3 376 903 läst · 16 626 svar
3377k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag skulle egentligen ha en Ersa eller Weller, men det var kampanj/utförsäljning på Kjell så det fick bli en sån här iaf. Av den enkla anledningen att jag hade två extra kolvar och ett helt gäng med spetsar som passa till sagda station. Haft en likadan som gick sönder (därav extra kolvarna och spetsarna), och svor att inte köpa en likadan men.. ja.. shit happens. Kan iaf hoppas den håller ett tag så jag får lite nytta av alla kolvarna som bara ligger... 450 pix på Kjell för tillfället för den som är intresserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Köpte en lätt begagnad STB S10A gersåg i dag.
En äldre och något enklare version av OMGA IP300
Jag vill ha en exakt gersåg i snickeriet och den här verkar vara stabilt byggd och nogrann och priset passade min plånbok. Får se hur den börjar kännas att använda.
En äldre och något enklare version av OMGA IP300
Jag vill ha en exakt gersåg i snickeriet och den här verkar vara stabilt byggd och nogrann och priset passade min plånbok. Får se hur den börjar kännas att använda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 282 inlägg
Köpte ett renoveringsobjekt på blocket idag...
Blev lite förvirrad över enkelledaren till på-knappen, är det någon som vet om den ska "jordas" i chassiet, eller kopplas mot samma spänning som svetspistolen?
Vore ju kul att kunna prova om matningen och gasventilen funkar innan man shoppar ett nytt slangpaket...
Edit: jag svarar på min egna (halvkorkade) fråga. Såklart ska den kopplas mot samma spänning som pistolen.
Blev lite förvirrad över enkelledaren till på-knappen, är det någon som vet om den ska "jordas" i chassiet, eller kopplas mot samma spänning som svetspistolen?
Vore ju kul att kunna prova om matningen och gasventilen funkar innan man shoppar ett nytt slangpaket...
Edit: jag svarar på min egna (halvkorkade) fråga. Såklart ska den kopplas mot samma spänning som pistolen.
Redigerat:
Den vita tunna kabel med plastskyddet kopplas till svetspistolen. Med hjälp av knappen på svetspistolen starta stänga av matningen. OBS du kan inte matta spänning vi vita tunna kabel med plastskyddet. Den har bra en brytfunktionDan_Johansson skrev:Köpte ett renoveringsobjekt på blocket idag...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 282 inlägg
Borde väl vara en slutande brytare? Hur som helst, man borde kunna dutta den lite försiktigt mot strömkällans pluspol, för att testa om motorn och ventilen funkar?Volvo v70 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 282 inlägg
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
"Komplett" sats med långa bits?
Är en trappkärra något att ha... favoritkärran?
Verktyg, Maskiner & Fordon