3 453 456 läst · 16 792 svar
3453k läst
16,8k svar
Dagens verktygsinköp!
Vad kostade den på amazon när du prismatchade? Är på 3661 nu och har kommit på att jag ev ska bygga tvättstuga i julhelgen så villhöver enJ JSten skrev:En GLL 3-80:
[bild]
Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!
köpte en liten Luban hyvel när jag var i Kina senast. 300RMB är ca 450 sek vilket jag trodde den kunde vara värd. 12 grader och ställbar "mun". Idag tog jag mig (äntligen) tiden att kolla hur den var. Slipade på våtslippapper på glas och den var absolut plan. Därefter fick stålet en omgång på Tormeken. Det enda som egentligen behövdes var att få baksidan spegelblank. Så summa summarum verkar den klart värd pengarna
Sorry för sent svar, men hur pass bra/dåligt blås är det i den? Funkar den som städverktyg till att blåsa rent hyllplan, datorn och annat från damm?dof skrev:
Tänker om den i längden kan vara ett ekonomiskt substitut för tryckluft på burk, till smågrejer där man inte orkar ta fram en klumpig kompressor.
Nja den är bra på mycket, men att blåsa rent saker är nog inte riktigt rätt grej. Då ska du nog ha denna istället
https://www.makita.se/product/das180.html
https://www.makita.se/product/das180.html

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 687 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 687 inlägg
Har en sedan ett par år. Fick den för halva priset på julas outlet då den var bucklig. Den största fördelen är det stora filtret och eluttaget för att ansluta verktyg till så att den startar samtidigt. Sen är det ingen kvalitetsmaskin, jag knäckte ett hjul när jag satte ner den lite oförsiktigt och ljudnivån är i högsta laget. Men så är ju inte priset speciellt högt hellerRickard. skrev:

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 687 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 687 inlägg
Bra sagt.D Dublin skrev:
Det blir väldigt tydligt i jämförelse med "storebror", plåten är lövtunn och plasten och tillbehören ger inget vidare förtroende för saken men gjorde ett test och den verkar klara av det jag hoppades dvs underlätta städningen av metallmaskinerna. T o m längre spånor från borrning går ner utan större problem och kärchern kan då få fortsätta på heltid att ta hand om träspån,slipdam och dylikt med filterpåse i sig.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Lite tidig julklapp till mig själv. Ett digitalt skjutmått. Känns gediget med hus i fräst aluminium. Kom med bladmått, vilket är bra då mina bladmått alltid är försvunna när jag behöver dem.
Tre nya klingor till bordsågen. 260 mm, 40 och 60 tänder. Samt ett med 24 tänder och flata tänder.
Saxton-bladen har jag hört mycket gott om, så jag hoppas att de lever upp till förväntningarna. Skjutmåttet vet jag inget om, aldrig hört talas om märket. Får se hur det fungerar. Totalt lite drygt 1000 kr för alltihop på Amazon.
Tre nya klingor till bordsågen. 260 mm, 40 och 60 tänder. Samt ett med 24 tänder och flata tänder.
Saxton-bladen har jag hört mycket gott om, så jag hoppas att de lever upp till förväntningarna. Skjutmåttet vet jag inget om, aldrig hört talas om märket. Får se hur det fungerar. Totalt lite drygt 1000 kr för alltihop på Amazon.

Logga in
Skapa konto
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Slangvinda till (högtrycks) spolslang?
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon