EvaMLin
EvaMLin EvaMLin skrev:
Fick påhälsning av denna krabat idag. Nån som vet vilken art?
[bild]
Nu vet jag vart den var på väg också! Till baksidan av min blomkruka! :D
En mörkbrun fjäril vilar på vävd rottingliknande yta med skuggor och texturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Såg ett hål i grönmattan och tänkte, j-a, är det musgångar? Så jag stoppade ner en sten. Lite senare går jag förbi och ser att jag stängt barnkammaren för denna trinda unga mamman av vanlig padda. Lyfte bort stenen och såg paddmammam krypa ner baklänges i sitt hål... 😍
En stor brun padda på grön och brun gräs, översiktsperspektiv, naturlig miljö, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
Fick upp en minnesbild och tänkte bara varna er andra för otippade jordgubbstjuvar... (det är några år sedan vi såg dem nu, men de har varit här flera ggr/år när jordgubbarna varit färdiga).. här är det generationsskifte..

Två rävar nära ett jordgubbsland med texten "JORDGUBBSTJUVAR!".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Insekt på lila kronbladig blomma, grön bakgrund, makrofotografi, pollinering, natur, sommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Solblomfluga på en blåklint. Blomflugorna är de där små snabba rackarna som står helt still i luften. De vuxna är viktiga pollinerare och äter bara nektar och pollen medan larverna är stora bladlusätare. Jag har bladlöss på en del växter nu och blomflughonorna är där genast och lägger ägg. På bara några dagar kan larverna kläckas och kommer ut och kalasar.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 6 till
  • Laddar…
Getingen trodde den kunde få en matbit men maten bets tillbaka!
Biet äter vattenmelon. Färgglad. Närbild. Uppdukning utomhus. Fruktbitar. Sötma lockar insekter. Sommarscen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plockar annars på gården här och var och hör en av två koltrasthannar sjunga in kvällen
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag fick tips att bygga bo åt tvestjärtar i äppleträdet. De äter myror. Myrorna i sin tur bär runt bladlössen i trädet.
Så för att minska mängden bladlöss kan man alltså bygga bo åt tvestjärtar 😃
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Duva står på sten med gren i näbb, omgiven av grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ringduva med en present. Eller nej. Den håller på att samla pinnar till att bygga ett bo i en bok på baksidan. Boet är en ganska obekväm historia av bara glesa pinnar. Inget gosigt, varmt bo som småfåglarna gör. De har nog redan häckat en eller två gånger så det här är sista gången. Har sett äggskalen på marken efter deras tidigare häckningar.
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
[bild]

Ringduva med en present. Eller nej. Den håller på att samla pinnar till att bygga ett bo i en bok på baksidan. Boet är en ganska obekväm historia av bara glesa pinnar. Inget gosigt, varmt bo som småfåglarna gör. De har nog redan häckat en eller två gånger så det här är sista gången. Har sett äggskalen på marken efter deras tidigare häckningar.
Ja inte är de lika duktiga bobyggare som tex koltrasten. Mina barn har "sparkat" fotboll med ett gammalt bo och det håller ihop.
Förresten, fiiiina bilder!
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
EddieHansson
En kramgo solbadare
 
  • Wow
  • Älska
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Testar igen.
Gick mindre bra, denna gång oxå?
El är det bara jag som inte ser?
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
EddieHansson
Snigla Snigla skrev:
Gick mindre bra, denna gång oxå?
El är det bara jag som inte ser?
En bugg i forumet sen uppdateringen, verkar det som.
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Nu ser jag :) (om det var samma klipp)
 
Patrik440
På midsommarafton fyllde Emil 18år.
🥳🍎

En papegoja bredvid en raketlampa och en pedagogisk modell av en tvåtaktsmotor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Papegoja i förarsätet av en parkerad bil, interiör, ratt, instrumentpanel, solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En papegoja på ett bord utomhus, människor i bakgrunden, klarblå himmel, djuret är i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hep och 7 till
  • Laddar…
Maria T
B Bombus pratorum skrev:
[bild]

Ringduva med en present. Eller nej. Den håller på att samla pinnar till att bygga ett bo i en bok på baksidan. Boet är en ganska obekväm historia av bara glesa pinnar. Inget gosigt, varmt bo som småfåglarna gör. De har nog redan häckat en eller två gånger så det här är sista gången. Har sett äggskalen på marken efter deras tidigare häckningar.
Vi har under många år, fler än tio i alla fall, haft tre duvor som flugit runt i vår trädgård, något bo i en gran, ett annat i en thujahäck. Vi har skojat om de där genom åren, varför de är tre (inte två, inte fyra) men de verkar trivas så de får leva sitt liv som de gör (men rackarns vad jag är nyfiken).
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
På midsommarafton fyllde Emil 18år.
🥳🍎

[bild]
[bild]

[bild]
Vad är det för sort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.