46 147 läst · 1 020 svar
46k läst
1,0k svar
Chockhöga elpriser i södra Sverige - kan nå upp till 11 kr
Men lägg ner!Z Zodde skrev:Du försöker bevisa nåt som gällt sen mid 2021, dvs Tyskland orsak tillvolatila elpriser å kommer med ett citat som säger det är vindstilla i Tyskland. Var det verkligen det bästa du hade?
Tror vi alla mår bäst av att vi helt enkelt glömmer din hemmasnickrade teori.
Forumet känner till den så du behöver inte upprepa den likt en papegoja in absurdum
Då slipper den också bli ifrågasatt, når du uppenbarligen inte behärskar då du ständigt kommer med annat än det du blir ifrågasatt på.
Sen angående baltländerna så påskyndar det nog Estlands beslut om SMR reaktorer.
https://www.world-nuclear-news.org/articles/fermi-energia-kicks-off-smr-site-selection-process
Helt rätt, jag har inga hemmasnickrade teorier jag behöver försvara. Jag slänger inte ur mig lögner. Jag har öht inga åsikter som avviker från proffsens. (Det har jag som lekman, likt dig, noll förutsättningar att underbygga)P paralun skrev:
Däremot ifrågasätter jag dina underliga påståenden som du till leda matar forumet med.
Noterar att du vägrar å verifiera nåt som helst, då föreslår jag du besparar forumet dessa ständiga upprepningar som bara skapar irritation.
Lögner?Z Zodde skrev:Helt rätt, jag har inga hemmasnickrade teorier jag behöver försvara. Jag slänger inte ur mig lögner. Jag har öht inga åsikter som avviker från proffsens. (Det har jag som lekman, likt dig, noll förutsättningar att underbygga)
Däremot ifrågasätter jag dina underliga påståenden som du till leda matar forumet med.
Noterar att du vägrar å verifiera nåt som helst, då föreslår jag du besparar forumet dessa ständiga upprepningar som bara skapar irritation.
Jo ser man det från ovan så fick storsossen Scholz på nöten igår och det är nya tider.
Hoppas det sprider sig till elmarknaden och Norge har tagit ett bra initiativ för att röra om i grytan
https://www.dn.se/varlden/anna-lena...arhagor-har-besannats-om-relationen-till-usa/
Vilka lögner jag avser?P paralun skrev:
Jag har upprepat dom så många gånger så du kan inte ha missat dem.
Men du får lite konkret här.
Varför påstod du (när nån frågade) att Vattenfall inte redovisade sina prishedgar när VF tvärtom är mest transparenta bolaget på marknaden?
Varför påstod du att VF anser elmarknaden söder om Skandinavien dysfunktionell?
Nej du har aldrig kommit med något konkret angënde huvudproblemet med elmarknaden.Z Zodde skrev:Vilka lögner jag avser?
Jag har upprepat dom så många gånger så du kan inte ha missat dem.
Men du får lite konkret här.
Varför påstod du (när nån frågade) att Vattenfall inte redovisade sina prishedgar när VF tvärtom är mest transparenta bolaget på marknaden?
Varför påstod du att VF anser elmarknaden söder om Skandinavien dysfunktionell?
Bara en massa bjäbbande.
Favorit i repris som förklarar det här sedan länge.
Verdens dummeste energipolitikk har gitt resultater
https://www.finansavisen.no/nyheter...tikk-har-gitt-resultater?zephr_sso_ott=PtrhNB
Du fick just 2 av dina lögner serverade.P paralun skrev:
Kan du inte bemöta/förklara?
Det handlar inte om åsikter. Det handlar om direkta lögner som om de får stå oemotsagda blir trådsanningar.G goerana skrev:
Fegar ur när du blir synad alltså.P paralun skrev:
Sluta sprid lögner då slipper du stå till svars.

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 131 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 131 inlägg
Storsossen Schools och hela Europa, inklusive Ukraina. Det där har inte ett dugg med elenergi att göra. Det är en typisk Trump (och medarbetare)-grej, som bara har med makt att göra. Du vet han som skulle fixa fred i Ukraina inom 24h, han som du utgått ifrån har haft en plan. Planen verkar vara enkel, ge Ryssland vad de behöver, bråka med vänner etc. Trumps sändebud pratar alltså inte med Tysklands förbundskansler utan med ledaren för AfD, som ligger nära Ryssland och vill splittra EU. Ett splittrat EU skulle nog vare sig Trump eller Musk ogilla. Trump skiter fullständigt i Ukraina, han skiter fullständigt i Europa och han skiter fullständigt i tysk energipolitik. Hur kan du koppla den artikeln till elenergi? Eller vill du vara ge dig på tyska S (och S i andra länder) så att valfri artikel om hur någon där behandlas illa är bra?P paralun skrev:
Jo det har det nog.... från början så pratade ju Magda, Mette, Störe samt Scholz ihop sig om elen och speciellt Scholz är nog tvungen att se över allt han gör. Oavsett Trumpen så är det ju samma raseri över att någon går emot en "storsosse" som han. Sen förefaller Vance ha använt precis samma taktik som Musken.Fairlane skrev:
Storsossen Schools och hela Europa, inklusive Ukraina. Det där har inte ett dugg med elenergi att göra. Det är en typisk Trump (och medarbetare)-grej, som bara har med makt att göra. Du vet han som skulle fixa fred i Ukraina inom 24h, han som du utgått ifrån har haft en plan. Planen verkar vara enkel, ge Ryssland vad de behöver, bråka med vänner etc. Trumps sändebud pratar alltså inte med Tysklands förbundskansler utan med ledaren för AfD, som ligger nära Ryssland och vill splittra EU. Ett splittrat EU skulle nog vare sig Trump eller Musk ogilla. Trump skiter fullständigt i Ukraina, han skiter fullständigt i Europa och han skiter fullständigt i tysk energipolitik. Hur kan du koppla den artikeln till elenergi? Eller vill du vara ge dig på tyska S (och S i andra länder) så att valfri artikel om hur någon där behandlas illa är bra?
Men det vankas ju nyval snart i Tyskland!
Populärt i forumet
-
Test trall till altan och trädäck – så klarade sig materialen efter 11 år
Artikelkommentarer -
Vindkraft gick om kärnkraft i vinter
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Minst 15 fall av felaktiga bygglovsavgifter
Artikelkommentarer