3 354 852 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Förutsatt att allt är lika borde det fungera tekniskt. Har sett rör där godstjockleken skiljer en tiondel mot vad det ska vara.F Fluxor skrev:
Men vad kan hända, är alla kopplingar synliga eller åtkomliga med skvallerrör så märker du om det börjar läcka.
Säger han som köpte allt i Sverige
Samma här, tog så klart något längre tid men blev väldigt mycket billigare. Dock ska man införskaffa en riktig lödtång. Håller tätt än, 10+ år senare . Ytterligare fördel är att det går att löda isär kopplingar och göra om vid behov.
Jag vill inte ha skarvar i bjälklaget och ogillar Prisol.Jarlingar skrev:
Priset är som sagt högt, men tyska kopplingar kostar en femtedel av svenska. Då har man råd att pressa fel till och med.
För övrigt så äger jag en Rems Hot Dog, och den har sitt användningsområde. Senast i våras lödde jag anslutningar till ett gäng nya radiatorer med snäv böj, bockning fungerade inte.
Ska du köra pex finns ju även system med typ klämringskopplingar som du inte behöver maskin till. Oavsett hur du gör ska du ha allt material från samma tillverkare om du ska ha någon framgång vid en ev. reklamation eller försäkringsärende. Apropå att köpa från Tyskland.
Fick hem lite elektro-grejer. När min efterlängtade pysselhörna nu är inom räckhåll gäller det att kitta sig! Först ut kommer bli lite små lödövningskit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte några kit till ungarna förra julen, det var uppskattat.jonmo skrev:
(Sen försökte jag lära dem hur ett oscilloskop fungerar, det var inte lika uppskattat )
Verktygstokig
· Sörmland
· 301 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg