166 312 läst · 1 392 svar
166k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Mina två brukade tycka att dessa slingrande varelser var perfekta leksaker men jag lärde dem, att precis som med fåglar, är ett stort Big no no och det fungerar perfekt. Det är knappast ormens fel om den försvarar sig när den blir trängd. Men självklart kan vilken människa och vilket djur som helst ha oturen att inte se den och därmed bli biten...Alfredo skrev:
Tyvärr är giftet mer potent ju mindre kroppsyta du har. Som de flesta gifter. Så det som inte dödar oss människor kan mycket väl leda till organsvikt hos både katter och hundar. Därav väldigt viktigt att ta sitt husdjur till veterinär så fort man bara kan.Intet skrev:
Sedan kan huggormar ge ett varningshugg där de inte använder gift utan bara kraften i bettet för att säga åt en att backa undan.
Har själv blivit biten i ankeln . Märkte det dock inte när det hände utan såg det först när jag kom hem och tog av mig skorna och såg blodet. Efter tvätt såg jag tydligt de två hålen efter den stackars ormens tänder och hoppades att den trots mig hade överlevt.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Jag blev biten nån centimeter ovanför fotknölen i juni 1996, foten var inte bara som en basketboll utan som en gigantisk badboll, hoppade på kryckor i tre veckor och benet/foten var fortfarande blåstrimmigt ett år efter händelsen. Tror jag hade tur ändå.4774 skrev:
Wow, stackare ♥️. Det kan inte ha varit trevligt. Själv fick jag inga symptom förutom de två svårläkta hålen.Maria T skrev:
Men jag har å andra sidan brutit handleder och fotleder med utan att märka det. Så jag är nog inte den bästa jämförelsepersonen 😂Maria T skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilket djur bajsar i trädgården?
Trädgård allmänt -
Rådjurssäkert i trädgården
Trädgård allmänt -
Skadedjursangrepp på allt i trädgården!?
Trädgård allmänt -
Hur ser djurens boplatser i trädgården ut? (Bildtråd)
Trädgård allmänt -
Bekämpa skadedjur i trådgården (mullvad, sorkar, huggorm, fåglar m m)
Trädgård allmänt