690 817 läst · 3 894 svar
691k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 941 inlägg
Spännande, jag fick 190k i februari för vår MY16 hos riddermark, förvisso som inbyte då.
När jag sålde min 2020 i våras, fick jag 255 av vi köper din bil, vw i Stockholm ville ge 220.000kr.
Passaten är den dyraste bilen jag ägt sett till milkostnad (totalt sett). Hade nästan varit billigare att åka taxi.
Passaten är den dyraste bilen jag ägt sett till milkostnad (totalt sett). Hade nästan varit billigare att åka taxi.
Har en GTE från 2018och sonen har lyckats pill ner någon pappers pryl i dörren, mellan insida dörr och fönsterglas, så skulle behöva plock lös insidan för att kunna pilla ut detta.
Någon som hittat en bra instruktionsvideo för detta? Eller vet var fästpunkterna sitter? De videor jag fått upp gäller inte GTEn, eller i alla fall inte min årsmodell, så de stämmer inte riktigt.
Hittat en fästpunkt under armstödet, och misstänker en annan bakom lampglaset, men det borde kunna vara någon till.
Någon som hittat en bra instruktionsvideo för detta? Eller vet var fästpunkterna sitter? De videor jag fått upp gäller inte GTEn, eller i alla fall inte min årsmodell, så de stämmer inte riktigt.
Hittat en fästpunkt under armstödet, och misstänker en annan bakom lampglaset, men det borde kunna vara någon till.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 941 inlägg
Jag råkade få ner ett gummifäste till ett solskydd där, tog bort insidan för att konstatera att jag inte kom åt den ändå.
Finns det inga hål alls? Den här är rätt stor (en papp/pappersfigur i drygt a4 storlek). Så finns det bara något hål borde den gå att få grepp om och kunna peta upp eller slita ut.
Vill gärna få bort den så den inte ligger där och binder fukt och på något sätt påverkar dörren.
Minns du var fästpunkterna satt?
Vill gärna få bort den så den inte ligger där och binder fukt och på något sätt påverkar dörren.
Minns du var fästpunkterna satt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 941 inlägg
Minnet är kort men dåligt, det var ett par skruvar och resten clips.
Vet du om din är före eller efter facelift?
Detta klipp stämmer nog rätt bra på vår:
Vet du om din är före eller efter facelift?
Detta klipp stämmer nog rätt bra på vår:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 941 inlägg
För egen del verkar online-tjänsterna vara förbi, om det inte är något strul hos VW just nu.
Mitt tidigare avtal löpte ut för en vecka sedan eller nåt, och loggar jag in nu verkar det inte gå att förnya.
Inget livsviktigt, men det var ju smidigt att kunna starta förvärmning av kupén när bilen var inkopplad, och att se historiken över körningar använde jag också regelbundet.
Mitt tidigare avtal löpte ut för en vecka sedan eller nåt, och loggar jag in nu verkar det inte gå att förnya.
Inget livsviktigt, men det var ju smidigt att kunna starta förvärmning av kupén när bilen var inkopplad, och att se historiken över körningar använde jag också regelbundet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 941 inlägg
Jag har fått mail om att den 22e kommer jag få "utökade funktioner" på WeConnect med min ID4, så de kanske håller på och stökar med nått i bakgrunden?
Kan också vara att nätet den snackade via släcktes ned.
Eventuellt kanske man får logga in på "rätt" ställe för att kunna förnya🤔
Kan också vara att nätet den snackade via släcktes ned.
Eventuellt kanske man får logga in på "rätt" ställe för att kunna förnya🤔
Konstigt nog verkade de ju inte uppdatera gamla appar när ID4 kom, jag minns att min bil funkade bättre om man fullladdade ned en nyare app som inte var till passat. Men när de släcker ned 3G så passar de ju på att öppna upp så alla kan se alla positioner.B Bo Berglund skrev:
Tyvärr verkar dessa tjänster vara samma sak på alla märken, jag bytte till renault zoe där appen funkade klockrent från början, men nu betalar jag inte längre då man tecknade abonnemang på lång tid och det känns surt att betala om ändå nätet släcks ned... jag har sagt till mig själv att inte teckna tjänster som bygger på molnet, då förr eller senare de kommer läggas ned... men jag inser att det i princip är omöjligt. Allt är uppkopplat och utan direkta API till produkterna.
Det kan förstås vara nätet, men det känns tveksamt att det skulle stängas en vanlig sketen torsdag. Det borde väl stängas vid ett givet datum kan man tycka, typ 1 jan eller sista juni eller nåt.
Har ställt frågan till VW iaf så får vi se.
Har ställt frågan till VW iaf så får vi se.
är det inte så att de börjat stänga en del master men att några blir kvar?tveksamt skrev:
Telia ska ha kvar sitt nät till 2027 i alla fall. Tittar man på andra operatörer så rapporterar de i alla fall täckning fortfarande, sedan om det är inaktiverat på annat sätt och de inte uppdaterat sina hemsidor är en annan sak.