3 386 068 läst · 16 653 svar
3386k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
En GLL 3-80:
Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!
Jag fixade också en laser på Hornbach efter råden i den andra tråden. Slog på den precis och ser bra ut så här långt. Klickade även hem ett stativ från Amazon.
Även en grön grovdammsugare från Bosch fick följa med.
https://amzn.eu/d/hHyD2S2
Samt dammskydd till 230mm vinkelslip
https://amzn.eu/d/2ujG1lr
Även 3 par Peltorkåpor från Amazon.
Nu "längtar" jag efter att få såga och bila upp betonggolvet. Hörselskydden är till resten av familjen. Tror det kommer behövas.
https://amzn.eu/d/hHyD2S2
https://amzn.eu/d/2ujG1lr
Nu "längtar" jag efter att få såga och bila upp betonggolvet. Hörselskydden är till resten av familjen. Tror det kommer behövas.
Hej! Någon som har koll på om det är värt mellanskillnaden att köpa den gröna lasern istället för den röda?C Chokladmonster skrev:Jag fixade också en laser på Hornbach efter råden i den andra tråden. Slog på den precis och ser bra ut så här långt. Klickade även hem ett stativ från Amazon.
[länk]
[länk]
Har en röd tidigare modell av Bosch som ibland är lite klen, men å andra sidan är den säkert 15-20 år gammal. 😁
För det är väl bara "synligheten " som skiljer dessa två åt?
Blev ju lite sugen på att handla när jag läste tråden....🙄
Har en ganska ny blå röding. Hade köpt en gröning om jag köpt ny. Syns inget bra! Men beroende på vad du ska göra kanske en mottagare är rimligt ist.G Gammelgalten skrev:Hej! Någon som har koll på om det är värt mellanskillnaden att köpa den gröna lasern istället för den röda?
Har en röd tidigare modell av Bosch som ibland är lite klen, men å andra sidan är den säkert 15-20 år gammal. 😁
G Gammelgalten skrev:Hej! Någon som har koll på om det är värt mellanskillnaden att köpa den gröna lasern istället för den röda?
Jag startade som sagt min röda nu ikväll och tycker linjen syntes jättetydligt. Mycket hänger ju på vad du ska använda den till. Inomhus duger rött fint skulle jag tro. Utomhus tror jag även grönt kan ha problem. Allt hänger ju på avståndet i kombination med omgivande ljus.Den ofrivillige klåparen skrev:
Den ska väl användas till diverse små byggnationer osv, mottagare är förstås ett alternativ men kanske lite bökigt. Får fundera en sväng till. Tack för input,värdefullt!Den ofrivillige klåparen skrev:
Utomhus i annat är skymning eller mörker är mottagare ett måste även med grön laser. Ibland kan det gå på mycket korta avstånd men det brukar ändå sluta med att mottagaren åker fram.C Chokladmonster skrev:
Slog till på en etikettskrivare från Brother som man även kan koppla till dator och telefon.
När jag beställt några etiketter från 123ink fick jag veta att OfficeDepot säljer ut sina butiker.
Så åkt dit senaste dagarna efter jobbet. Idag hade dom 90 % istället för 70 % rabatt.
Har nu en livstidsförbrukning av märktejp.
När jag beställt några etiketter från 123ink fick jag veta att OfficeDepot säljer ut sina butiker.
Så åkt dit senaste dagarna efter jobbet. Idag hade dom 90 % istället för 70 % rabatt.
En släkting har liknande (bra kvalitet), han har gått lös med märkningar på varenda pryl, och skrivit sitt namn, hehe.J Jernhand skrev:Slog till på en etikettskrivare från Brother som man även kan koppla till dator och telefon.
Har du något särskilt användningsområde för den? Märka upp matlådan på jobbet, skämt åsido.
Har en Dymo Letratag men fördelen med Brother P-touch är dels bra vidhäftning på etiketterna samt att dom är laminerade och hållbara. Grundtanken är egentligen att jag behövde en portabel för att kunna märka upp elen i båten på ett bättre sätt. Denna har ju funktion med logos, streckkoder och QR-koder samt att man kan göra kabelflaggor och andra kabelmärkningar etc.M Magnus_Anderssonn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor fördel att de är laminerade ja, och smått kul att det går printa grafik.J Jernhand skrev:Har en Dymo Letratag men fördelen med Brother P-touch är dels bra vidhäftning på etiketterna samt att dom är laminerade och hållbara. Grundtanken är egentligen att jag behövde en portabel för att kunna märka upp elen i båten på ett bättre sätt. Denna har ju funktion med logos, streckkoder och QR-koder samt att man kan göra kabelflaggor och andra kabelmärkningar etc.
[bild]
Fint klipp du gjorde på etiketterna, billigare än så blir det inte. Det påminde mig om att fylla på etiketter till ena skrivaren (Intermec), men jag lär nog gå bet på lika bra erbjudande.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 906 inlägg