7 580 läst · 101 svar
8k läst
101 svar
Dumt att klippa uttag?
Den nedersta bilden är troligen en siren. Och på bilden av centralen ser jag ingen annan trafo än till dörrklockan (grupp 22). Du får försöka följa den "udda" kabeln genom att titta, rycka och lyssna.
Sedan kan du bryta spänningen grupp för grupp för att se på vilken grupp larmet ligger. Man brukar aldrig skriva ut vart det ligger och man lägger det tillsammans med nått annat.
Sedan kan du bryta spänningen grupp för grupp för att se på vilken grupp larmet ligger. Man brukar aldrig skriva ut vart det ligger och man lägger det tillsammans med nått annat.
Ja det var oerhört korkat att spackla igen apparatdosor, framförallt med kablar i. Bara att knacka upp dom igen medans du fortfarande vet vart dom sitter.
Man gör helt enkelt inte så. Om man prompt ska göra sig av med en apparatdosa av någon outgrundlig anledning så drar man bort kablaget ifrån den först.
Man gör helt enkelt inte så. Om man prompt ska göra sig av med en apparatdosa av någon outgrundlig anledning så drar man bort kablaget ifrån den först.
Du har ju kablage förberett för ett riktigt larm, då är det väl bara att behålla prylarna tills du vill ha ett larm? Då slipper du dessutom de trådlösa leksakerna som verisure och liknande bolag säljer.
Jag har lärt mig nu. Tog upp ett täcktS SueCia skrev:Ja det var oerhört korkat att spackla igen apparatdosor, framförallt med kablar i. Bara att knacka upp dom igen medans du fortfarande vet vart dom sitter.
Det handlade om två uttag. Jag knackade upp ett uttag som var i ett rum där jag inte börjat måla ännu, men det andra är i ett rum som är klart och det kommer jag låta vara. Men jag gör inte om det.S SueCia skrev:Ja det var oerhört korkat att spackla igen apparatdosor, framförallt med kablar i. Bara att knacka upp dom igen medans du fortfarande vet vart dom sitter.
Vet du vart dosan sitter fortfarande? Mät isåfall upp avstånd till en vägg + avstånd till tak (golv kan variera om det byts ut) och skriv ner på nåt smart ställe. Du kanske vill ha dosan till något helt annat en vacker dag.S skanfals skrev:
Ska ni inte ha larm alls? Otroligt lyxigt att ha förberett för ett trådat larm.S skanfals skrev:
Nätverksuttaget är bra för att sätta trådade accesspunkter i huset för att förbättra internetmottagningen. Jag fick själv byta ut antennuttagen och dra ethernetkabel istället.