3 512 727 läst · 16 999 svar
3513k läst
17,0k svar
Dagens verktygsinköp!
Det är upp till olika butikscheferna har jag fått höra. Här kör dom oftast -50% numera. Tidigare var det ofta -75%!Dan_Johansson skrev:
Fyndade en sådan här i februari till en annan medlem på BH.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
När du kapar en regel eller klyva en skiva? 😉Cheesen skrev:
Det är en kapsåg mexitegel köpt, som också kan användas på de längre skenorna.
Du kan däremot inte använda en sänksåg eller vanlig cirkelsåg på FSN X som den nya korta skenan heter.
Poängen med återfjädrande kapskena är att det inte är bökigt att kapa med en sådan och anledningen till att Mafell uppfann det. Och nu äntligen finns fler färger att välja på, Festool, Metabo. Och nu senast Bosch, vilket var det som föranledde den lite förvirrade diskussionen.Cheesen skrev:
Fick hem ett Parf Guide kit utökat med den nya gradskivelinjalen samt lite extra tillbehör i helgen. Det finns inte förberedd plats för de extra tillbehören i den vadderade (och mycket dyra) systainern man kan köpa till. Men det gick väldigt lätt att borra upp lämpliga urtag med vanligt borr och forstnerborr.
Nu ska jag bara lyckas slöjda ett lämpligt fodral till de tre linjalerna också.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Köpte Du från Swedendro eller Axminster? Såg att baskittet är billigast från Sverige just nu.Klaugust skrev:
Fick hem ett Parf Guide kit utökat med den nya gradskivelinjalen samt lite extra tillbehör i helgen. Det finns inte förberedd plats för de extra tillbehören i den vadderade (och mycket dyra) systainern man kan köpa till. Men det gick väldigt lätt att borra upp lämpliga urtag med vanligt borr och forstnerborr.
[bild]
[bild]
Har senaste veckan försökt motstå frestelsen att köpa ett kit. Börjar bli svårt nu 😗Klaugust skrev:
[bild]
Verkar skilja ganska mycket, men har väl med att göra hur mycket de säljer av det ändå så att säga...Dan_Johansson skrev:
Fyndat ett par gånger i "min" butik (Barkarby), bland annat köpte jag en elektrisk kantskärare till gräsmattan för 179 kr förra året, som egentligen kostar 999 kr...
Men ibland är det "skitgrejer" med bara 30%, så handlar nog om att ha lite timing...
/Jocce
Swedendro har nån rea och då tänkte jag att enklaste sättet att bli av med en mångårig frestelse är att ge efter för den. Jag tog ju dock det utökade kittet med protractorn också (lite sämre procentuell rabatt än bara baskittet men ändå lite billigare än om man tar baskitt plus protractor separat). Plus manuell hålfasare samt brotsch (kombinerad avfasare + brotsch var slut i lager verkade det som, så det får kanske kompletteras med senare)P poba53 skrev:
mexitegel skrev:
Jag gjorde den noteringen på Bauhaus också när jag var där och klämde på det när den kom ut och var då tveksam till köp. Tycker fortfarande det är under kritik men för områden där jag tror kommer använda den mest är det sällan kritiskt utan det är mer för att slippa släpa reglar och annat till kap/ger:en utan att man kan kapa där man står. Är det nog så får materialet åka i just kap/geren.
But time will tell.
nanowire skrev:
Fick de berömda tummarna ur...P poba53 skrev:
Gick ut i garaget och klämde och kände på merparten av mina handklingor.
Sänksågarna GKT 18V och sladd var stumma i sidled.
GKS 18V-52G har ett liknande glapp.
GKS 12V-26 var glappfri men vekare konstruktion.
GKS 65 GCE var glappfri men jag mindes inte att den är så tung..
Testade att lossa på främre skruven på -GX'en och när jag drog åt den var den glappfri.
Hade testat dra åt tidigare men fick inte bort glappet, men nu så. 👍
Provkapade en bit läkt och det var vinkelrätt på båda ledder. 🙂
Klämde lite mer på GKF 18V-8 och den kändes lovande, efter att jag kommit ihåg att lossa spindelspärren... 🫣😂
Redigerat:
Ny dag, ny maskin. Slog till på en DFR551 på Hornbach med prismatch mot Amazon, slutpris landade således på ca 2900kr. Har redan en DFS452 (oanvänd 😬) men ska regla upp en hel del innervägg och hoppas få hjälp så två maskiner "behövs". Dessutom klarar den nya besten upp till 55mm långa skruv vilket lillebrorsan inte gör, hur ska man klara sig utan en sådan feature? Hört väldigt olika om hur bra dessa faktiskt fungerar, blir spännade att se 👍

Logga in
Skapa konto
Ej testat DFR550 men kollade videon nedan innan köpet och fick till mig att fördelarna med DFR551 bland annat är något lägre vikt och borstlös motor, vilket gör den effektivare och starkare.H Hans G2 skrev:
Redigerat:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vad kan en sänksåg ge mig vs cirkelsåg?
Sågklinga för laminat
Verktyg, Maskiner & Fordon