136 842 läst ·
480 svar
137k läst
480 svar
Bidrag för energieffektivisering i småhus från 3 juli 2023
Tips skriv bara väldigt enkelt i din ansökan. Alltså så kortfattat det bara går. Behöver inte beskriva allt. Sen kolla på bara så det inte står någon om det du är orolig för på underlag från montören. Då ska det gå bra.N Novve skrev:Ni som har fått bidrag för luft/vatten värmepump, har ni även behövt koppla in den till ett vattenburet värmesystem eller räcker det att bara ha pumpen installerad? När jag läser informationen så tolkar jag det som att det ska räcka att bara ha en värmepump installerad.
Planen är absolut att byta till vattenburen värme, men känner mig lite stressad att hinna söka bidraget och skulle gärna lägga golvvärmen i lugn och ro. Därav frågan.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 570 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 570 inlägg
Na, faktura räcker… processen är väl uppsatt för att man egentligen gör ansökan innan färdigställande och sedan kompletterar med faktura efteråt. Sedan kom de säkert på att man kan få skicka med det vid ansökan ocksåG Ganescha skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 755 inlägg
Okej, måste tydligen lämna in samma uppgifter som vid ansökan, verkar vara ganska exakt. Jag minns ju inte alls vilket datum man påbörjade installationen och när den avslutades. Oktober är det enda jag minns, vad gör jag nu? Kontaktar företaget och hoppas dom minns?
JAg vet inte hur strikta de med detta men enligt anvisningarna så ska start och sluttiden framgå av fakturan:G Ganescha skrev:
- Kopia av fakturor. Fakturan ska visa kostnaden för genomförda energieffektiviseringsåtgärder och vara specificerad så att det tydligt går att utläsa vilka kostnader som avser vilket material, samt vilka kostnader som avser arbete. Det ska även framgå när åtgärden påbörjades respektive färdigställdes.
Okej, det gör det ej på min. Bara material och arbetet.U UrbOls skrev:JAg vet inte hur strikta de med detta men enligt anvisningarna så ska start och sluttiden framgå av fakturan:
- Kopia av fakturor. Fakturan ska visa kostnaden för genomförda energieffektiviseringsåtgärder och vara specificerad så att det tydligt går att utläsa vilka kostnader som avser vilket material, samt vilka kostnader som avser arbete. Det ska även framgå när åtgärden påbörjades respektive färdigställdes.
Du kan inte logga in och se din ansökan? Och i så fall klippa och klistra från den.