B Bigge77 skrev:
NĂ„gon som kan berĂ€tta vilken typ av olja som Wagner menar med "household oil" för underhĂ„ll av sprutan? 🙏
Du orkade inte googla heller? 😄
SkÀrmdump av en Wagner-sida som beskriver vad lÀtt hushÄllsolja Àr och listar exempel som 3-in-one olja, 10W30 motorolja, vegetabilisk olja, symaskinsolja och luftverktygsolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Lime113 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du orkade inte googla heller? 😄
[bild]
Det vĂ€rsta Ă€r ju att jag googlade utan att hitta nĂ„got. 🙈😂

Tack!
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Hej igen.
Jag fĂ„r inte ordning pĂ„ hur jag ska fĂ„ tunnare lager. Det gĂ„r Ă„t enorma mĂ€ngder fĂ€rg och det blir rinningar utan dess like. đŸ˜©
Mer tryck? Tunnare fÀrg? Snabbare förflyttning? Help!
 
Hej!
SpÀd fÀrgen max ca 10%, förmodligen för högt tryck pÄ sprutan och att du lÀgger för tjocka lager

spÀder du fÀrgen för mycket blir mindre reaktiv och dÄ rinner den lÀttare

LÀgg tunna lager, vÀnta en stund mellan varje sprutning sÄ fÀrgen hinner sÀtta sig
 
  • Gilla
Bigge77 och 1 till
  • Laddar…
Jo men det Ă€r ju det som Ă€r problemet, jag fĂ„r för tjocka lager. Trycket Ă€r bara pĂ„ 2, ska nog testa att höja trycket istĂ€llet och hĂ„lla munstycket lite lĂ€ngre ifrĂ„n o se om det blir skillnad. Och spĂ€da fĂ€rgen. 👍
 
B Bigge77 skrev:
Jo men det Ă€r ju det som Ă€r problemet, jag fĂ„r för tjocka lager. Trycket Ă€r bara pĂ„ 2, ska nog testa att höja trycket istĂ€llet och hĂ„lla munstycket lite lĂ€ngre ifrĂ„n o se om det blir skillnad. Och spĂ€da fĂ€rgen. 👍
Höjer du trycket fÄr du ju bara Ànnu mer fÀrg, prova mÄla snabbare o stÄ lÀngre ifrÄn. Annars fÄr du ta ett munstycke som slÀpper ut mindre fÀrg om du har.
SpÀda ut fÀrgen kommer göra att det rinner lÀttare
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Hade ett bra samtal med wagner och ser fram emot att testa takfÀrgen om en par dagar.
Landade i att inte spÀda vanlig fÀrg, dÀremot takfÀrg 5-10%. Och trÀna pÄ avstÄndet och snabbheten.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Jag har en Wagner 250 Pro som jag Àr nöjd med. Nu skulle jag behöva en mindre pjÀs för snickerier (sÀngbord, skÄp etc) och mindre arbeten.

Skulle en Flexio 590 fungera, eller har ni andra förslag?

Har tyvÀrr en för klen kompressor för sÄna sprutor.
 
Ingen som har nÄgon input om ovan?
590:n Àr ju dessutom billig pÄ Amazon nu (1275:).
 
D degas skrev:
Ingen som har nÄgon input om ovan?
590:n Àr ju dessutom billig pÄ Amazon nu (1275:).
HAr en Flexio 590 och en Större wagner 350 pro. Köpte den för att kunna köra tak mm i smÄ utrymmen, dÀr det inte kÀnns rimligt att montera upp den stora sprutan. Skulle sen spruta lite acessluckor. Tyckte det blev lite grovt, om Àn hyffsat ok. Den spottar lite nÀr man trycker av, sÄ bra att satrta utanför det mans akll mÄla.
Jag ahde dock Àven en liten spruta till Kompressorn. Jag valde att spruta den tunnare fÀrgen med den i stÀllet. SÄ min personliga reflektion för finare mÄlningsjobb Àr att den Àr ok. Men inte lika bra som en kompressordriven spruta. Vad gÀller större ytor sÄ gÄr det inte att jÀmföra mot 350 pro sprutan.
 
  • Gilla
degas
  • Laddar…
M mojjen skrev:
HAr en Flexio 590 och en Större wagner 350 pro. Köpte den för att kunna köra tak mm i smÄ utrymmen, dÀr det inte kÀnns rimligt att montera upp den stora sprutan. Skulle sen spruta lite acessluckor. Tyckte det blev lite grovt, om Àn hyffsat ok. Den spottar lite nÀr man trycker av, sÄ bra att satrta utanför det mans akll mÄla.
Jag ahde dock Àven en liten spruta till Kompressorn. Jag valde att spruta den tunnare fÀrgen med den i stÀllet. SÄ min personliga reflektion för finare mÄlningsjobb Àr att den Àr ok. Men inte lika bra som en kompressordriven spruta. Vad gÀller större ytor sÄ gÄr det inte att jÀmföra mot 350 pro sprutan.
Tack för bra svar.
Den Àr tÀnkt för mindre möbelarbeten och snickerier, dÀr det blir för jobbigt att dra fram min 250 M.
Graco Ultra verkar ju fin, men Àr ju pÄ tok för dyr för mina behov.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.