3 371 595 läst · 16 612 svar
3372k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Spontanhandlade en excenterslip. Men jag är osäker hur jag ska använda dom olika excenterlägena (inte hur man byter för det är lätt utan vad nyttan är). Någon som kan sprida lite ljus över detta?
”Omloppsdiametern kan ändras mellan 2,8 mm och 6,2 mm för en bred applikation som fin och grov slipning i kombination med ratten för hastighetsjustering”
”Omloppsdiametern kan ändras mellan 2,8 mm och 6,2 mm för en bred applikation som fin och grov slipning i kombination med ratten för hastighetsjustering”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Bra maskin har själv en föregångare som verkar outslitlig!!T Provrundan skrev:Spontanhandlade en excenterslip. Men jag är osäker hur jag ska använda dom olika excenterlägena (inte hur man byter för det är lätt utan vad nyttan är). Någon som kan sprida lite ljus över detta?
[bild]
Jag har tolkat det som att hög omloppsdiameter i kombination med hög hastighet ger en hög avverkning och låg omloppsdiameter med låg hastighet ger ett finare resultat(med rätt papper såklart) men jag kan ha fel.T Provrundan skrev:Spontanhandlade en excenterslip. Men jag är osäker hur jag ska använda dom olika excenterlägena (inte hur man byter för det är lätt utan vad nyttan är). Någon som kan sprida lite ljus över detta?
[bild]
Så för rejäl avverkning 40papper och stor diameter och fin yta typ 180-240 med liten diameter.
Får man olika resultat med tex 180 papper och dom olika diametrarna?
Hastigheten, styr den också resultatet?
Får man olika resultat med tex 180 papper och dom olika diametrarna?
Hastigheten, styr den också resultatet?
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Vann en sprillans Bosch PLR 30 C för halva nypriset på en nätauktion för några dagar sedan. Idag kom den i brevlådan och jag, yngsta avkomman och en ko unboxade den tillsammans. Själv tyckte jag det var en smidig grej medan sonen var mindre imponerad. Kossans reaktion var mer svåravläst.
Logga in
Skapa konto
Blev två lampor till och ett nytt grenuttag till ena arbetsbelysningen
Blev också en lite mer mobil lampa samt proviant till kvällen
Logga in
Skapa konto
Blev också en lite mer mobil lampa samt proviant till kvällen
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 596 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 596 inlägg
Verktyg katten. Men var så satans trött på läckande kopplingar och kopplingar som lossnade. Så kastade in allt i bilen och åkte förbi åvc med det sedan vidare till bauhaus. Får se om det vart bra eller om jag svär även nästa år. Det låg lika mycket i bilen från samma serie och även 13mm ultra flex slang som inte kom med på bild.