3 372 493 läst · 16 612 svar
3372k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Hade strömavbrott ett par timmar förra helgen och insåg när mobilbatteriet började vandra en bit under 40% att jag inte ägde någon powerbank för att kunna ladda upp den med.
Kom då på att någon här på forumet kläckte ur sig att maskinbatterierna funkar utmärkt som powerbanks, så det blev en adapter för 250kr så nu ska jag nog kunna överleva ett längre strömavbrott.
Kom då på att någon här på forumet kläckte ur sig att maskinbatterierna funkar utmärkt som powerbanks, så det blev en adapter för 250kr så nu ska jag nog kunna överleva ett längre strömavbrott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Satt precis på och laddade köpknappen, hittade du något bättre pris än verktygsvaruhuset?P Prodigys skrev:Hade strömavbrott ett par timmar förra helgen och insåg när mobilbatteriet började vandra en bit under 40% att jag inte ägde någon powerbank för att kunna ladda upp den med.
Kom då på att någon här på forumet kläckte ur sig att maskinbatterierna funkar utmärkt som powerbanks, så det blev en adapter för 250kr så nu ska jag nog kunna överleva ett längre strömavbrott. [bild]
Köpte också en sån + en ny gummilist till sågskenan.P Prodigys skrev:Hade strömavbrott ett par timmar förra helgen och insåg när mobilbatteriet började vandra en bit under 40% att jag inte ägde någon powerbank för att kunna ladda upp den med.
Kom då på att någon här på forumet kläckte ur sig att maskinbatterierna funkar utmärkt som powerbanks, så det blev en adapter för 250kr så nu ska jag nog kunna överleva ett längre strömavbrott. [bild]
Verktygstokig
· Norrbotten
· 840 inlägg
Det är definitivt ett stort steg upp från kinesen jag hade tidigare!Hep skrev:
Största överraskningen var avsaknaden av ljud när jag klickade på den gröna knappen, nu behöver jag bara ta tag i att göra någon mer permanent lösning för spånsugen (150mm slang) så det blir lätt att flytta mellan såg, fräs och hyvel
Jag gillar min powerbank som man kan ha i fickan.P Prodigys skrev:Hade strömavbrott ett par timmar förra helgen och insåg när mobilbatteriet började vandra en bit under 40% att jag inte ägde någon powerbank för att kunna ladda upp den med.
Logga in
Skapa konto
Stickan
Någon som har en Bosch GAA som kan säga om den klarar av 14.4v batterierna?
Den heter 18V-48 vad nu 48 står för? men de listar: "Batterispänning: 12, 10,8, 18v" :O + varför de tagit med 230V förstår jag inte.
https://duab.se/maskiner-verktyg/elverktyg/batterier-laddare-adaptrar/bosch-laddadapter-usb-gaa-18v-48?msclkid=d59f7ed7c39e11ff5b52198b2fba1294&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA%20-%20Main%20-%20Med%20Prio%20-%20Shopping&utm_term=4587918434105357&utm_content=Ad%20group%201
De pratar inget om något annat än 18V här...
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gaa-18v-48-06188000L6
Den heter 18V-48 vad nu 48 står för? men de listar: "Batterispänning: 12, 10,8, 18v" :O + varför de tagit med 230V förstår jag inte.
https://duab.se/maskiner-verktyg/elverktyg/batterier-laddare-adaptrar/bosch-laddadapter-usb-gaa-18v-48?msclkid=d59f7ed7c39e11ff5b52198b2fba1294&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA%20-%20Main%20-%20Med%20Prio%20-%20Shopping&utm_term=4587918434105357&utm_content=Ad%20group%201
De pratar inget om något annat än 18V här...
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gaa-18v-48-06188000L6
Efter en kort titt på produktsidan gissar jag på att det är för att den har 2x2,4A uttag.Tokslut skrev:
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 324 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 324 inlägg
Eller att de på duabhuset killgissar värre än oss
Men eftersom produkten heter GAA 18V så skulle jag nog utgått ifrån att den inte tar mindre batterier än så.
Synd att de är dyra bara, en separat powerpack är både smidigare och billigare så jag avstår.
Är dock sugen på något i den här stilen för 12V https://www.ebay.com/itm/145307618406 .
Fast inte heller den ligger högst på villhöverlistan (ännu).
Men eftersom produkten heter GAA 18V så skulle jag nog utgått ifrån att den inte tar mindre batterier än så.
Synd att de är dyra bara, en separat powerpack är både smidigare och billigare så jag avstår.
Är dock sugen på något i den här stilen för 12V https://www.ebay.com/itm/145307618406 .
De udda är att laddaren tar både 14.4V och 18V (hade båda maskinerna, men har flest 14.4V batterier tyvärr) Jag har tagit saker förgivet förr, därför tänkte jag säkerställa här innan. Behöver ju ingen redig Powerbank då jag har en hjälpstartare, detta var för lite mindre sakerT trycklös skrev:Eller att de på duabhuset killgissar värre än oss
Är dock sugen på något i den här stilen för 12V [länk] .
GB150 klarar av de större jobben (inte för att ATVn var ett stort jobb)
Logga in
Skapa konto
Enligt manualen är denna bara avsedd för 18V batterier men den har också en extra 12V utgång för att mata värmda kläder från BoschTokslut skrev:
Nope, det är fixat på dom här med ett stopp.findus42 skrev:Har några sådana sedan länge. Mina är bra. Väldigt starka. Har hållit femton tjugo år i alla fall.
En varning. Det finns ett sätt att krångla till det för sig. Om skruven är helt utgängad när man drar fast den med snabbtvingfunktionen. Då går den inte att ta loss.
Alla gör det en gång. Sitter den inte hopplöst trångt kan gummiklubba lösa problemet. Slå på ryggen av armen ungefär som med nedhållare för hyvelbänkar.
Mvh Findus
Logga in
Skapa konto