbläddringsknapparna blivit för små i iphone-appen. Ok att man inte bläddrar lika mycket efter infinite scroll, men ibland vill man bakåt. Och då gärna lite lättare än nu...

Därtill föreslår editorn liten bokstav efter två radbrytningar. Det är säkert inte ert val, men störande, då läsbarheten kräver dubbla returer vid styckebrytning.
 
Är samma små knappar på hemsidan på telefonen
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vet inte om det är en effekt av IOS-uppdateringen eller ett medvetet val, men jag tycker att de nya sidbläddringsknapparna blivit för små i iphone-appen. Ok att man inte bläddrar lika mycket efter infinite scroll, men ibland vill man bakåt. Och då gärna lite lättare än nu...

Därtill föreslår editorn liten bokstav efter två radbrytningar. Det är säkert inte ert val, men störande, då läsbarheten kräver dubbla returer vid styckebrytning.
Syftet med flytten av sidbläddringsknapparna i forumtrådarna är att visa mer innehåll på skärmen innan scroll när du kommer in på sajten.

Och eftersom knapparna inte längre används lika mycket som tidigare, men fortfarande behövs, så fick de bli mindre.

En lösning kan vara att färgmarkera ”tillbakaknappen” (näst sista sidan) för att få den att sticka ut mer när man befinner sig på sista sidan.

Problemet med att nya meningar tappar stor bokstav när man skriver två radbrytningar tror jag har med nya iOS 13 att göra och det hoppas jag Apple löser inom kort.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Syftet med flytten av sidbläddringsknapparna i forumtrådarna är att visa mer innehåll på skärmen innan scroll när du kommer in på sajten.

Och eftersom knapparna inte längre används lika mycket som tidigare, men fortfarande behövs, så fick de bli mindre.

En lösning kan vara att färgmarkera ”tillbakaknappen” (näst sista sidan) för att få den att sticka ut mer när man befinner sig på sista sidan.

Problemet med att nya meningar tappar stor bokstav när man skriver två radbrytningar tror jag har med nya iOS 13 att göra och det hoppas jag Apple löser inom kort.
För oss som tagit bort infinity scroll är det ett h-vete med de små sidknapparna. Kanske en funktion för att välja storlek på sidknapparna är acceptabelt?
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
eftersom knapparna inte längre används lika mycket som tidigare, men fortfarande behövs, så fick de bli mindre.
Inte orimligt på något vis. Skulle det gå att göra dem lite bredare skulle det dock uppskattas.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
När vi ändå är inne på knappar, skulle inte den "blå pricken" framför olästa ämnen kunna göras lite större. När man använder läsplattan så är pricken liten när man skall "pricka" den med sitt finger. Hamnar man det minsta fel så får man upp trådskaparens data eller hamnar på första inlägget i ämnet, istället för första olästa inlägget som den lilla blå prickan skall leda dig till.
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Det är egentligen inte meningen att man ska klicka på den lilla runda pluppen, men jag tror jag förstår hur du menar. Vi behöver se över hur trådlistor ser ut och funkar i ipads och andra surfplattor.
 
R roli skrev:
När vi ändå är inne på knappar, skulle inte den "blå pricken" framför olästa ämnen kunna göras lite större.
Pricken har jag klagat på för länge sen. Tyvärr verkar det vara omöjligt att även göra förhandstexten under trådrubriken klickbar på en mobil/platta trots att det funkar på datorn...
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det är egentligen inte meningen att man ska klicka på den lilla runda pluppen,.
Men det är en jättebra funktion för att komma till det första olästa inlägget i ett ämne. Jag använder den jämnt. Därav min frustration när jag sitter med en "padda". Även på datorn kan pricken kännas liten ibland men där är precisionen bra mycket bättre med musen än vad fingret är på paddan.
 
På datorn har den gråa texten under rubriken samma funktion som pricken, så där behöver man inte så stor precision.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.