102 472 läst · 407 svar
102k läst
407 svar
Bidrag för energieffektivisering i småhus från 3 juli
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 004 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 004 inlägg
Ingen som har provat att söka bidraget trots att man har en luft-luft pump som är nyare än 10 år, och helt enkelt monterat ner den o gjort sig av med innan man påbörjade uppgraderingen? Jag ska byta till luft-vatten o har en elpanna redan men även en 5-6-årig luft luftare som jag har planerat att ta bort efter att jag bytt till luft vatten.
Det är det alldeles säkert, varianter på det har beskrivits här på forumet.. Vad jag förstår så följer du i så fall reglerna dom satt upp (men kanske inte intensionen med bidraget). Om du monterat ned den innan (och kanske flyttat den till garaget) så det ju inget du anger i ansökan, du beskriver hur anläggningen ser ut när ut söker.M Messah skrev:Ingen som har provat att söka bidraget trots att man har en luft-luft pump som är nyare än 10 år, och helt enkelt monterat ner den o gjort sig av med innan man påbörjade uppgraderingen? Jag ska byta till luft-vatten o har en elpanna redan men även en 5-6-årig luft luftare som jag har planerat att ta bort efter att jag bytt till luft vatten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
FTX med elbatteri - berättigad för bidrag för energieffektivisering?
Ventilation -
Luft-luft split med VVB och bidrag för energieffektivisering
Värmepumpar -
LLVP dog. Kan jag söka energieffektiviseringsbidraget för att köpa en ny pump?
Värmepumpar -
Sök Bidrag för energieffektivisering i småhus!
Värmepumpar -
Hur gör jag med Bidrag för energieffektivisering i småhus
Värme allmänt