P Prodigys skrev:
ja, lite synd att jag föråt mig på dom i tonåren, 350 gram fläsksvålar på ett par timmar va ingen bra idé.
Det är erfarenhet jag också har. Höll nästan på att kvävas efter att ha satt i mig en hel påse! :rofl:

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
P
Fick hem en Bacho lyftbalk till domkraften, samt två milwaukee förvaringslådor och en ny hammare till min lilla samling :)

• Gilla
Anonymiserad 220941 och 2 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Tjenare! Har du kört något med Bosch slipen?var den bra? Slukar den batteri? Värd att satsa på?
Håller med stigen!
Ständigt närvarande, känns som batteriet räcker bra, varierar mellan 4 och 6Ah.
Behöver beställa mer papper än det org som medföljde.

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
A
Alltid kull få sms leverans är på vägg. Det blev en Fulke T130 spänningsprovare från Proffsmagasinet.
Fluke T130 spänningsprovare på lila bakgrund, kablar och testknappar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra att ha till hands:D

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jag skulle egentligen ha en Ersa eller Weller, men det var kampanj/utförsäljning på Kjell så det fick bli en sån här iaf. Av den enkla anledningen att jag hade två extra kolvar och ett helt gäng med spetsar som passa till sagda station. Haft en likadan som gick sönder (därav extra kolvarna och spetsarna), och svor att inte köpa en likadan men.. ja.. shit happens. Kan iaf hoppas den håller ett tag så jag får lite nytta av alla kolvarna som bara ligger... 450 pix på Kjell för tillfället för den som är intresserad.
Blå lödstation med extra lödkolvar och spetsar använt i byggprojekt, köpt på Kjell.
Skapa konto

• Gilla
TorparDaniel och 1 till
  • Laddar…
Fynd på första loppisen Använda byggknektar och ett Monopol Junior-spel i ett bilbagage.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fynd på andra loppisen. Filarna har nog gjort sitt i de flesta fallen. Men då duger de som material till andra byggen/eller knivar. (Betalade hela 10kr st)
Gamla filar, handtag och en motor på ett slitet gult bord, som material för återanvändning.
Skapa konto

Köpte en lätt begagnad STB S10A gersåg i dag.
En äldre och något enklare version av OMGA IP300

Jag vill ha en exakt gersåg i snickeriet och den här verkar vara stabilt byggd och nogrann och priset passade min plånbok. Får se hur den börjar kännas att använda.
En begagnad STB S10A gersåg placerad i ett snickeri, med synliga sågklingor och styrskivor.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 6 till
  • Laddar…
En låda med SKF-borrar från 6mm till 10mm i 1mm-intervall. Fattas nog en storlek till fullt.

Köpte ett renoveringsobjekt på blocket idag...
Blev lite förvirrad över enkelledaren till på-knappen, är det någon som vet om den ska "jordas" i chassiet, eller kopplas mot samma spänning som svetspistolen?
Vore ju kul att kunna prova om matningen och gasventilen funkar innan man shoppar ett nytt slangpaket...

Edit: jag svarar på min egna (halvkorkade) fråga. Såklart ska den kopplas mot samma spänning som pistolen.

• Använd svetsmaskin Luna Migatronic Automig 180x med smutsigt chassi, reglage och kablage synligt.
    Skapa konto
  • Inre komponenter av renoveringsobjekt med en enkelledare hängande löst från på-knappen.
    Skapa konto
  • Delvis suddigt elektriskt schema för svetsmaskin, där fokus är på på-knappsanslutning.
    Skapa konto
Redigerat:
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Köpte ett renoveringsobjekt på blocket idag...
Blev lite förvirrad över enkelledaren till på-knappen, är det någon som vet om den ska "jordas" i chassiet, eller kopplas mot samma spänning som svetspistolen?
Vore ju kul att kunna prova om matningen och gasventilen funkar innan man shoppar ett nytt slangpaket...

Edit: jag svarar på min egna (halvkorkade) fråga. Såklart ska den kopplas mot samma spänning som pistolen.
Den vita tunna kabel med plastskyddet kopplas till svetspistolen. Med hjälp av knappen på svetspistolen starta stänga av matningen. OBS du kan inte matta spänning vi vita tunna kabel med plastskyddet. Den har bra en brytfunktion

Volvo v70 skrev:
Den vita tunna kabel med plastskyddet kopplas till svetspistolen. Med hjälp av knappen på svetspistolen starta stänga av matningen. OBS du kan inte matta spänning vi vita tunna kabel med plastskyddet. Den har bra en brytfunktion
Borde väl vara en slutande brytare? Hur som helst, man borde kunna dutta den lite försiktigt mot strömkällans pluspol, för att testa om motorn och ventilen funkar?

A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Borde väl vara en slutande brytare? Hur som helst, man borde kunna dutta den lite försiktigt mot strömkällans pluspol, för att testa om motorn och ventilen funkar?
Minns jag inte fel så testa mot chassit. Mycket riktigt den har en brytande funktion

A
Volvo v70 skrev:
Minns jag inte fel så testa mot chassit. Mycket riktigt den har en brytande funktion
Den skicka spänning, Mätt kabeln med spänningsprovare mot chassi för att se om spänning finns

Volvo v70 skrev:
Den skicka spänning, Mätt kabeln med spänningsprovare mot chassi för att se om spänning finns
Japp, funkade bra, mot plussidan på svetspistolen ... (y)

Nu ska man bara hitta en euro-övergång som passar....

• Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.