tveksamt tveksamt skrev:
Vad har sågen för art.nr?
Edit: never mind, såg det!
menar du väl?
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Slog till på en GTS 10 J idag när Clas Ohlson hade 20% på hela sortimentet (5 359kr)!
[bild]

Ska bli en mini "sågstation" likt bilderna nedan också.
[bild]
[bild]

Några tips på vilka slädar man måste bygga, eller andra bra tips?
Tycker det där är en bra såg när det kommer till husbygge. Klyva brädor, både rakt och snett är den alldeles utmärkt till. Tyvärr tycker jag inte riktigt den duger som finsnickerisåg främst på grund av att spåren i bordet är så pass ojämna i både bredd och djup. Att bygga glappfria slädar till den där är nästintill omöjligt. Det är kanske möjligt att fräsa spåren jämna dock, i så fall blir den riktigt användbar.
Slädar och jiggar som åker i spåren använder jag väldigt mycket, men då handlar det om möbelbyggen och liknande.
Kapanhållet som kommer med är ett skämt, det glappar typ 2 grader i sidled. Så är det dock på alla byggsågar jag sett.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Slog till på en GTS 10 J idag när Clas Ohlson hade 20% på hela sortimentet (5 359kr)!
[bild]

Ska bli en mini "sågstation" likt bilderna nedan också.
[bild]
[bild]

Några tips på vilka slädar man måste bygga, eller andra bra tips?
Ååå... tusan att man inte är hemma...

Någon som vet om Bauhaus/Hornbachs prisgaranti går att applicera på den typen av erbjudande?

Hur stor skillnad är det på J och XC när det gäller exakthet, tillbehör och prestanda?
Om man ändå ska bygga in sågen i ett 1200x2500mm arbetsbord, kan J funka lika bra som XC tro?
 
C Chentin skrev:
Ååå... tusan att man inte är hemma...

Någon som vet om Bauhaus/Hornbachs prisgaranti går att applicera på den typen av erbjudande?

Hur stor skillnad är det på J och XC när det gäller exakthet, tillbehör och prestanda?
Om man ändå ska bygga in sågen i ett 1200x2500mm arbetsbord, kan J funka lika bra som XC tro?
Det är även på nätet också. Dock inte insatt nog att svara på dina övriga frågor.
 
Funkar inte mot Bauhaus/ Hornbach, främst för att dom inte säljer sågen men också för att ordinariepris är 6699, o rabatten gäller endast CO medlemmar (vilket iofs alla kan bli gratis) men går inte att prismatcha mot.
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Funkar inte mot Bauhaus/ Hornbach, främst för att dom inte säljer sågen men också för att ordinariepris är 6699, o rabatten gäller endast CO medlemmar (vilket iofs alla kan bli gratis) men går inte att prismatcha mot.
Jag har då prismatchat på Bauhaus mot Clas Ohlsons kampanjer tidigare utan problem.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Men priset är inte sänkt på CO, utan du knappar en kod i kassan, har du verkligen prismatchat mot det priset?
 
Lexington Lexington skrev:
Men priset är inte sänkt på CO, utan du knappar en kod i kassan, har du verkligen prismatchat mot det priset?
Ja!
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Då har jag lärt mig något nytt (y)
 
S scim skrev:
Ja!
Det verkar vara väldigt olika då. Jag har försökt några gånger och det har aldrig gått på ett nedsatt pris, låter ännu otroligare att det skulle gå på ett pris som bara gäller medlemmar.
Inte så att jag misstror dig, men blir bara lite störd på att det aldrig funkar för mig.
 
C C.Lundin skrev:
Det verkar vara väldigt olika då. Jag har försökt några gånger och det har aldrig gått på ett nedsatt pris, låter ännu otroligare att det skulle gå på ett pris som bara gäller medlemmar.
Inte så att jag misstror dig, men blir bara lite störd på att det aldrig funkar för mig.
Har du prövat på webben eller i butik? Jag har bara prövat på webben men har då aldrig blivit nekad (har gjort det 3-4ggr)
 
S scim skrev:
Har du prövat på webben eller i butik? Jag har bara prövat på webben men har då aldrig blivit nekad (har gjort det 3-4ggr)
Både och. Var ett tag sen nu, men orkar sällan bråka om det dock. Kanske hade jag behövt stå på mig lite mer om jag verkligen ville få igenom det?
 
C C.Lundin skrev:
Har funderat på en sådan jag med. Men känns lite för mycket leksak för kunna att använda ordentligt.. Jag kanske tänker fel?
Vi har två styck som vi misshandlar på jobbet. Funkar alldeles utmärkt som byggsåg i alla fall. Det enda är väl att sågen är lite väl lätt när man har den monterad på det ihopfällbara stativet vilket gör att den inte vill stå still. Har funderat länge på att köpa en till hemmasnickeriet men inte kunnat motivera inköpet inför mig själv då jag redan har en betydligt klumpigare klyvsåg.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad har sågen för art.nr?
Edit: never mind, found it!
Dom sålde inga pinnar men jag hade ett par gamla rör till en studsmatta som passade perfekt!
En grensåg monterad på änden av två metallrör som står på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.