En GLL 3-80:
Bosch Professional GLL 3-80-laserverktyg i blå förpackning, stående på trottoar vid cykelställ, redo för badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!

• Gilla
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
Jag fixade också en laser på Hornbach efter råden i den andra tråden. Slog på den precis och ser bra ut så här långt. Klickade även hem ett stativ från Amazon.

Även en grön grovdammsugare från Bosch fick följa med.
https://amzn.eu/d/hHyD2S2

Samt dammskydd till 230mm vinkelslip
https://amzn.eu/d/2ujG1lr

Även 3 par Peltorkåpor från Amazon.

Nu "längtar" jag efter att få såga och bila upp betonggolvet. Hörselskydden är till resten av familjen. Tror det kommer behövas.

• Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Jag fixade också en laser på Hornbach efter råden i den andra tråden. Slog på den precis och ser bra ut så här långt. Klickade även hem ett stativ från Amazon.

Även en grön grovdammsugare från Bosch fick följa med.
[länk]

Samt dammskydd till 230mm vinkelslip
[länk]

Även 3 par Peltorkåpor från Amazon.

Nu "längtar" jag efter att få såga och bila upp betonggolvet. Hörselskydden är till resten av familjen. Tror det kommer behövas.
Hej! Någon som har koll på om det är värt mellanskillnaden att köpa den gröna lasern istället för den röda?
Har en röd tidigare modell av Bosch som ibland är lite klen, men å andra sidan är den säkert 15-20 år gammal. 😁
För det är väl bara "synligheten " som skiljer dessa två åt?
Blev ju lite sugen på att handla när jag läste tråden....🙄

A
G Gammelgalten skrev:
Hej! Någon som har koll på om det är värt mellanskillnaden att köpa den gröna lasern istället för den röda?
Har en röd tidigare modell av Bosch som ibland är lite klen, men å andra sidan är den säkert 15-20 år gammal. 😁
Har en ganska ny blå röding. Hade köpt en gröning om jag köpt ny. Syns inget bra! Men beroende på vad du ska göra kanske en mottagare är rimligt ist.

G Gammelgalten skrev:
Den ofrivillige klåparen skrev:
Har en ganska ny blå röding. Hade köpt en gröning om jag köpt ny. Syns inget bra! Men beroende på vad du ska göra kanske en mottagare är rimligt ist.
Jag startade som sagt min röda nu ikväll och tycker linjen syntes jättetydligt. Mycket hänger ju på vad du ska använda den till. Inomhus duger rött fint skulle jag tro. Utomhus tror jag även grönt kan ha problem. Allt hänger ju på avståndet i kombination med omgivande ljus.

• Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Den ofrivillige klåparen skrev:
Den ska väl användas till diverse små byggnationer osv, mottagare är förstås ett alternativ men kanske lite bökigt. Får fundera en sväng till. Tack för input,värdefullt!

C Chokladmonster skrev:
Jag startade som sagt min röda nu ikväll och tycker linjen syntes jättetydligt. Mycket hänger ju på vad du ska använda den till. Inomhus duger rött fint skulle jag tro. Utomhus tror jag även grönt kan ha problem. Allt hänger ju på avståndet i kombination med omgivande ljus.
Utomhus i annat är skymning eller mörker är mottagare ett måste även med grön laser. Ibland kan det gå på mycket korta avstånd men det brukar ändå sluta med att mottagaren åker fram.

• Gilla
GEGS
  • Laddar…
Slog till på en etikettskrivare från Brother som man även kan koppla till dator och telefon.
När jag beställt några etiketter från 123ink fick jag veta att OfficeDepot säljer ut sina butiker.

Så åkt dit senaste dagarna efter jobbet. Idag hade dom 90 % istället för 70 % rabatt.
Har nu en livstidsförbrukning av märktejp.

• Etikettskrivare från Brother i en öppen förpackning med plastskydd, tillsammans med tillbehör som strömadapter, på ett träbord.
    Skapa konto
  • Flera förpackningar av märktejp från Brother och 123ink visas, inklusive olika storlekar och färger som svart på vitt och svart på gult.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Slog till på en etikettskrivare från Brother som man även kan koppla till dator och telefon.
När jag beställt några etiketter från 123ink fick jag veta att OfficeDepot säljer ut sina butiker.

Så åkt dit senaste dagarna efter jobbet. Idag hade dom 90 % istället för 70 % rabatt.
Har nu en livstidsförbrukning av märktejp.
En släkting har liknande (bra kvalitet), han har gått lös med märkningar på varenda pryl, och skrivit sitt namn, hehe.

Har du något särskilt användningsområde för den? Märka upp matlådan på jobbet, skämt åsido. :D

M Magnus_Anderssonn skrev:
En släkting har liknande (bra kvalitet), han har gått lös med märkningar på varenda pryl, och skrivit sitt namn, hehe.

Har du något särskilt användningsområde för den? Märka upp matlådan på jobbet, skämt åsido. :D
Har en Dymo Letratag men fördelen med Brother P-touch är dels bra vidhäftning på etiketterna samt att dom är laminerade och hållbara. Grundtanken är egentligen att jag behövde en portabel för att kunna märka upp elen i båten på ett bättre sätt. Denna har ju funktion med logos, streckkoder och QR-koder samt att man kan göra kabelflaggor och andra kabelmärkningar etc.

Vit kabel märkt "TV-BOX" med etikett, illustrerar användning av Brother P-touch för kabelmärkning.
Skapa konto

• Gilla
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Har en Dymo Letratag men fördelen med Brother P-touch är dels bra vidhäftning på etiketterna samt att dom är laminerade och hållbara. Grundtanken är egentligen att jag behövde en portabel för att kunna märka upp elen i båten på ett bättre sätt. Denna har ju funktion med logos, streckkoder och QR-koder samt att man kan göra kabelflaggor och andra kabelmärkningar etc.

[bild]
Stor fördel att de är laminerade ja, och smått kul att det går printa grafik.

Fint klipp du gjorde på etiketterna, billigare än så blir det inte. Det påminde mig om att fylla på etiketter till ena skrivaren (Intermec), men jag lär nog gå bet på lika bra erbjudande.

795kr ink moms på Costco. Har dock inte bestämt mig för om jag behöver den.

Förpackning av Bosch Go sladdlös skruvdragare hålls i handen.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
F finnemang skrev:
vad är det för batteri?
Inbyggt.
3,6V.

usb c?

Såg nu att det var det när jag zoomade på bilden.

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.