FreQa FreQa skrev:
Uppdaterar tångsamlingen och en kniv på varje arbetsbyxa är väl ett måste! [bild]
Just ja, kylskåpet behövde fler magneter!
Är de bra de där magneterna? Håller de något? Tycker att de flesta vanliga kylskåpsmagneter man hittar kroknar redan efter ett mindre papper nästan.
Jag vill kunna hänga upp dagstidningen! (Inte riktigt kanske, men nästan...)

Jag skulle vilja ha magneter så man kan hänga upp telefonkatalogen över Malmö!:D

Hoppsan. Ser fram emot lite unboxing ikväll. Vore väl riktigt illa om inte listerna kan sitta vettigt efter den här bestyckningen.

• Förpackad Festool-såg i kartong redo för unboxing.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Trots en intensiv foto/kulturhelg med gäster söderifrån blev det tid för ett snabbesök hos Hyvlar.24 i lördags förmiddag.
Några fina små mätvinklar och en T-rack metrisk till pågående fräsbygge.

[bild]
Trevligt! :)

Skoj att också hitta ditt bygge med horisontalfräsen, ska kolla in den mer i kväll.

Kommer nog kunna användas till nåt bra snart :)

• En Makita skruvdragare med borre står på en bänk bredvid ett doftljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Unnade mig något som gör livet i trädgården lite roligare. Det är nästan så man frivilligt går ut och klipper ner någonting.

Felco 2 sekatör med röda handtag på ett svart underlag.
Skapa konto

Felco 2

• Gilla
altaxis och 3 till
  • Laddar…
Grattis till ett bra köp! Där har du en "medhjälpare" som kommer att hänga med dig länge.
Har själv nr sex och åtta — helt suveräna verktyg som verkligen gör jobbet lättare.

//Ronnie

Dagens paketöppning resulterade i att jag slipper använda en skarvsladd i fortsättningen..
Ny Milwaukee sladdlös slipmaskin på dess förpackning i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
j.erkers
Fynd på Tradera:

Två nya Midwest plåtsaxar och ett Mitutoyo skjutmått, plus annat verktyg.
Skapa konto

2 nya plåtsaxar från Midwest, ett Mitutoyo skjutmått samt lite annat smått (svetstång, ytterligare ett skjutmått, Facom spärrnyckel m ledat huvud mm)

• Gilla
Alltgår och 2 till
  • Laddar…
En vertikalfräs.
Vertikalfräs maskin i verkstad, komplett med fasta stål och TB90 kompatibla kutter.
Skapa konto

Måste möblera om lite bara. Å hitta ett matarverk.
Går inte att vinkla spindeln. Vilket enligt min mening är rätt onödigt på en liten fräs. Bättre att fräsaggregatet sitter ordentligt bultat i bordet.

Följde med fasta stål till högre värde än vad maskinen maskinen kostade. Samt två TB90 kompatibla kuttrar (en i stål) och 19 profilstål.
Verktyg och tillbehör för vertikalfräs inklusive kuttrar och fasta stål, ordnat på ett bord.
Skapa konto

Förolämpade inte säljaren med några prutförsök.

Mvh Findus

• Gilla
Anders 1920-tal och 13 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Grattis till ett bra köp! Där har du en "medhjälpare" som kommer att hänga med dig länge.
Har själv nr sex och åtta — helt suveräna verktyg som verkligen gör jobbet lättare.

//Ronnie
Jag har en röding jag med. Har någon testat att slipa skären? Lämplig eggvinkel? Tänkte testa i tormeken.... Klipper varje pinne på 50-60m pilhäck varje år......

FredrikR FredrikR skrev:
2 paket behagade Postmord leverera idag, ok ena kom igår men hämtades inte ut förrän idag.
[bild]
Det undre är en tom L-boxx som väntar på inredning för att husera en GEX 150Turbo, den övre innehåller en..
[bild]
GSS 18V-10 slip från DUAB.
Bra pris, fri och snabb frakt! (y)
Tjenare! Har du kört något med Bosch slipen?var den bra? Slukar den batteri? Värd att satsa på?

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Tjenare! Har du kört något med Bosch slipen?var den bra? Slukar den batteri? Värd att satsa på?
Hej!
Jag har den här 18v slipen och den står alltid framme och beredd.
Jag tycker att den är kanon!
Enkelt att utan sladd snabbt slipa till en fin yta när man jobbar.
Jag tycker inte att den slukar batteri. Är det större ytor somskall slipas åker dom nätanslutna fram.

En 18v sladdlös slipmaskin från Bosch ligger på en arbetsbänk redo för användning.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej!
Jag har den här 18v slipen och den står alltid framme och beredd.
Jag tycker att den är kanon!
Enkelt att utan sladd snabbt slipa till en fin yta när man jobbar.
Jag tycker inte att den slukar batteri. Är det större ytor somskall slipas åker dom nätanslutna fram.

[bild]
Bra info! Är jädra sugen på en men har svårt att motivera men nu hjälpte du mig en bit på traven!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.