S sallad skrev:
Men det blev ordentligt luftat när jag började leta efter orsaken 🤓😅
S sallad skrev:
Nu har jag suttit barnvakt åt vedpannan, justerat och grejat. Fyllde tankarna till 80° till slut och kände mig väldigt nöjd.
Fick t o m värme i radiatorerna till slut 🥹
Men - det finns alltid ett men, när pannan hade slut på bränsle så stängdes inte varken fläkten eller laddomaten av som det står i manualen om rökgastemperaturen itan den stod och harvade fortfarande med ca 75° panntemperatur.
[bild]
ni som har en CTC V35 - hur beter sig era pannor? Har jag missuppfattat hur det ska fungera?
Nu har jag ingen ctc-panna själv men googlade litegrann för roligt. Det verkar som om du har en del parametrar du kan justera i menysystemet, kanske värt att kolla där hur ”allt ” är inställt - om ngt är omställt från fabriksinställningarna?

S Stefan.o skrev:
Nu har jag ingen ctc-panna själv men googlade litegrann för roligt. Det verkar som om du har en del parametrar du kan justera i menysystemet, kanske värt att kolla där hur ”allt ” är inställt - om ngt är omställt från fabriksinställningarna?
Bra tänkt. Kollade i manualen, om den nu stämmer just för denna panna, men den funktionen verkar inte gå att ändra eller justera. Finns inte med på menyn ens.

S sallad skrev:
Bra tänkt. Kollade i manualen, om den nu stämmer just för denna panna, men den funktionen verkar inte gå att ändra eller justera. Finns inte med på menyn ens.
Vilken manual har du.

J jonaserik skrev:
Vilken manual har du.
Nån jag hittade på nätet, en äldre och en jättemodern

S sallad skrev:
Nån jag hittade på nätet, en äldre och en jättemodern
Finns det något om din panna där, har en jag med här, kanske är lika.
file:///C:/Users/46703/Downloads/Manuals%20Previous%20Products-V35%20ombyggnadssats%20%20(1998-2002)-16150115.pdf

J jonaserik skrev:
Finns det något om din panna där, har en jag med här, kanske är lika.
file:///C:/Users/46703/Downloads/Manuals%20Previous%20Products-V35%20ombyggnadssats%20%20(1998-2002)-16150115.pdf
Skicka din hårddisk till TS så filen kan läsas.

• Gilla
  • Haha
sallad och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skicka din hårddisk till TS så filen kan läsas.
Det är till att vara smågiftig då. Om jag inte har fel så har även du missat något med en länk som du länkat till.

J jonaserik skrev:
Det är till att vara smågiftig då. Om jag inte har fel så har även du missat något med en länk som du länkat till.
Nej, jag är säker på att jag aldrig gjort fel.

useless useless skrev:
Nej, jag är säker på att jag aldrig gjort fel.
Perfektonist då. stackars dom som är runt dig då. Du kan inte motstå att säga, det är inte bra, ska vara så här.

Jaha, lite lustigt när man tittar i en modernare manual (svårt att veta riktigt vilken årgång manualen tillhör)
Där står det väldigt rakt upp och ner att den stänger ner vid 70°
hoppsan, man ändrar/ångrar sig lite lätt med 20°.
Funderar hur Laddomaten känner kring detta och hur det är tänkt att funka.
Blev lite irriterad idag och stängde av med flit runt 90° eftersom jag inte kände att jag kunde lita på vad den höll på med. Typiskt, hann skicka en fråga till CTC kundtjänst om detta. 🙄
Tack för all hjälp och era funderingar!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.