704 444 läst · 3 894 svar
704k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Att förnya weconnect är tyvärr väldigt dyrt. När jag kollade sist låg det på 1700kr/året. Lite väl saftigt tycker jag, i alla fall för de begränsade sakerna man kan göra med bilen och appen. Strax under 3000kr för två år.tveksamt skrev:
För egen del verkar online-tjänsterna vara förbi, om det inte är något strul hos VW just nu.
Mitt tidigare avtal löpte ut för en vecka sedan eller nåt, och loggar jag in nu verkar det inte gå att förnya.
Inget livsviktigt, men det var ju smidigt att kunna starta förvärmning av kupén när bilen var inkopplad, och att se historiken över körningar använde jag också regelbundet.
Renault tar 450kr för tre år tex, Volvo 390kr per år. VAG-koncernen borde justera sina priser.
Appen är väl gratis, men blir värdelös mer eller mindre om du inte kan göra annat än att kontrollera räckvidd/bränslevolym i kilometer.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
We connect plus går på 1700kr per år, eller 1400kr om man tecknar två år.
Dessvärre har de ju bundlat med en massa skit de flesta inge bryr sig om (guide and inform).
Dessvärre har de ju bundlat med en massa skit de flesta inge bryr sig om (guide and inform).
Jag trodde att WeConnect las ner när de lanserade appen "VolksWagen"..
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Tror tjänsten och appen heter olika.
Jag har Volkswagen-appen, men i den ser jag att jag har We Connect Plus ett tag till.
Jag har Volkswagen-appen, men i den ser jag att jag har We Connect Plus ett tag till.
Wow! Sist jag förnyade var priset för mig iaf lite drygt 400 per år (åttahundra nån ting för två år).lsoderlund skrev:
Att förnya weconnect är tyvärr väldigt dyrt. När jag kollade sist låg det på 1700kr/året. Lite väl saftigt tycker jag, i alla fall för de begränsade sakerna man kan göra med bilen och appen. Strax under 3000kr för två år.
Renault tar 450kr för tre år tex, Volvo 390kr per år. VAG-koncernen borde justera sina priser.
Appen är väl gratis, men blir värdelös mer eller mindre om du inte kan göra annat än att kontrollera räckvidd/bränslevolym i kilometer.
Saftig höjning om det nu är 1700 per år. Det får en ju verkligen att misstänka att det är olika innehåll i tjänsterna du och jag betalar för.
Så mycket har det aldrig kostat för mig tidigare iaf. De tre år jag haft bilen har jag betalat ca 400kr om året.
Beror kanske på vilka funktioner man får, vad bilen kan, min är från -18.
Hur som helst, jag fick svar från VW, de erbjuder inte någon förlängning eftersom nätet ska läggas ner och de inte kan säkerställa funktionaliteten.
Beror kanske på vilka funktioner man får, vad bilen kan, min är från -18.
Hur som helst, jag fick svar från VW, de erbjuder inte någon förlängning eftersom nätet ska läggas ner och de inte kan säkerställa funktionaliteten.
Innan de la ner tjänsten kunde jag alltså starta el-värmen i appen när bilen var inkopplad, den möjligheten är alltså borta.
Kan man med en enkel knapptryckning starta elvärmen i bilen?
Eller är det bara att ställa in en avresetid som gäller?
Kan man med en enkel knapptryckning starta elvärmen i bilen?
Eller är det bara att ställa in en avresetid som gäller?
Jag har numera Renault Zoe och den har bara 3g, hittills har jag inte betalat en enda krona (köpte en tre år gammal bil jag nu haft i 3 år) och det går fortfarande att starta värmaren även om jag upplever att det på senare tid ibland klickat(troligen pga sämre täckning), till skillnad från den passat gte 2020 jag hade där det under två år funkade klockrent bara en handfull gånger. Ofta hände inget, fel sak eller den vidare felaktigt att dörrar och fönster var öppna.lsoderlund skrev:
Att förnya weconnect är tyvärr väldigt dyrt. När jag kollade sist låg det på 1700kr/året. Lite väl saftigt tycker jag, i alla fall för de begränsade sakerna man kan göra med bilen och appen. Strax under 3000kr för två år.
Att VW krisar är inte så konstigt egentligen. Produkterna man prånglat ut är ju inte premium likt priset man tar för produkterna.
Ta bara plasten i passar, den är av sämre kvalitet än i en Dacia.
Ta bara plasten i passar, den är av sämre kvalitet än i en Dacia.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden