3 310 läst · 84 svar
3k läst
84 svar
En idé att koppla ackumulatortank
S sallad skrev:
Nu har jag ingen ctc-panna själv men googlade litegrann för roligt. Det verkar som om du har en del parametrar du kan justera i menysystemet, kanske värt att kolla där hur ”allt ” är inställt - om ngt är omställt från fabriksinställningarna?S sallad skrev:Nu har jag suttit barnvakt åt vedpannan, justerat och grejat. Fyllde tankarna till 80° till slut och kände mig väldigt nöjd.
Fick t o m värme i radiatorerna till slut 🥹
Men - det finns alltid ett men, när pannan hade slut på bränsle så stängdes inte varken fläkten eller laddomaten av som det står i manualen om rökgastemperaturen itan den stod och harvade fortfarande med ca 75° panntemperatur.
[bild]
ni som har en CTC V35 - hur beter sig era pannor? Har jag missuppfattat hur det ska fungera?
Bra tänkt. Kollade i manualen, om den nu stämmer just för denna panna, men den funktionen verkar inte gå att ändra eller justera. Finns inte med på menyn ens.S Stefan.o skrev:
Jaha, lite lustigt när man tittar i en modernare manual (svårt att veta riktigt vilken årgång manualen tillhör)
Där står det väldigt rakt upp och ner att den stänger ner vid 70°
hoppsan, man ändrar/ångrar sig lite lätt med 20°.
Funderar hur Laddomaten känner kring detta och hur det är tänkt att funka.
Blev lite irriterad idag och stängde av med flit runt 90° eftersom jag inte kände att jag kunde lita på vad den höll på med. Typiskt, hann skicka en fråga till CTC kundtjänst om detta. 🙄
Tack för all hjälp och era funderingar!
Där står det väldigt rakt upp och ner att den stänger ner vid 70°
hoppsan, man ändrar/ångrar sig lite lätt med 20°.
Funderar hur Laddomaten känner kring detta och hur det är tänkt att funka.
Blev lite irriterad idag och stängde av med flit runt 90° eftersom jag inte kände att jag kunde lita på vad den höll på med. Typiskt, hann skicka en fråga till CTC kundtjänst om detta. 🙄
Tack för all hjälp och era funderingar!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Koppla in Nibe Nibette VVB - tänker jag rätt?
Vatten & Avlopp -
Hur seriekoppla elektrisk varmvattenberedare med ackumulatorberedare?
Vatten & Avlopp -
Önskar hjälp med att förstå hur jag ska koppla in lampa
Belysning -
Problem med att koppla in äldre lampa för kronkoppling i modernt uttag
Belysning -
Koppla ur värmeelement på varmvattenberedare
El