657 309 läst · 3 871 svar
657k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Är enfas 3,7kw på gamla. Nyaste GTE har väl ccs?
Precis. När laddningen slutade fungera och bilen tappade kontakt med omvärlden var det massa saker som var knasiga i inställningarna som inte gick att ändra på vare sig i bilen eller i appen. Dessutom hade det blåst min 25A huvudsäkring ordentligt. 😂 Se mitt tidigare inlägg en bit upp.B Bo Berglund skrev:
Kollat nu. Ingen skillnad i de olika versionsnummer som visas under systeminformation i bilen. Frun hittade däremot andra mjukvaruversioner listade någonstans bland alla menyer som jag inte noterade när jag skickade in till VW (de efterfrågade bara det som stod under systeminformation). Så de vet jag inte om de ändrats.tveksamt skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 415 inlägg
Citerar för att få med bilden.13th Marine skrev:
Styrbox märkt "B" var enkelt åtkomlig, provade därmed byta plats på höger och vänster för att se om problemet flyttade sig, vilket det inte gjorde. Efter lite googlande förefaller denna styra "DRL" lamporna.
Styrbox märkt 17 styr sannolikt hel/halv/sido ljusen, 3st transformatorer sitter det på kretskortet i alla fall. Denna byttes och hel/halv ljuset kom tillbaka. Man får lossa grill, stötfångare och lite till för att demontera hela strålkastaren och komma åt boxen på undersidan, låter värre än vad det är, men tar någon timme.
Anledningen till att styrboxen gick sönder blev uppenbar vid demontering. En tidigare klåpare har slagit ett hål stort som en gammal 5-krona i strålkastaren på en normalt sett dold plats vilket orsakar att fukt kommer in i strålkastaren och samlas på lägsta punkten, i styrboxen....
Angående kostnad för strålkastare, allt är uppbyggt med lösa moduler, ingen bör byta hela strålkastaren inklusive alla styrdon, led-moduler motor, osv. Det ska sannolikt till en katastrofal frontalkrock för att allting ska bli obrukbart.
Jag har inte blivit av med alla felkoder efter bytet av styrbox: U117000 Headlamp power output stage kvarstår. Allt förefaller dock fungera så jag har inte tagit tag i det ännu.
Tack, ska prova det.H Hans G2 skrev:
Men gäller det även lampan uppe i taket ovanför växelspaken? Den övriga belysningen i bilen har jag inget problem med, bara taklampan.
Medlem
· Stockholm
· 1 415 inlägg
Vad är det för julgransbelysning ni pratar om?
Jag har en GTE-MY20 och det finns inga färgade lampor alls vad jag kan se....
Talar ni om en annan bilmodell?
Jag har en GTE-MY20 och det finns inga färgade lampor alls vad jag kan se....
Talar ni om en annan bilmodell?
Ambient lightning kanske ligger i något av tillvalspaketen. Men jag kan byta färg och ljusstyrka på ljuslisterna i kupen och även ljusstyrkan för belysningen vid fötter samt uppe vid backspegeln
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
På min GTE MY17 var det bara tre fasta färger på ambient, vit gul och blå.
Fler färger än så var tillval.
Fler färger än så var tillval.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 1 415 inlägg
SLUTSUMMERING GTE 2020
Jag har nu sedan i tisdags gått från Passat GTE MY2020 till Passat eHybrid 2024.
Har just summerat bildagboken och kan rapportera för de som undrar:
Körsträcka: 45 074 km
Bensinköp: 1 291 liter
Bensinkostnad: 22 235 kr
Förbrukning: 0,29 l/mil
Vet inte hur mycket el jag laddat däremot, boxens mätarställning var 5237,7 kWh när jag läste av den 3 dagar efter bilbytet när jag laddat den nya bilen en del. Men vi har bara kört den 80 km än så länge så det borde motsvara kanske 20 kWh, dessutom har min dotter varit här några gånger och laddat sin elbil, kanske 200 kWh eller så. Och slutligen har vi ju laddat den i boxen på landet under somrarna. Den kan jag inte läsa av härifrån...
Grovuppskattning blir väl kanske en elförbrukning på 5400 kWh totalt för vår bil.
Det blir då 1,2 kWh/mil blandad körning
Jag har nu sedan i tisdags gått från Passat GTE MY2020 till Passat eHybrid 2024.
Har just summerat bildagboken och kan rapportera för de som undrar:
Körsträcka: 45 074 km
Bensinköp: 1 291 liter
Bensinkostnad: 22 235 kr
Förbrukning: 0,29 l/mil
Vet inte hur mycket el jag laddat däremot, boxens mätarställning var 5237,7 kWh när jag läste av den 3 dagar efter bilbytet när jag laddat den nya bilen en del. Men vi har bara kört den 80 km än så länge så det borde motsvara kanske 20 kWh, dessutom har min dotter varit här några gånger och laddat sin elbil, kanske 200 kWh eller så. Och slutligen har vi ju laddat den i boxen på landet under somrarna. Den kan jag inte läsa av härifrån...
Grovuppskattning blir väl kanske en elförbrukning på 5400 kWh totalt för vår bil.
Det blir då 1,2 kWh/mil blandad körning
Vad var inbytespriset mot inköpspriset? Eller är det förmånsbil?
Medlem
· Stockholm
· 1 415 inlägg