Ny 1500W Silverline fräs och dess förpackning på ett bord bredvid spännhylsor och manualer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fick hem en billig men förhoppningsvis OK fräs från brittiska Amazon idag. Den stora fördelen är att den är hyfsat stark, 1500W, och har fyra olika spännhylsor, 8 och 12 mm samt 1/4" och 1/2". 850 kr inkl. frakt, tänkte att det var bäst att passa på innan Brexit. Tanken är att bordsmontera den nån gång i framtiden när jag får tid. En missräkning var dock att det verkar svårare än jag trodde att få tag på frässtål med egna profiler. Tooltrust/Cobolt har tydligen slutat med den tjänsten.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
[bild]
Jag fick hem en billig men förhoppningsvis OK fräs från brittiska Amazon idag. Den stora fördelen är att den är hyfsat stark, 1500W, och har fyra olika spännhylsor, 8 och 12 mm samt 1/4" och 1/2". 850 kr inkl. frakt, tänkte att det var bäst att passa på innan Brexit. Tanken är att bordsmontera den nån gång i framtiden när jag får tid. En missräkning var dock att det verkar svårare än jag trodde att få tag på frässtål med egna profiler. Tooltrust/Cobolt har tydligen slutat med den tjänsten.
Jag vet att du väl har sagt det här förut, men var var det du köpte den?

Ola C Ola C skrev:
8037 går att plunga, har fått uppfattningen att 8115 inte går, finns ju ett under samma meny som heter plunge and trim och använde uteslutningsmetoden. Hade gärna haft ett kort plunge and trim stål med vändskär men det fanns bara i 50mm skärlängd vilket är på tok för långt för det jag tänkt använda detta stål till.
Nu har jag fått min 8115 och en del annat godis. 8115 är inte borrande mer än kanske 1,5 mm, men man kommer att kunna rampa, dvs sänka ned samtidigt som man spårfräser. Det räcker gott för mig.
Närbild av verktyget 8115 för spårfräsning monterat på maskinskaft, intill en träskiva och sågutrustning i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Funkar inte mot Bauhaus/ Hornbach, främst för att dom inte säljer sågen men också för att ordinariepris är 6699, o rabatten gäller endast CO medlemmar (vilket iofs alla kan bli gratis) men går inte att prismatcha mot.
Inför morgondagens klubbdagar på K-rauta drog jag iväg ett mail till Bauhaus och frågade vad som gäller.
Svaret jag fick gör att morgondagen ser ut att kunna bli en väldigt trevlig dag

• Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Inför morgondagens klubbdagar på K-rauta drog jag iväg ett mail till Bauhaus och frågade vad som gäller.
Svaret jag fick gör att morgondagen ser ut att kunna bli en väldigt trevlig dag
Har du redan spanat in någonting käckt som båda butikerna har? Hittar själv sällan någonting på K-rauta.

C C.Lundin skrev:
Har du redan spanat in någonting käckt som båda butikerna har? Hittar själv sällan någonting på K-rauta.
Det har jag ;)
Återkommer imorron om allt går som det ska.

C Chentin skrev:
Det har jag ;)
Återkommer imorron om allt går som det ska.
Du får gärna dela med dig som sagt, alltid kul med bra klipp!

C C.Lundin skrev:
Du får gärna dela med dig som sagt, alltid kul med bra klipp!
Jo, jag förstår, men det finns bara ett fåtal kvar av det jag ska köpa så jag vågar inte skriva här innan jag har lagt vantarna på en av dom.
Kan posta ett inlägg när jag packar in i bilen om någon mer skulle vara intresserad.

Nya bits som matchar dragaren mycket bättre :D
Elektrisk skruvdragare med nytt bit insatt, bredvid en uppsättning av skruvbits i hållare.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
[bild]
Känns som en kusin till Biltemas ( https://www.biltema.se/verktyg/elverktyg/handoverfrasar/overhandfras-1200-w-2000021086 ) som jag för övrigt själv har monterad i bord.

Unnade mig själv en liten vårpresent:D Ny gul och svart Dewalt kapsåg uppsatt i en ofärdig byggnad.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
E erikssonjorgen skrev:
Känns som en kusin till Biltemas ( [länk] ) som jag för övrigt själv har monterad i bord.
Ja, de ser rätt lika ut. Den största skillnaden är nog att Silverline-fräsen har de större spännhylsorna 12 mm och 1/2”

B Beretic skrev:
Unnade mig själv en liten vårpresent:D[bild]
Där har du köpt en riktigt bra klassiker!
Många bekymmersfria kapningar framför dig!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.