Spontanhandlade en excenterslip. Men jag är osäker hur jag ska använda dom olika excenterlägena (inte hur man byter för det är lätt utan vad nyttan är). Någon som kan sprida lite ljus över detta?

”Omloppsdiametern kan ändras mellan 2,8 mm och 6,2 mm för en bred applikation som fin och grov slipning i kombination med ratten för hastighetsjustering”

Excenterslipmaskin från Hitachi med reglage för omloppsdiameter och hastighetsjustering på förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T Provrundan skrev:
Spontanhandlade en excenterslip. Men jag är osäker hur jag ska använda dom olika excenterlägena (inte hur man byter för det är lätt utan vad nyttan är). Någon som kan sprida lite ljus över detta?

”Omloppsdiametern kan ändras mellan 2,8 mm och 6,2 mm för en bred applikation som fin och grov slipning i kombination med ratten för hastighetsjustering”

[bild]
Bra maskin har själv en föregångare som verkar outslitlig!!

• Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
T Provrundan skrev:

[bild]
Jag har tolkat det som att hög omloppsdiameter i kombination med hög hastighet ger en hög avverkning och låg omloppsdiameter med låg hastighet ger ett finare resultat(med rätt papper såklart) men jag kan ha fel.

Så för rejäl avverkning 40papper och stor diameter och fin yta typ 180-240 med liten diameter.

Får man olika resultat med tex 180 papper och dom olika diametrarna?

Hastigheten, styr den också resultatet?

Vann en sprillans Bosch PLR 30 C för halva nypriset på en nätauktion för några dagar sedan. Idag kom den i brevlådan och jag, yngsta avkomman och en ko unboxade den tillsammans. Själv tyckte jag det var en smidig grej medan sonen var mindre imponerad. Kossans reaktion var mer svåravläst.
Barn sitter på trätrappa och tittar på Bosch PLR 30 C, leksaksko bredvid kartongen.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Katten tycker nog bättre om den än kossan.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Blev två lampor till och ett nytt grenuttag till ena arbetsbelysningen Arbetsbelysning med fyra LED-lampor monterade på stativ framför skrivbord och kontorsstol, med snacks.
Skapa konto

Blev också en lite mer mobil lampa samt proviant till kvällen Arbetslampor och förpackning för spotlightstånd på bord, skål med snacks framför.
Skapa konto

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Blev två lampor till och ett nytt grenuttag till ena arbetsbelysningen[bild]

Blev också en lite mer mobil lampa samt proviant till kvällen[bild]
Baconsvålar?

Frustrator Frustrator skrev:
Baconsvålar?
Inte riktiga, fattigmansversionen bacon snacks. Klarar inte av riktiga fläsksvålar längre

P Prodigys skrev:
Inte riktiga, fattigmansversionen bacon snacks. Klarar inte av riktiga fläsksvålar längre
Beklagar sorgen

• Haha
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Beklagar sorgen
ja, lite synd att jag föråt mig på dom i tonåren, 350 gram fläsksvålar på ett par timmar va ingen bra idé.

• Haha
Stiftet
  • Laddar…
Verktyg katten. Men var så satans trött på läckande kopplingar och kopplingar som lossnade. Så kastade in allt i bilen och åkte förbi åvc med det sedan vidare till bauhaus. Får se om det vart bra eller om jag svär även nästa år. Det låg lika mycket i bilen från samma serie och även 13mm ultra flex slang som inte kom med på bild.

• Nyinköpt trädgårdsslang med kopplingar ligger på marken utomhus, bredvid en betongplatta.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Finspackel
Mirka 27mm dammsugarslang, passade utan modifikation i min dammsugare som är halvt hemmabygge.

"Dragtappar" i en deckel-specifik gänga S20x2, köptes för framtida bruk.
s-l400.jpg

Trots en intensiv foto/kulturhelg med gäster söderifrån blev det tid för ett snabbesök hos Hyvlar.24 i lördags förmiddag.
Några fina små mätvinklar och en T-rack metrisk till pågående fräsbygge.

Två metalliska mätvinklar och en T-räck metrisk placeras på ett träbord med borrade hål, verktygstillbehör för fräsbygge.
Skapa konto

• Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Uppdaterar tångsamlingen och en kniv på varje arbetsbyxa är väl ett måste! Nya verktyg: tänger i förpackning och grön kniv vid kylskåpet.
Skapa konto

Just ja, kylskåpet behövde fler magneter!

• Gilla
Fluxor och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.