175 372 läst · 1 416 svar
175k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Har tyvärr inte sett röken av Herr fasan på en vecka nog nu, trots mat och färsk vatten varje dag ( som jag gör för alla fåglar här). Är väl för dött på raggningsscenen antar jag. Hade varit så trevligt om han hade stannat kvar och hittat en dam eller två istället.
Jag skjuter av lite människogynnade fåglar för att mata rovfåglar. Glada har jag här varje dag. Har matat dom i flera år med mest möss. Men i går satt det en duvhökshona och åt på min ringduva. Vackert. Och idag la jag ut en råka på ängen. Gladorna satt i träden runt och visslade men vågade sig inte riktigt ner. Efter ett tag förstod jag varför då ett bombplan i form av en havsörn dök ner från träden och tog råkan i flykten och lyfte ut den på åkern för att äta lite lunch. Ville nog inte sitta femton meter från gården som gladorna kan göra. Förståeligt då människor dödat rovfåglar i alla år. Inte hos mig dock. Trevlig show på en skånsk liten gård mellan åkrarna.
Vi hörde ett konstigt ljud från innergården på våran Riad här i Marrakech, typ ett klapprande ibland.
Visade sig att vi har ett storkbo i en telemast utanför, det är ungarna som klapprar med näbbarna när föräldrarna kommer med mat, ett ljud vi aldrig hört förut.
Visade sig att vi har ett storkbo i en telemast utanför, det är ungarna som klapprar med näbbarna när föräldrarna kommer med mat, ett ljud vi aldrig hört förut.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 642 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 642 inlägg