3 512 727 läst · 16 999 svar
3513k läst
17,0k svar
Dagens verktygsinköp!
Gjuter en del aluminium men ville ha något enklare för mindre gjutningar än mitt gasolbygge.
Den klarar 12l smält aluminium.. 😁
Denna tar 3dl i stora degeln..
Den klarar 12l smält aluminium.. 😁
Denna tar 3dl i stora degeln..

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Jag hade också ett litet glapp i främre lagringen, Men den gick lätt att spänna bort med en liten försiktig åtdragning av skruv med mutter. Det kvarvarande mycket lilla glappen består av skillnaden i skruven och borrade fästets diametrar.FredrikR skrev:
Gårdagens verktygsinköp. Och tyvärr dagens verktygsretur. Den fungerade i exakt 4 minuter.
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻♂️
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻♂️

Logga in
Skapa konto
Vi har en lövblås från Stihl som jag tycker funkar bra. Lite bökig att byta från sugfunktion till blås då man ska flytta/byta det ena röret men på själva funktionen i övrigt är bra.nanowire skrev:
Använder den rätt sparsamt, några gånger om året, men den har hållit i snart 10 år utan problem
Det var inte så att du blåste säkringen? 3000 Watt kräver en säkring på minst 13A.nanowire skrev:
Mitt problem är att jag inte vill ha fler batteriserier. Annars ser både HQ och Stihl fina ut.T Testarn skrev:
OK, jag tolkade det som att den du köpte var med sladd... 3000 W med batteri är rätt mycket?nanowire skrev:
Vår lövblås är en SHE71 som har sladd... Jag kollade på Stihls hemsida men ser att de inte längre verkar saluföra den utan de har gått över till batteri- och bensindrivna modeller.
Nej, det stämmer, det var en med sladd som skulle ersätta en äldre Flymo med sladd som motorn brann på i höstas. Försökte laga den häromdagen och insåg att den är helt körd.T Testarn skrev:
Precis, verkar som proffsmärkena har batt lr bensin att välja på.
Det var snällt men jag ska nog skaffa ngt riktigt istället. Jag behöver egentligen bara för grusuppfarten, därav jag tänkte att det räcker med sladd. Men om jag släpper kravet på sugförmåga så kan jag skaffa en batterimaskin (till batterier jag har) och få större användning för den kanske 🤔Hep skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 662 inlägg
Har ju läst om "din" Jula-butik några gånger, det är intressant att det kan skilja så mycket på de olika Jula.. min närmaste (Trollhättan) har ohyggligt dåliga rabatter i fyndhörnan, det kan vara typ 10% på skit som man vet att de aldrig kommer få sålt... 😂stigen skrev:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vad kan en sänksåg ge mig vs cirkelsåg?
Sågklinga för laminat
Verktyg, Maskiner & Fordon