FreQa FreQa skrev:
Dom sålde inga pinnar men jag hade ett par gamla rör till en studsmatta som passade perfekt!
[bild]
Vi har inte så stora (höga) träd/buskar att ta hand om än, så jag klarar mig fint med räckvidden jag har själv för tillfället. När det blir aktuellt tänker jag att man får hitta en lösning till förlängning då.
Det blev iaf en såg och en liten kompressor och lite annat krimskrams. Tack för att du la upp bilden och tipsade!

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Arbetslampa stående på grå yta, med svart och gult design och upphängningskrok på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg och tillbehör på ett arbetsbord inklusive en luftslagnyckel med svivlande anslutning.
Skapa konto

Köpte dessa efter inspiration från Eric O på South Main Auto (youtube). Ganska dyra men värda varenda krona, särskilt lampan.
Och ni som inte har svivlande anslutning på era luftverktyg, skaffa det.
Det är nog det bästa verktygstillbehör sett till pris som jag någonsin har skaffat mig.

Cirkelsåg från Meec Tools med justerbart sågdjup på rea för 299 kr, visas på en smartphone-skärm.
Skapa konto

Tänkte jag skulle investera i en ny cirkelsåg, men tyckte den här såg krånglig ut att såga med hihihi

• Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
E
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
[bild]
Tänkte jag skulle investera i en ny cirkelsåg, men tyckte den här såg krånglig ut att såga med hihihi
Hahahah, inte så noga. Bara att vända motorn och köra baklänges ;)

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Om man vänder kontakten i väggen så borde det funka finfint

• Gilla
Plåtbob och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Inför panelbytet blev det en Rollbox. Får se om den gör jobbet men verkar populära i alla fall. Haft bevakning på Blocket i närmare ett år utan träffar i rimligt närområde. Nu när Rollbox hade 800:- i rabatt om man skrev Clas i beställningen passade jag på. Mest imponerad av leveranstiden, beställde igår vid 14:30 och den fanns hos lokala DHL ombudet vid 13:00 idag, Dalarna till Stockholm. Ngt för Postmord att ta efter.

[bild]
Ja jag vet att detta är ett väldigt sent svar. Jag har suttit och läst tråden från start idag och när jag visade denna för min fru "målaren i vår familj" om hon ville ha en sån så sa hon bara "jävla fusk". Ville bara dela med mig. :D:D

Hoppas den fungerade bra.
/B

Toppen :D
Jag ska ge henne den. Men enveten som hon är "säger hon lik f..bannat att det är fusk" när man inte använder pensel

Vad är det med världens kvinnor ?
/B

Bono_R Bono_R skrev:
Toppen :D
Jag ska ge henne den. Men enveten som hon är "säger hon lik f..bannat att det är fusk" när man inte använder pensel

Vad är det med världens kvinnor ?
/B
Jag köpte en sån inför husbygge och jädrar vad effektiv. Blir en del extra färg men det är det värt. Det svåra var att lagra brädorna efter målning. Fick bygga fyra ordentliga ställ så jag fick upp 500m i varje

Collage av bilder före och efter organisering med nya plockbackar och sortimentslådor för verktygsförvaring.
Skapa konto

Stapel av gråa plockbackar och sortimentslådor tänkta för att organisera beslag och verktyg.
Skapa konto

SITUATIONEN OHÅLLBAR MED ALLA LÅDOR... Så jag beställde 90st plockbackar samt 20st sortimentslådorna ink väggfästen från clas ohlson. Det ska ersätta allt som man ser... Blir en schysst beslagsorganiserare tror jag. Ytan blir på strax över 2000x1200mm

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
[bild]

SITUATIONEN OHÅLLBAR MED ALLA LÅDOR... Så jag beställde 90st plockbackar samt 20st sortimentslådorna ink väggfästen från clas ohlson. Det ska ersätta allt som man ser... Blir en schysst beslagsorganiserare tror jag. Ytan blir på strax över 2000x1200mm
Ska du göra dig av med plåtlådorna längst upp till vänster?

Jckssn Jckssn skrev:
Ska du göra dig av med plåtlådorna längst upp till vänster?
Säljas var bor du?

Fick hem min GTS 10 J idag!
Jäklar vilken skillnad mot vad jag hade innan :surprised:
GTS 10 J bordscirkelsåg placerad på en hemmagjord mobilt sågstativ i en verkstad.
Skapa konto

Har såklart varit o klämt o känt på den innan men känns klart bättre än vad jag minns.
Hört lite negativt mot 10 XC också, men upplever den klart stabil!
Får återkomma med en recension när den är testad också! Ska bara få tiden att bygga sågstation!
Just nu går all ledig tid åt till barnen och svärmors uterum!

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det låter lite snålt att inte låta svärmor få ett rum inomhus... ;)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag tycker det låter lite snålt att inte låta svärmor få ett rum inomhus... ;)
Hon har redan massor av rum inomhus ;)

• Gilla
VidarH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.