S
S skanfals skrev:
Tack för ännu ett tips. Jag tog bort lite på de sidor som jag upplevde som trånga, men tyvärr hände det ingenting. Antar att det är regeln som krånglar. Jag undrar hur man ska tänka nu då. Vi ska ju inte ha något annat än täcklock men det känns ändå problematiskt att få dit dem. Inte minst på den sidan där dosan trycks ut.
Det ska inte vara några problem om du har skruvar som är tillräckligt långa. Det som troligtvis kommer hända när du drar åt skruvarna med en apparat på plats är att dosorna kommer räta ut sig själva. Så länge apparaten är på plats.
 
S SueCia skrev:
Det ska inte vara några problem om du har skruvar som är tillräckligt långa. Det som troligtvis kommer hända när du drar åt skruvarna med en apparat på plats är att dosorna kommer räta ut sig själva. Så länge apparaten är på plats.
Vi hade inte tänkt ha några uttag på dessa utan bara lock, men vi kanske får tänka om och sätta dit några enkom för detta. Alltså utan att de kopplas in.
 
S skanfals skrev:
Vi hade inte tänkt ha några uttag på dessa utan bara lock, men vi kanske får tänka om och sätta dit några enkom för detta. Alltså utan att de kopplas in.
S SueCia skrev:
Det ska inte vara några problem om du har skruvar som är tillräckligt långa. Det som troligtvis kommer hända när du drar åt skruvarna med en apparat på plats är att dosorna kommer räta ut sig själva. Så länge apparaten är på plats.
Det går inte att slå in en liten kil eller något som riktar upp dosorna? Men i så fall behöver det nog vara något av metall för att det ska hålla, och det antar jag är förbjudet även om det går utanför dosan/röret?
 
Dosorna är antagligen spikade mot en regel på ena sidan, har dosan plats lite i sidled så kan man oftast trycka in den lite så att spikarna böjer sig, OM dosan är fäst på den sida som är djupare in i väggen. går det så kan man sedan sätta dit ett skruvlock så att det blir tät, om man inte drar skruvarna för hårt.
Teledosan kan man helt enkelt skära av den bit som sticket ut och sätta dit ett snäppfastsatt doslock då det för svagström inte finns nått krav på skruvfastsättning som det finns på starkströms dosor på låg höjd.
 
  • Gilla
skanfals
  • Laddar…
S skanfals skrev:
Skåne. Jag antar att det är larmet du vill ha, men tyvärr är fyra av fem detektorer redan slängda och själva larmpanelen saknas. Så det är i princip bara det du sett på bilderna som finns kvar.
Alright. Det var synd
 
Någon som vet hur man får in kabeln i en sån här kopplingsklämma (köpt på Biltema). Det ska vara snabbkoppling, men det är ett hårt plåthinder som inte går att forcera. Hjälp en odugling. 😂
 
  • En genomskinlig RJ45-nätverkskabelkontakt på ett brun träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Vad är det för kabel du ska ha in? Den där är gjord för EK eller FK kabel. Inte tunn nätverkskabel.
EK är det bara att skala (i rätt längd) och trycka in
 
Funkar Wago?
 
  • Flerrfärgade ihopvridna elkablar mot en vit bakgrund, nakna ändar synliga, indikerar möjlig elektronikreparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wago 221 funkar
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Wago 221 funkar
Den här alltså?
 
S skanfals skrev:
[länk]
Det är Wago 221 och den fungerar till tunna ledare.
 
  • Gilla
skanfals
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.