3 474 464 läst · 16 867 svar
3474k läst
16,9k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Även jag föll för frästelsen att fixa batterier till normalpris+ samt att ”få” dragare, låda och en trädgårdsklocka på köpet.ullberg skrev:
Men på Hornbach i Göteborg får man se upp med vad man får. För på den skyltade hyllan står lådor med dragare och 2 batterier ytterst. Vill man ha den ”billigare” dragaren med tre batterier i stället för två batterier så får man ”gräva” eftersom de står innanför. Lite fult när lpdan med två batterier kostar 500:- mer.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 402 inlägg
Ajdå. Har en Nilfisk själv, men skulle gärna vilja ha ett kortare munstycke. Får inte heller riktigt gräddigt skum. Vad kör du för Foam Lance?FredrikR skrev:
Har använt denna sen förra våren.[SKPG]Zamora skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.autodude.se/sv/produkt/foam_lance_dr_dirt_professional_g3/HS17171-14769
Tror dock att är denna som får spolmunstyckena att paja.. 🤔

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.autodude.se/sv/produkt/spollans_dr_dirt_dual_valve_g3/HS16327-16044
Smidig, men verkar ställa till det.
Foamlancen gör sitt jobb, har också en äldre DrDirt med vit konisk flaska som gör jobbet. 👌
Har kört med King Carthur tidigare och mestadels Tershine skum sista året.

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 929 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 929 inlägg
Är det växlaren som ställer till det tycker jag du ska sluta med den - det är ju inte direkt jobbigt att byta med snabbkopplingen…FredrikR skrev:
Har använt denna sen förra våren.
[bild]
[länk]
Tror dock att är denna som får spolmunstyckena att paja.. 🤔
[bild]
[länk]
Smidig, men verkar ställa till det.
Foamlancen gör sitt jobb, har också en äldre DrDirt med vit konisk flaska som gör jobbet. 👌
Har kört med King Carthur tidigare och mestadels Tershine skum sista året.
…speciellt inte om man använder ett kompakt handtag som jag också slår ett slag för, mitt är en billig variant men har hållit utmärkt trots frekvent användning av foamlance. Sen jag köpte det till min kärcher har jag inte ens övervägt att byta tillbaka till mitt långa handtag (likadant som det du visade ovan). Det har suttit i sin hållare på tvätten och det enda jag använt det till är att ställa trycket med fjärren. Sen några månader har jag opererat bort fjärren från handtaget och nu hänger fjärren i ett buntband på tvätten och resten av kärcherhantaget är lagt på hyllan för att troligen aldrig användas igen.
/U
Ja den är borta nu, även om det är väldigt bekvämt att växla mellan skum och avspolning. 🙌ullberg skrev:
Är det växlaren som ställer till det tycker jag du ska sluta med den - det är ju inte direkt jobbigt att byta med snabbkopplingen…
…speciellt inte om man använder ett kompakt handtag som jag också slår ett slag för, mitt är en billig variant men har hållit utmärkt trots frekvent användning av foamlance. Sen jag köpte det till min kärcher har jag inte ens övervägt att byta tillbaka till mitt långa handtag (likadant som det du visade ovan). Det har suttit i sin hållare på tvätten och det enda jag använt det till är att ställa trycket med fjärren. Sen några månader har jag opererat bort fjärren från handtaget och nu hänger fjärren i ett buntband på tvätten och resten av kärcherhantaget är lagt på hyllan för att troligen aldrig användas igen.
/U
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Få bort gamla inbrända dekaler från släp
blocket tips
Verktyg, Maskiner & Fordon