168 244 läst · 1 400 svar
168k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Nyss när jag gick till brevlådan för att hämta morgontidningen stod en stor gröngöling på gräsmattan! När den fick syn på mig började den hoppa undan och till slut flög den iväg.
Tyvärr så hade jag inte telefonen med mig
Tyvärr så hade jag inte telefonen med mig
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Höst, dags att hitta en plats att övervintra på. Denna lilla huggorm kröp framför garageporten och blev inte glad när vi kom fram.
Hmm, det där gallret ser bra ut.
Så nu har vi en inneboende i garagedörren.
Ska titta till den senare och se om den är kvar. Garaget håller dryga tio grader, så det kanske är lagom varmt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska titta till den senare och se om den är kvar. Garaget håller dryga tio grader, så det kanske är lagom varmt.
Våra brukar övervintra i komposten, den för matavfall som står bakom garaget. Resultatet blir en väldigt fin mullrik jord över vintern samt en massa små nykläckta huggisar som väller ut när vi till våren tömmer komposten. Är så roligt att kunna hjälpa fortlevnaden av denna underbara reptil med så enkla medel 🙂Jonas Persson skrev:Höst, dags att hitta en plats att övervintra på. Denna lilla huggorm kröp framför garageporten och blev inte glad när vi kom fram.
[video]
[bild]
[video]