7 580 läst · 101 svar
8k läst
101 svar
Dumt att klippa uttag?
Så känner säkert de flesta, men vi vill inte ha kablar och detektorer överallt. Täckningen av uttaget var ett misstag vi inte gör om.R Riverground skrev:
Jag skulle säga att efter att du kontrollerat att en kabel inte är ansluten till något som är eller kan bli spänningssatt så är det bara att klippa den vad det än är för kabel.S skanfals skrev:
Eller för att uttrycka samma sak med andra ord. Klipp aldrig av någon kabel utan att först säkerställa att den inte är eller kan bli spänningssatt i någon ända.
Tack! Läste också något om det. Ska stänga av strömmen lite senare i kväll och undersöka vilken kabel AC är. Du pratade även om sirenen. Jag antar att det är den här? Sitter ovanför garderoben till larmcentralen.P PappasHammare skrev:
Fattar! Och visst är det så i många fall. Men vi har även en hel del som går utanför tak och vägg, helt synliga eller liggandes i lister och dylikt. Det är kablar vi inte använder, och förmodligen aldrig kommer att ha behov av. 😊P Pin skrev:
Tack! Ja, det känns troligt att det är den. Finns det något sätt jag kan säkerställa det på? Och hur gör jag då? Bryter strömmen med huvudbrytaren, skruvar bort locket på elcentralen och därefter är det bara att koppla bort kabeln?E elmont skrev: