3 482 529 läst · 16 922 svar
3483k läst
16,9k svar
Dagens verktygsinköp!

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 725 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 725 inlägg
Den har levt ett hårt liv, förvånad att den har levt så länge som den har, rykt många gånger från den utan att dö, värst var nog när jag borrade 180mm hål i en dagvattenbrunn... Så mer än att skruva Ikea möbler vill jag påstå att den klarar 👍Rickard. skrev:
Verktyg eller inte, inte dagens inköp heller, men idag ska de användas.
Edit.
https://www.pksanding.se/
Efter tips från cope
Edit.
https://www.pksanding.se/
Efter tips från cope
Redigerat:
Funkade det att använda prisgaranti mot Amazon som inte har fysisk butik?J JSten skrev:
Själv blev det idag 3st nya verktyg från Makita:
-Skruvdragare DDF484RTJ inkl 2st batterier och laddare (3036kr Bauhaus, använde prisgaranti mot Hornbach)
-Hammarborr DHR182Z (2046kr Amazon)
-Sticksåg DJV184Z (1738kr Amazon)
De 2 från Amazon fanns inte i Bauhaus.
Vill helst handla där för man får 5 års garanti =)
Jadå, Hornbach godkänner Svenska onlineförsäljare, inklusive Amazon. Har utnyttjat det en gång i Hornbachs online shop och tre gånger i butik, alla gånger mot Amazon, inga följdfrågor, det godkändes direkt 👍E evoline skrev:Funkade det att använda prisgaranti mot Amazon som inte har fysisk butik?
Själv blev det idag 3st nya verktyg från Makita:
-Skruvdragare DDF484RTJ inkl 2st batterier och laddare (3036kr Bauhaus, använde prisgaranti mot Hornbach)
-Hammarborr DHR182Z (2046kr Amazon)
-Sticksåg DJV184Z (1738kr Amazon)
De 2 från Amazon fanns inte i Bauhaus.
Vill helst handla där för man får 5 års garanti =)
Övervägde att köpa rtj varianten, två extra 5Ah batteri är ju aldrig fel. Men det fick va för denna gången. Noterade även att Hornbach sålde DDF484RT3J, d.v.s två batterier, laddare och en Makita klocka 😂 (https://www.hornbach.se/p/borrskruv...atterier-laddare-mackpac-och-klocka/12235411/)
Edit, ser nu att det var tre 5Ah batteri för 3000kr, helt klart bra pris!
Oj, de måste ha sänkt priset idag då, för den kostade 3800kr.J JSten skrev:Jadå, Hornbach godkänner Svenska onlineförsäljare, inklusive Amazon. Har utnyttjat det en gång i Hornbachs online shop och tre gånger i butik, alla gånger mot Amazon, inga följdfrågor, det godkändes direkt 👍
Övervägde att köpa rtj varianten, två extra 5Ah batteri är ju aldrig fel. Men det fick va för denna gången. Noterade även att Hornbach sålde DDF484RT3J, d.v.s två batterier, laddare och en Makita klocka 😂 ([länk])
Edit, ser nu att det var tre 5Ah batteri för 3000kr, helt klart bra pris!
Har kollat priserna varje dag innan jag handlade.
Kanske ska man returnera sin vara, och köpa den med 3st batterier, har inte ens hunnit testa min🙂
Klockan behöver jag inte.
Redigerat:

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 930 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 930 inlägg
Tre nya batterier, var iof kanske 50-100 kr per styck för dyra - man kan inte alltid göra de bästa affärerna men får trösta mig med att de kom i låda med laddare, dragare och tydligen en klocka…
(Samt en uppsättning till grannen)
Tack för tipset - om det nu var här eller i tipstråden

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Samt en uppsättning till grannen)
Tack för tipset - om det nu var här eller i tipstråden
Ett batteri kostar ca 900kr styckullberg skrev:
Skruvdragaren ca 1200kr
Laddaren ca 700kr
Boxen ca 400kr
Paketet är lätt värt.
Sen att man sålde klockan gjorde att paketet blev billigare 😁
Och var man riktigt duktig på timing kunde man köpa en kundretur nedsatt med ytterligare 1000:- I bland blir det extra billigt att göra av med pengar när man läser forum för inspiration.E evoline skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Hittade många positiva omdömen i modellbyggarforum om denna pelarborr i miniatyr, så jag beställde en (24 V varianten med kuggrem). Har nu provat den och är imponerad på precisionen och hur tajt och stabil den är. 24 V motorn med varvtalsstyrning räcker gott till att borra i stål. Jobbar du med modellbygge kan jag rekommendera denna.
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon