3 482 529 läst · 16 922 svar
3483k läst
16,9k svar
Dagens verktygsinköp!
Kört med två släggor, på samma gång från varje håll. Funkar om man har utrymme att svinga dom.Höghus skrev:
För en okunnig, vad är fördel / nackdel med en sådan med rund platta mot en med fyrkantig?erikinho skrev:
Haft med rund platta med sladd tidigare (men svärfar ville ha tillbaka den efter 4 år..när hans gick sönder...orimligt
/Jocce
Den med fyrkantig platta skakar bara, den runda snurrar också.Jocce81 skrev:
Jocce81 skrev:
Precis, förutom att man kommer åt lättare i hörn så har den ett annat rörelsemönster. Har redan batteridrivna excenterslipen DBO180.P Prodigys skrev:
Men funktion är ärligt talat sekundärt, likt många andra här på forumet brukar jag intala mig själv att rabatterade verktyg är värda att slå till på oavsett om det finns ett behov av verktyget i fråga eller ej. "Använder jag det här verktyget en enda gång kommer det ha betalat sig själv mot att ta in hantverkare" är en mening jag använt hundratals gånger för att rättfärdiga spontaninköp till övriga medlemmar i hushållet 😂
Bosch GKF 18V-8 dök upp på utlämningsstället idag.
Ser trevlig ut, kommer nåt lite utförligare vid senare tillfälle. 😎☝️

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Ser trevlig ut, kommer nåt lite utförligare vid senare tillfälle. 😎☝️
Jag är ingen frekvent infettare, men det händer. Hade en Biltema-spruta som fastnade på en nippel (nippeln lossnade från traktorn!). Var den befinner sig nu vet jag inte. Köpte en ny istället. Trevligt att slippa patronerna.
Aaah, fick min nyss. Dubbelt så stor som jag trodde när jag beställde den. Funkar din batteriindikator? Min lyser tveksamt och går bara att se i viss vinkel......P poba53 skrev:Jag har denna och köpte den för att skruva fast trångt placerade vinkelbeslag med ankarskruv för ett 27m långt och 1.80 högt staket. Den gjorde jobbet men inte helt lätt för denna Bosch är en borrmaskin och inte en borrskruvdragare. När ankarskruven når vinkelbeslaget blir det tvärstopp och inget slirande moment. Denna borrmaskin är också större än vad man kan tro av bilden. Vid senare projekt inhandlade jag en Bosch GSR12V-35 FC med ett antal chuckar. Med vinklad chuck kan Du göra mitt exempel enklare och med samma åtkomstmått. Se bild
[bild]
Batteriindikatorn syns OK bara om jag tittar vinkelrätt mot vänstersidan där det röda Boschnamnet är. Så din är nog normal för konstruktionenK Kane skrev:
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon