168 244 läst · 1 400 svar
168k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Så vacker han eller hon är, det riktigt glänser om honom eller henne ❤️. Älskar ormar men ogillar hen därav skrivet så här.T Taxture skrev:
Under hela försommaren fram till strax efter midsommar har jag nog råkat väcka ett tiotal huggormar och snoködlor. Känner mig lika elak varje gång 😉
Ja, de syns ju knappt.. trots att "skogen" är skördad.. men de smälter in lite ändå.. och så är de en bit bort (försökte vi röra oss.. ja då var de på väg att sticka).
Iaf 6 Storkar spatserade runt på vår väg o gård när vi kom hem från shoppingen idag ..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Iaf 6 Storkar spatserade runt på vår väg o gård när vi kom hem från shoppingen idag ..
Har haft ett Fasanpar här i många år, för 2 år sen tog räven honan, så förra året spatserade tuppen runt här själv och tutade efter en ny partner.
I år hade han hittat en fru, i idag gick fru Fasan förbi med 4 ungar i släptåg 🙂
Vi har inte haft några betesdjur på ängen eller klippt den, så gräset är väldigt högt, jag gissar att de bor i den.
Ska säga till föreningen att vi inte klipper förens senare i höst så ungarna hinner bli stora.
I år hade han hittat en fru, i idag gick fru Fasan förbi med 4 ungar i släptåg 🙂
Vi har inte haft några betesdjur på ängen eller klippt den, så gräset är väldigt högt, jag gissar att de bor i den.
Ska säga till föreningen att vi inte klipper förens senare i höst så ungarna hinner bli stora.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Jag ser ingen orm, bara en större vattensalamander. 🙂4774 skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 731 inlägg
Någon som vet vad detta är för larv som dök upp på gräsmattan (Bohuslän)?
Ca 1 cm tjock och 6-7 cm lång med en liten tagg längst bak.
Ca 1 cm tjock och 6-7 cm lång med en liten tagg längst bak.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 731 inlägg