3 453 456 läst · 16 792 svar
3453k läst
16,8k svar
Dagens verktygsinköp!
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 004 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 004 inlägg
Låter som att du har antingen ett värmeproblem eller att du använder nätslippapper utan skydd (pad-savers som nämndes ovan)?ralvejd skrev:
Ber om ursäkt om det redan har diskuterats och jag har missat det.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 971 inlägg
Medlem
· stockholms län
· 32 inlägg
Försöker rita A ritningar för bygglov, fick köpa bättre pennor och slank in på jula på hemvägen. Blev ett spontanköp av ryobi kap/ger. Dock naken. 75% av röd prislapp = drygt 800kr. Kommer få komplettera min rätt hårt körda metabo som börjar skramla oroväckande. Har tänkt ett tag att det vore trevligt med en batteridriven för mindre grejer.
Men måste köpa batteri nu😂alt makita adapter

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 942 inlägg
Kör adapter! Skönt att slippa flera olika batterisystem!O olofh skrev:Försöker rita A ritningar för bygglov, fick köpa bättre pennor och slank in på jula på hemvägen. Blev ett spontanköp av ryobi kap/ger. Dock naken. 75% av röd prislapp = drygt 800kr. Kommer få komplettera min rätt hårt körda metabo som börjar skramla oroväckande. Har tänkt ett tag att det vore trevligt med en batteridriven för mindre grejer.
[bild]

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par tvingar dök upp idag. Aldrig använt sådana tvingar tidigare så har inget att jämföra med men vid första intryck känns de väldigt gedigna. Klart värt en chansning för 600 kr. Skulle haft dom för en månad sedan när jag byggde skåp bara, men kanske får göra ett nytt bara för att testa hur noggranna de är.
600kr för båda?T Trafikverket1 skrev:[bild]
Ett par tvingar dök upp idag. Aldrig använt sådana tvingar tidigare så har inget att jämföra med men vid första intryck känns de väldigt gedigna. Klart värt en chansning för 600 kr. Skulle haft dom för en månad sedan när jag byggde skåp bara, men kanske får göra ett nytt bara för att testa hur noggranna de är.
Eftersom jag behöver nåta om däcket på båten så har jag gjort lite efterforskningar på verktyg.
Jag har ärvt ett verktyg av en annan båtägare, det är en fil där handtaget modifieras till en krok. Tydligen rätt vanligt att göra så.
Köpte en fogkrats för 179 kr för att jag läste att någon använt en sådan. Skadar inte att testa, i värsta fall får jag väl köpa hus för att få nytta av den.
Verktygen som säljs i båtbutikerna kostar 800 kr +/-. Men utgår från att filen är lika bra eller bättre.
https://www.hjertmans.se/sv/produkt/batvard-farg/fogmassa-lim/tds-natning/tds-natskrapa
Jag har ärvt ett verktyg av en annan båtägare, det är en fil där handtaget modifieras till en krok. Tydligen rätt vanligt att göra så.
Köpte en fogkrats för 179 kr för att jag läste att någon använt en sådan. Skadar inte att testa, i värsta fall får jag väl köpa hus för att få nytta av den.
Verktygen som säljs i båtbutikerna kostar 800 kr +/-. Men utgår från att filen är lika bra eller bättre.
https://www.hjertmans.se/sv/produkt/batvard-farg/fogmassa-lim/tds-natning/tds-natskrapa
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Slangvinda till (högtrycks) spolslang?
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon