167 312 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Fick en kanin på tomten idag, ingen av grannarna verkar känna igen den, det här var vid 20 tiden på kvällen, när jag kom hem igen vid 23 så hoppade den fortfarande runt och tuggade i sig av mitt ogräs!
Får se under morgondagen om den är kvar och varken råkat ut för nån katt eller räv.
Får inte heller tag på den, kommer 1-2 decimeter ifrån så sticker den snabbt som attan undan!
Får se under morgondagen om den är kvar och varken råkat ut för nån katt eller räv.
Får inte heller tag på den, kommer 1-2 decimeter ifrån så sticker den snabbt som attan undan!
Locka med pepparkaka! Vår kanin kunde inte motstå det utan lät sig fångas under tiden han mumsadeJ John Karlsson skrev:Fick en kanin på tomten idag, ingen av grannarna verkar känna igen den, det här var vid 20 tiden på kvällen, när jag kom hem igen vid 23 så hoppade den fortfarande runt och tuggade i sig av mitt ogräs!
Är i makens familjestuga i Skåne och har fått ofrivilligt besök av en dansk brevduva. Har sökt på numret på en dansk brevduveförening och mailat ägarna men inte fått svar än. Vi har ställt ut mat och vatten och hoppas snart hen hittar hem igen. 🥹
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en hona under pallarna i vedhögen hon hämtar mat ute så hon har nog några ungar som behöver mat har haft två st för några år sen som hade vår tomt som revir dom gick lite matrester på kvällen så inte fåglarna åt upp detKnockOnWood skrev:
Hur tusan får man igelkottar på tomten?! De är några av mina absoluta favoritdjur men från att ha sett de då och då som barn så ser man nuförtiden en igelkott med många år emellan. Inte kan väl robotgräsklippare vara enda anledningen till detta??johnsilver skrev:
Hade igelkottar här längre tillbaka, innan vi skaffade robot...MariaiÖstergötland skrev:
Men hoppas som du att det inte är enda anledningen. 🫣
Här har de snarare ökat i antal efter att vi skaffade robot. 🤨FredrikR skrev:
De verkar iaf trivas. Det är andra stället jag sett de byggt bo på, men med samma förutsättningar, in under rejält gamla thujor med mycket barr och löv som vi inte städar bort. Dessutom stora gräsytor och mycket rabatter och buskar med gott om insekter att smaska i sig. Annars är vi i stort omgivna av åkermark och beten, men även grannarna ser kottar ibland och jag har själv sett kottar utanför trädgården. Osäkert om det är andra eller ”våra”.