651 492 läst · 3 871 svar
651k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 069 inlägg
Hittade en halvkass sprängskiss som kanske kan hjälpa, bortse från röd markering:
Hittar både lite blandade delar på nätet, samt nya och begagnade lyktor, så jag tror inte riktigt det är så illa som vissa vill ge sken av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittar både lite blandade delar på nätet, samt nya och begagnade lyktor, så jag tror inte riktigt det är så illa som vissa vill ge sken av.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Till BMW X5 med Dynamic LED kostade en sida 25000kr + arbete. Som hittat!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 069 inlägg
Reservdelar till nya bilar, hos märkesverkstaden, är väl alltid dyra?
Passaten lär väl närma sig den ålder att reservdelarna sjunker i pris nu.
Passaten lär väl närma sig den ålder att reservdelarna sjunker i pris nu.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Så är det. Tyvärr brukar allt behöva kodas in mot bilen idag så man kommer inte undan sinnesjukt arbete.13th Marine skrev:
Någon sa att en insats till Mercan jag har nu med projektioner kostar närmare 50k + arbete.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 069 inlägg
Märkesverkstan försöker ta igen det de inte fick när de sålde bilen.R Robert-san01 skrev:
Får väl se hur inkodning mm matchar right to repair inom sin tid.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Yep. Helt galna försäkringar var en av anledningarna att vi bytte bort våran. Hade dock rimlig skatt på den då den var uttagen precis innan Bonus-Malus infördes.P Pin skrev:
Att motorn total rasade efter 7000mil var en annan.
Nä, jag ser inte att det längre finns enkla rimligt prissatta kombibilar på marknaden typ Passat, Golf och Corolla som det fanns för 10-20år sedan, redan då upplevde jag kvaliten sämre på en Passat än på en Golf och nu har det större syskonet blivit onödigt komplicerad och dyr för privat vardagsbruk.T TommyC skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 069 inlägg
Ja min skatt är OK. Det hade den iofs varit med bonus/malus också då jag köpte begagnat. Inte bara skatten jag slapp utan ett värdetapp på 600000 på tre årR Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Värdetappet var helt ok på den. Det är nog en av de billigaste jag haft.P Pin skrev:
Köpte en 8mån gammal demo med det mesta i utrustning som gått 600mil. Nedsatt från typ 1mille till 675. Sålde den efter 5år för 475.
Jag köpte innan pandemin. Från 950 till 350 på tre år 😱. Säljaren bytte till en ny likadan 🙄.R Robert-san01 skrev:
Idag runt 250 vilket är bra efter ytterligare 5+ år.