3 482 471 läst · 16 922 svar
3482k läst
16,9k svar
Dagens verktygsinköp!
Bra pris, funkar helt ok att blåsa av den mesta vätan efter biltvätt innan torkduk på bilen. 👌O Ossian K Olsson skrev:
Sonen har ju fått rätt många av mina maskiner nu när han har blivit ”hemmansägare” på ”Framsidan”.
Dock ingen fräs. Så det fick bli en sådan här som han kan börja med. Mitt eget exemplar har fungerat utmärkt!
Dag
Dock ingen fräs. Så det fick bli en sådan här som han kan börja med. Mitt eget exemplar har fungerat utmärkt!
Dag

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har denna och köpte den för att skruva fast trångt placerade vinkelbeslag med ankarskruv för ett 27m långt och 1.80 högt staket. Den gjorde jobbet men inte helt lätt för denna Bosch är en borrmaskin och inte en borrskruvdragare. När ankarskruven når vinkelbeslaget blir det tvärstopp och inget slirande moment. Denna borrmaskin är också större än vad man kan tro av bilden. Vid senare projekt inhandlade jag en Bosch GSR12V-35 FC med ett antal chuckar. Med vinklad chuck kan Du göra mitt exempel enklare och med samma åtkomstmått. Se bildK Kane skrev:

Logga in
Skapa konto
Har sneglat på vinkelborrmaskinen, men också insett att 35FC'n gör i princip samma jobb fast bättre. Det som hade kunnat göra skillnad är om de satt avtryckaren längre bak på vinkeldragaren så att man faktiskt kunde nyttja längden på handtaget, men det kan man ju tyvärr inte, förstår att det är p.g.a batteriet men ja, det borde gått att lösa med nån förlängd avtryckare eller dylikt. Poängen med ett långt handtag är väl att man ska kunna nå långt in kan man tycka., Varit lite intresserad av motsvarande modell fast med bitsfästet istället, den verkar faktiskt ha både lägre bygghöjd och lite bättre räckvidd med handtaget än 35FC'n.P poba53 skrev:Jag har denna och köpte den för att skruva fast trångt placerade vinkelbeslag med ankarskruv för ett 27m långt och 1.80 högt staket. Den gjorde jobbet men inte helt lätt för denna Bosch är en borrmaskin och inte en borrskruvdragare. När ankarskruven når vinkelbeslaget blir det tvärstopp och inget slirande moment. Denna borrmaskin är också större än vad man kan tro av bilden. Vid senare projekt inhandlade jag en Bosch GSR12V-35 FC med ett antal chuckar. Med vinklad chuck kan Du göra mitt exempel enklare och med samma åtkomstmått. Se bild
[bild]
Ajdå, då blev jag lurad på storleken. Trodde inte alls den var så stor......P poba53 skrev:Jag har denna och köpte den för att skruva fast trångt placerade vinkelbeslag med ankarskruv för ett 27m långt och 1.80 högt staket. Den gjorde jobbet men inte helt lätt för denna Bosch är en borrmaskin och inte en borrskruvdragare. När ankarskruven når vinkelbeslaget blir det tvärstopp och inget slirande moment. Denna borrmaskin är också större än vad man kan tro av bilden. Vid senare projekt inhandlade jag en Bosch GSR12V-35 FC med ett antal chuckar. Med vinklad chuck kan Du göra mitt exempel enklare och med samma åtkomstmått. Se bild
[bild]
Då får man ha den som komplement till FC'n. Borra med GWB och skruva med FC.
Jag kan trösta mig med att jag inte är ensam om att klanta bort ett tanklock till sågen. Jag hann skriva "stihl motorsåg r" innan Google fyllde på med "eservdel" och visade bild och amazonlänk till att beställa nytt.

Logga in
Skapa konto
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon