3 468 279 läst · 16 824 svar
3468k läst
16,8k svar
Dagens verktygsinköp!
Ser ut som hultas stämkniv i slipningen.. var oerhört missnöjd med den. (var inte plan och precis lika grov som den du har på bild) Den ersätter inte moras dito.nanowire skrev:
Hoppas stålet är bättre än i stämkniven. Väntar med spänning på att få en recension.
Kontaktade för länge sedan en säljare om spånsug, gick i vänt då han helst ville sälja komplett paket med flera maskiner. Fick respons för ett tag sedan men hade inte riktigt tid att hantera affär då. Idag blev det i alla fall av. Kändes kanske lite stor i garaget...
Men hoppas 800 var ett hyfsat pris ändå. Känns så, framförallt om jag räknar med drivmedelskostnad och investerad tid i köpet då den fanns på gångavstånd(om än inte hämtades till fots)
Dessa kom i veckan
Och inköpet av dessa kom hem för någon månad sedan:
Då saknas bara ett siktglas och ny olja i matarverket från att ha slut på ursäkter till att göra klart dörrkarmarna till två skjutdörrar.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men hoppas 800 var ett hyfsat pris ändå. Känns så, framförallt om jag räknar med drivmedelskostnad och investerad tid i köpet då den fanns på gångavstånd(om än inte hämtades till fots)
Dessa kom i veckan

Logga in
Skapa konto
Och inköpet av dessa kom hem för någon månad sedan:

Logga in
Skapa konto
Då saknas bara ett siktglas och ny olja i matarverket från att ha slut på ursäkter till att göra klart dörrkarmarna till två skjutdörrar.
J JSten skrev:En GLL 3-80:
[bild]
Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!

Logga in
Skapa konto
Har ångrat mig sedan Black friday att jag inte slog till då men idag slog jag till på en på Hornbach (med prismatchning mot Amazon)!
Blev en rörtång. Den äldre modellen som jag köpte alltså, Bahco 142. Hittade på en loppis och tog den. Har haft behov av en ett tag men p.g.a. erfarenheterna av den röda modellen som är en billig kineskopia ville jag inte köpa en till modell från biltema eller dylikt m jag kunde undvika det.
Jag visste inte så mycket då jag köpte den röda men en sak jag ångrar är valet av S-käftar, de suger. 90 grader raka käftar ska de vara. Den här stora är allmänt värdelös tycker jag, flexar och känns mjuk i godset, den här känns mycket mera gedigen och robust trots den är en mindre modell.
Jag visste inte så mycket då jag köpte den röda men en sak jag ångrar är valet av S-käftar, de suger. 90 grader raka käftar ska de vara. Den här stora är allmänt värdelös tycker jag, flexar och känns mjuk i godset, den här känns mycket mera gedigen och robust trots den är en mindre modell.

Logga in
Skapa konto
Det är ett verktyg som kommer gå i arvDennisCA skrev:
Blev en rörtång. Den äldre modellen som jag köpte alltså, Bahco 142. Hittade på en loppis och tog den. Har haft behov av en ett tag men p.g.a. erfarenheterna av den röda modellen som är en billig kineskopia ville jag inte köpa en till modell från biltema eller dylikt m jag kunde undvika det.
[bild]
Klicka här för att svara