Är enfas 3,7kw på gamla. Nyaste GTE har väl ccs?
 
B Bo Berglund skrev:
En Passat GTE (som denna tråd skall handla om) kan väl aldrig ladda med 59A!!!
Var ställer du in sådant på en VW GTE?
Precis. När laddningen slutade fungera och bilen tappade kontakt med omvärlden var det massa saker som var knasiga i inställningarna som inte gick att ändra på vare sig i bilen eller i appen. Dessutom hade det blåst min 25A huvudsäkring ordentligt. 😂 Se mitt tidigare inlägg en bit upp.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Uppdatera gärna med den informationen!
Kollat nu. Ingen skillnad i de olika versionsnummer som visas under systeminformation i bilen. Frun hittade däremot andra mjukvaruversioner listade någonstans bland alla menyer som jag inte noterade när jag skickade in till VW (de efterfrågade bara det som stod under systeminformation). Så de vet jag inte om de ändrats.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Är enfas 3,7kw på gamla. Nyaste GTE har väl ccs?
Men den har inte kommit ut i Sverige ännu.
Beställde min veckan efter påsk och den har precis kommit till Sverige nu. Får leverans om 2 veckor.

Men denna tråd handlar om Passat GTE som bara har enfas laddning max 16A.
 
Går det att justera innerbelysningen i framsätet på något sätt?

Tycker ljuset bländar under mörkerkörning.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Hittade en halvkass sprängskiss som kanske kan hjälpa, bortse från röd markering:

[bild]

Hittar både lite blandade delar på nätet, samt nya och begagnade lyktor, så jag tror inte riktigt det är så illa som vissa vill ge sken av.
Citerar för att få med bilden.
Styrbox märkt "B" var enkelt åtkomlig, provade därmed byta plats på höger och vänster för att se om problemet flyttade sig, vilket det inte gjorde. Efter lite googlande förefaller denna styra "DRL" lamporna.

Styrbox märkt 17 styr sannolikt hel/halv/sido ljusen, 3st transformatorer sitter det på kretskortet i alla fall. Denna byttes och hel/halv ljuset kom tillbaka. Man får lossa grill, stötfångare och lite till för att demontera hela strålkastaren och komma åt boxen på undersidan, låter värre än vad det är, men tar någon timme.

Anledningen till att styrboxen gick sönder blev uppenbar vid demontering. En tidigare klåpare har slagit ett hål stort som en gammal 5-krona i strålkastaren på en normalt sett dold plats vilket orsakar att fukt kommer in i strålkastaren och samlas på lägsta punkten, i styrboxen....

Angående kostnad för strålkastare, allt är uppbyggt med lösa moduler, ingen bör byta hela strålkastaren inklusive alla styrdon, led-moduler motor, osv. Det ska sannolikt till en katastrofal frontalkrock för att allting ska bli obrukbart.

Jag har inte blivit av med alla felkoder efter bytet av styrbox: U117000 Headlamp power output stage kvarstår. Allt förefaller dock fungera så jag har inte tagit tag i det ännu.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
ARJU ARJU skrev:
Går det att justera innerbelysningen i framsätet på något sätt?

Tycker ljuset bländar under mörkerkörning.
Ja, har du färgglatt kan du både byta färg, dimma och stänga av olika delar eller allt beroende på vad du trivs med. Via bilens meny
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Ja, har du färgglatt kan du både byta färg, dimma och stänga av olika delar eller allt beroende på vad du trivs med. Via bilens meny
Tack, ska prova det.
Men gäller det även lampan uppe i taket ovanför växelspaken? Den övriga belysningen i bilen har jag inget problem med, bara taklampan.
 
Vad är det för julgransbelysning ni pratar om?
Jag har en GTE-MY20 och det finns inga färgade lampor alls vad jag kan se....
Talar ni om en annan bilmodell?
 
Ambient lightning kanske ligger i något av tillvalspaketen. Men jag kan byta färg och ljusstyrka på ljuslisterna i kupen och även ljusstyrkan för belysningen vid fötter samt uppe vid backspegeln Bild på en bilskärm som styr bakgrundsbelysning i kupén, med olika områden och ljusinställningar visade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av bilens instrumentbräda med visning av färginställningar för ambient lighting, justerbara via en digital skärm i kupén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Första bilden från @Hans G2 så är där en liten knapp vid aktuell lampa, tryck där så borde den gå att dimma ner.
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
På min GTE MY17 var det bara tre fasta färger på ambient, vit gul och blå.
Fler färger än så var tillval.
 
Redigerat:
SLUTSUMMERING GTE 2020

Jag har nu sedan i tisdags gått från Passat GTE MY2020 till Passat eHybrid 2024.
Har just summerat bildagboken och kan rapportera för de som undrar:
Körsträcka: 45 074 km
Bensinköp: 1 291 liter
Bensinkostnad: 22 235 kr
Förbrukning: 0,29 l/mil

Vet inte hur mycket el jag laddat däremot, boxens mätarställning var 5237,7 kWh när jag läste av den 3 dagar efter bilbytet när jag laddat den nya bilen en del. Men vi har bara kört den 80 km än så länge så det borde motsvara kanske 20 kWh, dessutom har min dotter varit här några gånger och laddat sin elbil, kanske 200 kWh eller så. Och slutligen har vi ju laddat den i boxen på landet under somrarna. Den kan jag inte läsa av härifrån...
Grovuppskattning blir väl kanske en elförbrukning på 5400 kWh totalt för vår bil.
Det blir då 1,2 kWh/mil blandad körning
 
  • Gilla
D-bug
  • Laddar…
Vad var inbytespriset mot inköpspriset? Eller är det förmånsbil?
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Vad var inbytespriset mot inköpspriset? Eller är det förmånsbil?
250.000 hos VW, 210.000 "kanske" hos Riddermark...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.